16/05/2014

100 DE IDEI - DESPRE SI PENTRU ADOLESCENTI



Autor : Ioana Drugas                
Editura Primus Oradea
Colectia
An aparitie :2012

ISBN  ?
Nr pagini :240
Format 170 x 240
Pretul la data postarii :  lei la carti-de-psihologie



Descrierea editurii:
Una dintre marile probleme ale generației ce vine din urmă este lipsa de comunicare cu părinții. Există, astfel, o nevoie iminentă de un „tutorial” în această privință, întrucât nici tinerii, nici adulții nu reușesc decât în foarte mică măsură să rezolve conflictul dintre generații. Aceste eșecuri repetate conduc de cele mai multe ori la nepăsare, ambele părți lăsând situația așa cum este. (Dobai Andrei, un tânăr de 18 ani)

Creativitatea, seriozitatea şi meticulozitatea ce o caracterizează pe autoarea acestei cărţii au dus la realizarea unui material foarte bine structurat, uşor de lecturat şi de utilizat de mai mulţi „specialişti” în problematica adolescenţilor – părinţi, cadre didactice, animatori de tineret, psihologi şi chiar adolescenţii înşişi. (...) Cel mai provocator mod de utilizare a acestui ghid şi cel mai mare câştig va fi al adolescenţilor, ca mici „specialişti” în propria lor formare. (Lévai Mihaela Ioana, specialist în psihologie educaţională)
A-i solicita unui adolescent să fie original în ceea ce întreprinde, înseamnă a-i oferi ocazia de a se schimba, de a-şi dovedi creativitatea, de a emite idei inedite, ceea ce conduce automat la creşterea prestigiului lui în grup. Activităţile concepute de autoare şi cuprinse în prezentul volum oferă oportunităţi extraordinare de a soluţiona situaţii imaginare în stil personal, prin raportare la experienţa anterioară. (Bochiş Laura, profesor psihopedagog dr.)

Cuprins:



Un gând de la Andrei  7
Adolescenţa văzută prin ochii specialiştilor în psihologie educaţională şi psihopedagogie  8

DESPRE ADOLESCENŢI  13
Învaţă să înţelegi adolescentul  15
      Particularităţi ale dezvoltării psiho-somatice  15
      Maturizarea sexuală şi relaţiile de cuplu  17
      Stabilirea scopurilor  19
      Imaginea de sine  20
      Relaţia adolescent-familie  21
      Interrelaţionarea şi raporturile sociale  22
      Dezvoltarea emoţională  23

PENTRU ADOLESCENŢI  27
I.  Relaţionare pozitivă adult-adolescent  29
      1.  De ce e important ca relaţia profesor-elev să fie una pozitivă?  29
      2.  Imaginea color a clasei mele  30
      3.  Ne place când  30
      4.  Călătorie în timp  31
      5.  Cartonaş galben - ATENŢIE!, cartonaş roşu - STOP!  32
      6.  Coşul de cumpărături  34
      7.  Semn - Interzis!  35
      8.  Pensiunea mea  36
      9.  Un gard perfect pentru casa mea  37
Anexe  38

II.  Dezvoltarea coeziunii clasei de elevi  48
      10.  De ce e puternic un grup coeziv?  48
      11.  O poveste unică  49
      12.  Două palme suprapuse  50
      13.  Mascota clasei  51
      14.  Naufragiaţi pe o insulă pustie  51
      15.  Lucraţi în echipă!  52
      16.  Diferiţi, dar împreună!  53
      17.  Piesele unui puzzle  54
Anexe  56

III.  Stabilirea/consolidarea scopurilor în viaţă  62
      18.  De ce e important să stabilim scopuri pentru propria noastră viaţă?  62
      19.  Este scopul meu, al părinţilor sau al prietenilor mei?  63
      20.  Ce faci zi de zi pentru a-ţi atinge scopul?  63
      21.  Motto-ul meu de-acum  64
      22.  Personajul meu preferat din copilărie  65
      23.  2027, miercuri, ora 23:45   66
      24.  Ce sau cine ne poate ajuta?  66
      25.  Borna kilometrică  68
      26.  Decizia de acum, viitorul de mâine?  69
      27.  În oglinda retrovizoare  70
      28.  Dealul terasat, uşor de urcat!  70
      29.  S.C.O.P  71
Anexe  73

IV.  Autocunoaştere şi autoevaluare  83
      30.  La ce mă ajută să mă cunosc?  83
      31.  Mozaic  84
      32.  Asociază cu diferite calităţi pe care le ai!  84
      33.  Eu într-un tablou  85
      34.  Adolescentul, ca un şofer imprudent  86
      35.  Învaţă şi de la politicieni  87
      36.  Taximetristul  88
      37.  Este ca mine şi sunt ca el?  90
      38.  Familia mea versus grupul de prieteni?  91
      39.  Contrabalanţa unei greutăţi de 100 kg  92
      40.  Viaţa mea în 6 piese  93
Anexe    95

V.  Managementul conflictelor  107
      41.  La ce mă ajută managementul conflictului?  107
      42.  Învaţă tipurile de comunicare!  108
      43.  Ochelarii 3D  109
      44.  Învaţă-i şi pe alţii comunicarea asertivă!  110
      45.  Atenţie! Circuit închis  111
      46.  Poveşti inedite despre comunicare  112
      47.  Clasifică-i după tipul de comportament  113
      48.  Scrisoare către cea mai nesuferită persoană  114
      49.  Pot fi un mediator de conflict  115
Anexe  117

VI.  Dezvoltarea emoţională  128
      50.  Ce este inteligenţa emoţională şi la ce mă ajută?  128
      51.  Zarul cu emoţii  129
      52.  Aceeaşi poveste, dar cu detalii diferite  130
      54.  Emoţii şi simboluri  131
      55.  Pod peste prăpastie  131
      56.  Emoţii pe băţ - cadou pentru cei dragi  132
      57.  Evaluează şi cere ajutorul!  133
      58.  Cercuri concentrice  135
      59.  Pantomimă  136
      60.  Think fast!  136
Anexe  138

VII.  Relaţiile de cuplu  153
      61.  Relaţiile de cuplu, acum şi în viitor  153
      62.  Cadou pentru partenerul meu  155
      63.  Ultima filă a romanului meu de dragoste  156
      64.  Prinţul meu/Prinţesa mea  157
      65.  Ce guvernează o relaţie de cuplu armonioasă  158
      66.  Spirala din relaţia de cuplu  159
      67.  Relaţia mea de cuplu - puzzle din două piese  159
      68.  Despărţirile, cum ne descurcăm cu ele?  160
      69.  Căminul meu  161
      70.  Învaţă de la alţii  162
Anexe  163

VIII.  Luarea deciziilor  170
      71.  De ce e important să ştim cum luăm deciziile?  170
      72.  Scaunul şubred sau fotoliul confortabil?  171
      73.  Cercurile concentrice ale deciziei mele  173
      74.  Jurnal de decizii  174
      75.  Construieşte un mozaic. S-ar putea să te ajute!  174
      76.  Învăţăm de la animale  175
      77.  Filmele sunt doar pentru „entertainment”?  176
      78.  De cine poate fi influenţată decizia mea?  177
      79.  În cuier!  178
      80.  Listă pentru decizii mai bune!  179
Anexe  181

IX.  Dezvoltarea gândirii critice  188
      81.  De ce e important să analizăm critic unele situaţii?  188
      82.  Reclamele: adevăr sau manipulare?  189
      83.  Modelul meu din viaţă  190
      84.  Viaţa mea în albastru şi roşu  191
      85.  Fii observator şi analizează critic!  192
      86.  Putem învăţa din socializarea online?  193
      87.  Organizator de evenimente mondene  194
      88.  Observă şi gândeşte înainte de a-ţi face o opinie definitivă!  195
      89.  Ce presupune o prietenie adevărată?  196
Anexe  198

X.  Dezvoltarea imaginii şi stimei de sine  205
      90.  De ce e important să cunoaştem informaţii despre imaginea şi stima de sine?  205
      91.  Ce-ţi spune oglinda?  206
      92.  E mai bine aşa?  207
      93.  Avem încredere unii în alţii, ne apreciem unii pe alţii  209
      94.  Jurnalul calităţilor mele  210
      95.  Comoara cu nestemate  211
      96.  Piratul/Prinţesa pirat  212
      97.  Trecut-prezent-viitor  213
      98.  Labirintul propriului Eu  215
      99.  Aşezat pe un balansoar  216
      100.  Luna - propriul meu satelit  217
Anexe    218

Bibliografie  236

Un comentariu: