vineri, 16 mai 2014

POEZIA DRAGA MIE, MA INVATA TOT CE STIE!




Autor : Ioana Drugas, Ioana Gratiana Potra                
Editura Primus Oradea
Colectia
An aparitie :2012

ISBN  ?
Nr pagini : 146 (include 34 anexe detaşabile)
Format 170 x 240
Pretul la data postarii :  lei la carti-de-psihologie  


Descriere:
Obiectivele pe care le-am urmărit prin acest volum fac referire la dezvoltarea emoţională şi comportamentală a copiilor. Poeziile terapeutice prin care dorim să se realizeze acest lucru pot fi utilizate în cadrul activităţilor la clasă organizate de cadrele didactice, în activităţile de grup coordonate de psihologul şcolar şi chiar în activităţi individuale realizate de părinţi acasă împreună cu copiii lor. Atunci când un cadru didactic sau psiholog doreşte să utilizeze un nou mijloc terapeutic, considerăm că este extrem de important să cunoască unele aspecte ce ţin de modul în care acesta a fost utilizat de-a lungul anilor. O aplicare practică nu poate fi separată de teoria ce stă la baza ei. De aceea propunem în prima parte a acestei cărţi o prezentare succintă a „istoriei” poeziei terapeutice. Modul de utilizare a poeziei ca mijloc terapeutic este unul aparte, acesta diferă de abordarea tradiţională a implicării poeziei în actul didactic. Al doilea capitol are menirea de a prezenta câteva informaţii despre cum anume să oferim caracter terapeutic poeziilor propuse în acest volum, dar nu numai. Ultimele trei capitole doresc să prezinte poezia din trei perspective: ca mijloc terapeutic descriptiv, ca mesaj terapeutic şi ca mijloc de soluţionare a unor probleme des întâlnite la vârsta copilăriei. Desenele prezente în fundalul fiecărei poezii vin să faciliteze înţelegerea conţinutului, dar şi a mesajului terapeutic transmis prin ele. Un aspect aparte al volumului îl reprezintă anexele detaşabile. Acestea sunt aşezate la finalul cărţi, iar motivul pentru care am propus această formă este acela de a putea fi multiplicate cu uşurinţă pentru activităţi de grup sau la nivel de clasă.
Cuprins:



CAPITOLUL I Terapia prin poezie  9
       Din antichitate până azi    11
       Delimitări conceptuale    12
       Aspecte practice    15
       Beneficii şi limite    21
       Bibliografie    23

CAPITOLUL II Cum transformăm poezia într-un mijloc terapeutic    25

CAPITOLUL III Poezia - mijloc terapeutic descriptiv    31
a.  emoţii şi sentimente    33
       Bambi-ncepe povestirea Şi descrie bucuria    33
       Şoricelul povestea Ce înseamnă ruşinea    35
       Poezia ne descrie Ce e aceea furie    37
       Pisicuţa ne-nvaţă, Despre frică, o povaţă    39
       Greieraşulpovestea Ce înseamnă tristeţea    41
       Ursul polar povestind, Surpriza dezvăluind    43
       Povestea despre dezgust Pisicuţa azi ne-a spus    45
       Iepuraşu-a povestit Câtă iubire a simţit    47
b.  tipuri de comportamente    49
       Spune-mi veveriţă dragă Să fii agresiv ce înseamnă?    49
       Spune-mi bunicule dragă Să fii pasiv ce înseamnă?    51
       Cum e să fii opozant? Măgăruşu-i relevant!    53
       Degeţicapovestea Neatenţia e rea?    55
       Vulpiţa ne arăta Ce înseamnă a fura    57
c.  tipuri de comunicare    59
       Bursucelul cafeniu Şi comunicarea agresivă?    59
       Leuţ te-nvaţă să ştii Cum asertiv să fii    61
       Aricel cel creativ Azi comunică pasiv    63

CAPITOLUL IV Poezia - mesaj terapeutic    65
dezvoltare afectiv-comportamentală    67
       Niciodat’ nu judeca Înainte de-a-ntreba!    67
       Veveriţa a aflat Ce-i răul intenţionat    70
       Piticii ne-au învăţat Ce-i un joc civilizat    72
       Aricel va avea tăria De-a-şi exprima prietenia    74
       De la arici avem veşti Bine-i să spui ce gândeşti!    76
       Pisica poate să spună Cât rău face o minciună    79
       Aricelul ne spunea: Eu am locul meu special în familia mea!    81
       Aricel lăsă sfiala Şi-şi recunoscu greşeala    83
       Mână de-ajutor întinde Când altul de tine depinde!    85

CAPITOLUL V Poezia - mijloc de soluţionare a problemelor    87
a.  dezvoltare comportamentală    89
       Iepuriţa, draga mea, Niciodată nu uita    89
       Veveriţa a zis devreme: Niciodată nu te teme!    91
       Împreună-i distractiv, Ştim să gândim pozitiv!    93
       Dintr-o situaţie grea Te scoate asertivitatea!    95
       Şoricelul se exprimă acum fiindcă a aflat Că nu e bine să fii interiorizat    97
b.  dezvoltare emoţională    99
       Trandafirul a schimbat Furia pe gând curat    99
       Fluturaşul exclamă aici Să ştiţi că toţi suntem unici!    101
       Albinuţa a-nvăţat - Treaba-i sigură! Prietenii te-ajută, nu eşti singură!    103
       Sunt trist mereu... Ce folos aş avea eu?    105

ANEXE    107

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu