marți, 13 mai 2014

PSIHOLOGIA DEZVOLTARII. Abordari gestalt ale terapiei cu copii, adolescenti si lumile lor Vol I (Copilaria)+II (Adolescenta)



Autor :  Gordon Wheeler, Mark McConville               
Editura Gestalt Books
An aparitie :2013
Editia ?  
Traducerea vol I Florin Vioreanu 
Traducerea vol II Cristina Toader, Lavinia Olteanu,Cristian Fulas
ISBN I:  978-606-93316-5-1; II:  978-606-93316-7-5
Nr pagini : 450 pag + 380 pag
Format ?
Pretul la data postarii : 70 lei la Editura, 89,90 lei la cartifrumoase,82 lei la librarie.net





Descrierea editurii:
Lucrarea contine eseuri scrise in urma unei conferinte, The Heart of Development, conferinta care s-a dorit a fi un nou inceput al terapiei pentru copii si adolescenti in viziunea Gestalt.

In aceste noi colectii de texte, cititorul va descoperi o selectie larga care prezinta o gama de aplicatii ale modelului Gestalt la terapia cu copii, adolescenti si familiile si lumile lor. De la abordarea teoretica la practica si de la biroul clinic sau locul de joaca la mediile de familie, scoli, institutii si comunitate, aceste capitole ne poarta intr-o calatorie minunata prin gama extrem de productiva a terapiei gestalt de astazi, terapie concentrata intotdeauna pe primele doua decenii ale vietii. Cu fiecare nou subiect sau cadru sunt oferite si descrise idei si interventii noi si creative care pot fi folosite de practicienii din orice scoala sau de orice orientare.
Gordon Wheeler, Ph. D., a scris mult despre modelul Gestalt ca fundatie pentru integrarea unei psihologii evolutive, a dezvoltarii, constructiviste si a unei intelegeri intersubiective. In mod special, scrierile lui din domeniu s-au concentrat asupra teoriei sinelui si a dezvoltarii, intimitate si relatie, rusine si suport, teorie narativa, studii asupra genului, probleme ale barbatilor, si terapia cu copii si adolescenti.Mark McConville, Ph. D., este psiholog clinician cu practica privata in Shaker Heights, Ohio, cu specializare in psihologia familiei si a adolescentei. Este un membru cu autoritate al Gestalt Institute of Cleveland si a tinut prelegeri nenumarate avand ca tema dezvoltarea copilului, cresterea si educarea copiilor si metodologii de consiliere.


Cuprins:


CUPRINS  VOLUMUL I.  COPILARIA

Prefata (Violet Oaklander)

Introducere (Gordon Wheeler)

Partea I : Teorie

Cap. 1. Câmpul dezvoltării. Alcătuirea unui model gestalt al dezvoltării.
Gordon Wheeler

Partea a II-a: Aplicaţii

Cap. 2. Procesul terapeutic în terapia copiilor şi adolescenţilor: o perspectivă a gestalt terapiei.
Violet Oaklander

Cap. 3. Procesul corporal în terapia copiilor şi adolescenţilor.
Denise Tervo

Cap. 4. Integrarea gestalt în grupurile de copii.
Keith Tudor

Cap. 5. Compulsie şi curiozitate: o abordare gestalt a tulburării obsesiv-compulsive.
Gordon Wheeler

Cap. 6. Janet Lederman şi Şcoala Gazebo.
Eduardo Eizner

Cap. 7. ADHD: O perspectivă gestalt.
Jay Kent-Ferraro şi Gordon Wheeler

Cap. 8 Vindecarea inimilor tinere rănite : terapia de grup gestalt cu copii ai căror părinţi au divorţat.
Cynthia Reynolds şi Ansel Woldt

Partea a III-a: Perspective si Direcţii Noi

Cap. 9. Intre părinte şi copil. Puterea ruşinii
Gordon Wheeler

Cap. 10. Terapia confluent/constructivă a copiilor cu tulburări de învăţare şi de comportament
Joan Benevento

Cap. 11. Un model gestalt al dezvoltării cu aplicaţii în terapia cu copii mici
Steven S. Wexberg

Cap. 12. Sindromul Pinocchio: Calea către plenitudine; gestalt terapia cu copii şi adolescenţi.
Felicia Carroll


CUPRINS  VOLUMUL II.  ADOLESCENTA

Prefata

Partea I: Cadru teoretic

Cap. 1. Teoria câmpului - Lewin, dezvoltare şi psihoterapie
Mark McConville

Cap. 2. Lărgirea câmpului: Adolescenţii afro-americani într-un context gestalt
Deborah L. Plummer si Darryl S. Tukufu

Cap. 3. Adolescenţa târzie: Un model gestalt de dezvoltare, criză si terapie de scurtă durată
Robert Ferguson şi Charlie O'Neill

Cap. 4. Sinele şi rolul patern: O perspectiva Gestalt asupra atitudinii paterne în relaţie cu adolescentul
Gordon Wheeler

Cap. 5. Un câmp al diferenţelor: O perspectivă Gestalt asupra dizabilităţilor de învăţare
Marlene Moss Blumenthal

Partea a II-a: Aplicaţii practice

Cap. 6. Recunoaşterea sexualităţii: susţinerea dezvoltării adolescenţilor homosexuali, lesbiene sau bisexuali
 Allan Singer

Cap. 7. O abordare Gestalt în tratarea Tulburărilor de alimentaţie la adolescenţi
Beverly Blaney şi John Smythe

Cap. 8. Asertivitatea şi rezolvarea de conflicte: Un model Gestalt / Cognitiv Comportamental integrat pentru lucrul cu adolescenţii din mediul urban
Iris G. Fodor si Christopher Collier

Cap. 9. Ruşine şi suport: înţelegerea câmpului familiei adolescentului
Robert G. Lee

Cap. 10. Anorexie şi Contact
Nicole de Schrevel

Cap. 11. Ruşine şi interiorizare; spaţiul-viaţa al Skateboardingului: un caz clinic
Mark McConville

Cap. 12. Sex, minciuni şi înregistrări audio: O conversaţie despre adolescenţi cu Sonia Nevis
Mark McConville, MaryAnn Kraus si Gordon Wheeler


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu