duminică, 11 mai 2014

TEHNICI DE SUPERINVATARE



Autor : Oana Panagoret, C. M. Armeanu 
Editura Tipoalex, Alexandria 
An aparitie :2001
Exista si editii ulterioare
ISBN  973-8223-17-2
Nr pagini :208
Format 130 x 200
Anticariat. 
Pretul la data postarii: 20 lei la carti de psihologie , 19,99 lei pe okazii,
Pdf pe scribd
Disponibilitate BCU cota:II330558


Cuprins:


I. INTRODUCERE   pag. 7

II. CONDIŢII CARE FAVORIZEAZĂ   ÎNVĂŢAREA   pag.13
A. CONDIŢII EXTERIOARE   pag.13
1. Ambientul pentru o învăţare eficientă   pag.13
2. Efectele culorilor asupra minţii   pag.15
3. Uleiuri volatile   pag. 17
4. Postura în timpul învăţării   pag.18
5. Rolul muzicii   pag. 22
6. Exerciţii pentru reeducare vizuală   pag. 26
7. Rolul alimentelor în creşterea   performanţelor intelectuale   pag. 32
B. CONDIŢII INTERIOARE   pag. 38
1. RELAXAREA   pag. 38
       a. Efectele relaxării   pag. 38
       b. Unde cerebrale   pag. 39
       c. învăţarea relaxării   pag. 41
2. RESPIRAŢIA   pag. 44
3. EMISFERE CEREBRALE   pag. 46
       a.   Dominanta cerebrală   pag. 46
       b.   Emisfera cerebrală stângă   pag. 49
       c.   Emisfera cerebrală dreaptă   pag. 50
       d.   Echilibrarea emisferelor cerebrale   pag. 53
4.   INTELIGENŢA   pag. 55
       a. Dezvoltarea inteligenţei   pag. 48
       b.   Aspecte ale inteligenţei   pag. 60
       c.   Teste de inteligenţă   pag. 63
5 REPROGRAMAREA MINŢII   pag. 80
       a.   Gândirea negativă sau complexul eşecului   pag. 80
       b.   Repulsia faţă de învăţare   pag. 82
       c.   Autosugestia   pag. 84
       d.   Stările afective   pag. 90
       e.   Meditaţia asupra succesului   pag. 92

III.   TEHNICI DE CONCENTRARE   pag. 95
1.   Atenţia   pag. 95
2.   Exerciţii de concentrare   pag. 103
3.   Motivaţia   pag. 109

IV.   TEHNICI DE MEMORARE   pag. 112
1.   Introducere   pag. 112
2.   Curba învăţării şi cea a uitării   pag. 115
3.   Legi ale memoriei   pag. 117
4.   Instruirea memoriei   pag. 122
5.   Programează-te să reţii!   pag. 123
6.   Creează legături între informaţii!   pag. 125
7.   Exemple de mnemotehnici   pag. 126

V.   PLANIFICAREA ÎNVĂŢĂRII   pag. 134
1.   Ritmurile interne   pag. 134
2.   Nu irosi timpul!   pag. 136
3.   Pauze de refacere   pag. 138
4.   Orar zilnic şi săptămânal   pag. 140
5.   Recapitulări periodice   pag. 143
6.   Somnul şi învăţarea eficientă   pag. 145

VI.   CITIREA INTELIGENTĂ   pag. 150
1.   Învăţarea eficientă   pag. 150
2.   Metode pentru a citi mai eficient   pag. 152

VII.   TEHNICI DE LUARE A NOTIŢELOR   pag. 164
1.   Notează ce este importanţii   pag. 164
2.   Foloseşte prescurtări!   pag. 167
3.   Metoda liniară şi tabloul general   pag. 168
4.   Estetica notiţelor   pag. 171

VIII.   SUPERÎNVĂŢAREA   pag. 173
1.   Citirea în imagini   pag. 173
2.   Imaginaţia   pag. 174
3.   Exerciţii pentru dezvoltarea puterii de vizualizare   pag. 176
4.   Filmul mintal   pag. 181
5.   Luarea de notiţe în imagini   pag. 184

IX.   CITIREA RAPIDĂ   pag. 187
1.   Ce fac ochii şi mintea când citeşti?   pag. 187
2.   Invata sa citesti mai repede!   pag. 190

X.   TEHNICI DE SUSŢINERE A EXAMENELOR   pag. 196
1.   Elemente pentru pregătirea unui examen   pag. 196
2.   Strategii de recapitulare   pag. 198
3.   Comportarea în timpul examenului   pag. 200

Bibliografie   pag. 204         




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu