21/03/2015

CERCETAREA DOCTORALA. Contributii si valori adaugate


Autor :
Ioan Neacsu, Anca Borzea (coord)              
Editura Trei
An aparitie :2013

ISBN  978-973-707-760-8
Nr pagini :136
Format 130 x 200

Disponibilitate BCU




Nota:

        Lucrare aparuta în cadrul proiectului POSDRU/88/1.5/5/58711, "Burse doctorale în sprijinul cercetarii de tip interdisciplinar în sociologie, stiinte ale educatiei si psihologiei, stiinte ale comunicarii", în perioada 2009-2012 de trei scoli doctorale din cadrul Universitatii din Bucuresti; Scoala Doctorala a Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatie - Bucuresti

Despre autor:

        Ioan Neacşu este prof. emerit dr. la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei, Universitatea din Bucureşti, coordonator de doctorat (din 1992). Predă cursuri de psihologia educaţiei, metode şi tehnici de învăţare, teorii şi practici ale învăţării (în coaching), managementul resurselor umane şi al calităţii, managementul proiectelor de cercetare. Stagii de formare şi perfecţionare în SUA (Harvard), Israel, Marea Britanie, Austria, la UNESCO, Banca Mondială. Doctor honoris causa al Universităţii „Ovidius”, Constanţa, membru asociat al Academiei Oamenilor de Ştiinţă, România, membru corespondent al Academiei Româno-Americană de Arte şi Ştiinţe. Autor, coautor sau coordonator a peste 40 de volume şi peste 150 de studii şi articole ştiinţifice publicate în reviste de specialitate din ţară şi din străinătate.

Dintre lucrarile sale:

Instruire si invatare, Stiintifica1990, EDP1999
Invatarea academica independentaGhid metodologic, Editura Universitatii din Bucuresti 2006
Pregatirea psihopedagogica. Manual pentru definitivat si gradul didactic II (Coord. impreuna cu altii), Polirom 2008
Metodologie şi programe pentru definitivat şi gradul didactic II, Universitara 2009
Cercetarea doctorala. Contributii si valori adaugate (coord), Trei 2013
Psihopedagogia activitatilor psihomotrice. Factori, valori, practici, Universitara 2015
Psihologia educaţiei. Fundamente, procese, mecanisme, aplicatii  (coord.), Polirom , 2018
Neurodidactica invatarii si psihologia cognitiva. Ipoteze. Conexiuni. Mecanisme  (coautor), Polirom 2019
Educaţia emoţional-afectivă.Noi explorări, noi strategii, Polirom 2020
Elaborarea lucrarilor de licenta, disertatie si gradul didactic I. Ghid stiintific si metodologic, Paralela 45, 2016, 2020
Lectura si formarea competentei lectorale. Teorie, cercetare, aplicatii (coautor), Universitara 2021
Management calitativ si leadership in invatamantul prescolar. Strategii investigative si valori inovativ-motivationale, Universitara 2022


Cuprins:

1.  Exerciţiul fizic — valori, percepţii, motivaţii participative   7
     Florentina Uţă
2.  Consilierul eficient din grădiniţă — un actor necesar   19
     Tatiana Moraru (Miulescu)
3.  Competenţa de comunicare interculturală — finalitatea învăţării interculturale   25
     Mihaela Pricope
4.  Inovaţia didactică — o nouă paradigmă în educaţia timpurie   34
     Elena Radu (Butunoi)
5.  Competenţa consilială, element decisiv în relaţia consilier-client   44
     Sorina Chircu
6.  Formarea cadrelor didactice pentru interculturalitate. Program de formare pentru profesorii de limba şi literatura română   55
     Raluca Ştefania Suciu
7.  Rolul centrelor de formare şi consiliere a familiei   64
     Emilia Stana
8.  Competenţa profesorului — un rezultat al educaţiei şi formării   74
     Carmen Florescu
9.  Repere investigative şi direcţii de acţiune pentru ameliorarea formării continue a profesorilor din şcolile rurale   84
     Muza Maftei
10.  Evaluarea programelor de formare iniţială a cadrelor didactice   95
       Iuliana-Marinela Traşcă
11.  Educaţia şi inserţia pe piaţa muncii   109
       Cristina Opriş
12.  Influenţa evenimentelor de viaţă asupra nivelului de agresivitate în cazul persoanelor psihotice cu fapte penale   115
       Sorin Nica
13.  Fenomenul „bullying" la adolescenţi   127
       Ioana Şandru


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu