sâmbătă, 14 martie 2015

INDRUMAREA COPILULUI. La scoala si acasa, in functie de temperamentul sau

Autor : Gerard Caron                
Editura Lucman
Colectia Succesul copilului meu
An aparitie : 2001
Traducerea Cristina Livia Vasilescu
ISBN  978-973-723-175-8
Nr pagini :344
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 17 lei la portokal, 8 lei pe okazii, 16,15 lei la cumparaocarte



Descrierea editurii:

Deschizand aceasta carte, te pregatesti sa traiesti o calatorie minunata, o expeditie palpitanta in Lumea Copilului, dar orice asemanare cu Disneyland va fi o pura coincidenta! Vei fi invitat sa cercetezi viata, pentru ca un copil simbolizeaza tot ceea ce este mai viu. Din intamplare, nu este nevoie sa fii parinte sau profesor pentru a citi aceasta carte, desi se adreseaza in primul rand acestor doua grupe de cititori. Orice persoana care-si rezerva dreptul de a avea o inima de copil, care-si face timp sa traiasca si sa se amuze in jocul cunoasterii de sine va descoperi ratiunea acestei carti practice: de a recunoaste in sinea sa mica fiinta care cere sa traiasca, sa fie libera, care doreste sa exploreze toate fortele ce o vor antrena in hazardul imprejurarilor, sa experimenteze ceea ce, din necesitate launtrica, ii comanda calitatile si defectele sale.
Aceasta opera vrea sa fie o pledoarie in favoarea descoperirii aspiratiei copilului. La fel ca si aceasta fiinta insetata de actiune, toti simtim nevoia sa ne realizam printr-o lucrare, activitate profesionala practica, artistica, ludica sau de orice natura. Spre finalul vietii ne vom simti frustrati, chiar sfasiati pentru ca n-am indeplinit ceea ce dorea copilul din noi.

Cuprins:

PROLOG  13

Introducere  15
       Atelierul decisiv  17
       Cartea care lipsea  20
       Sa ma prezint  22
       Planul cartii  24

Capitolul 1. Interventie ...sau indrumare  28
       Dincolode educatie  33
       Indrumarea  37
              Anexa: Mijloace de interventie in mediul scolar pentru profesor  41

Capitolul 2. Scurt istoric  43
              Anexa: Scurt istoric al studiului temperamentelor  66

DIALOG  71

Capitolul 3. Copilul cu temperament dominant sagvin  73
       Cum actioneaza sangvinicii  73
       Trasaturile (calitatile si defectele) copilului cu temperament dominant sangvin  84
       Indrumarea copilului cu temperament sangvin in aspiratiile personale  87
              Modalitatea corecta de a indruma copilul cu temperament sangvi  89
              Nevoia de a simti ca-i suntem prieteni  90
              Nevoia de a i se crea un spatiu bine delimitat  92
              Reguli si temperamente  94
              Nevoia de a invata sa se interiorizeze  96
              Exercitiu de respiratie vizualizata  99
              Exercitiu de fosfenism  100
              Exercitiu deobservare  101
              Sangvinicul - caracterizare succinta  105
              Anexa
: Hiperactivitatea si impulsivitatea - dupa DSM IV  107

Capitolul 4. Copilul cu temperament dominant coleric  109
       Cum actioneaza colericii  109
       Trasaturile (calitatile si defectele) copilului cu temperament dominant coleric  120
       Indrumarea adecvata a copilului cu temperament coleric  122
              Nevoia de actiuni precise  123
              Nevoia de a avea un model de autoritate competenta  124
              Nevoia de a fi recunoscut drept sef  128
              Nevoia de a invata sa-si respecte partenerii  131
              Nevoia de a invata sa simta asteptarile celorlalt  132
              Colericul - caracterizare succinta  136
              Anexa
: Dezvoltarea respectului de sine si a sentimentului de apartenenta  138
              Chestionar pentru copii  143
              Diverse moduri de a rezolva un conflict si consecintele acestora 

Capitolul 5. Copilul cu temperament dominant melancolic  149
       Cum actioneaza melancolicii  149
       Trasaturile (calitatile si defectele) copilului cu temperament dominant melancolic  157
       Indrumarea adecvata a copilului cu temperament melancolic  172
              Imaginatia creativa  174
              Angajarea intr-o actiune sociala  174
              Cautarea echilibrului  176
              Melancolicul - caracterizare succinta  187
              Anexa
: respectul de sine  189

Capitolul 6. Copilul cu temperament dominant flegmatic  190
       Cum actioneaza flegmaticii  192
       Trasaturile (calitatile si defectele) copilului cu temperament dominant  flegmatic 203
       Indrumarea adecvata a copilului cu temperament flegmatic  210
              Dialogul pedagogic  212
              Provocarile realiste  213
              Concretul si viul  216
              Cunoasterea  221
              Flegmaticul - caracterizare succinta  225
              Anexa: Ce tip de parinte sunteti?  227

Capitolul 7. Alte mijloace de depistare a temperamentului dominant  233
              Anexa: Chestionar socio-afectiv  246

Capitolul 8. Adultii indrumatori  249
       Valori importante pentru indrumatorul-ajutor  259
              Cunoasterea de sine  260
              Retrospectia de seara  260
              Oglinda celuilalt  262
              Diversele teste psihologice  262
              Cateva surse neobisnuite  264
              Cum sa acceptam mai bine propria persoana  265
              Sa iubim copiii  273
              Cultivarea simtului umorului  277
              Sa iubim viata si tot ceea ce este viu  281
              Sa ne interesam si de altceva in afara de rolul nostru  295
              Folosirea creativitatii pentru depasirea limitelor  296
              Intocmirea listei cu cele zece prioritati  299
              Anexa 1: Imi testez temperamentul dominant  303
              Anexa 2: Inventarul inteligentelor multiple (I.M.) pentru adulti  305
              Anexa 3: Chestionar asupra stresului  310

EPILOG   313
       Concluzie: Visul copilului  315
              Anexa: Diviziunea tripartita a fiintei umane  333

Bibliografie generala  334

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu