sâmbătă, 21 martie 2015

THE TIPPING POINT. Cum lucruri mici pot provoca schimbări de proporţii

Autor : Malcolm Gladwell                 
Editura Publica
Colectia ?
An aparitie :2008
Traducerea Sabina Dorneanu
ISBN 978-973-88-7495-4
Nr pagini :288
Format 145 x 205
Pretul la data postarii : 46,55 lei la Editura, 39,90lei la elefant , 49 lei la carturesti




Descrierea editurii:
The Tipping Point oferă o cale eficientă spre a înţelege tiparul invizibil pe baza căruia se lansează diverse comportamente contagioase. De la lansarea tendinţelor în modă la fenomenul zvonurilor, ideile, produsele, mesajele şi comportamentele se răspândesc precum viruşii afectând starea de bine a oamenilor, instituţiilor, societăţii.
The Tipping Point este biografia unei idei, iar această idee este foarte simplă. Cea mai bună cale de a înţelege apariţia tendinţelor în modă, fluxul şi refluxul mareelor de delincventă sau, de ce nu, transformarea unor cărticele necunoscute în nişte best-seller-uri ori afluxul de adolescenţi care fumează, fenomenul zvonurilor care merg din gură-n gură şi toate celelalte schimbări misterioase care se petrec în viaţa de zi cu zi este să le privim ca pe nişte epidemii. Ideile, produsele, mesajele şi comportamentele se răspândesc exact la fel ca viruşii.
O scriere inovatoare excelentă, un studiu neconvenţional su perb al acestui fenomen atât de puţin înţeles, epidemia socială.
Daily Telegraph
Pur şi simplu fascinantă şi nu de puţine ori surprinzătoare... e genul de carte cu care îţi poţi regala prietenii în săptămânile ce vin, citând tot felul de fraze stupefiante, şi în plus are potenţialul de a fi un instrument practic puternic pentru oricine vrea să propage o idee sau să promoveze o campanie.
Scotland on Sunday (UK)
Supoziţia care stă la baza cărţii lui Gladwell este aceea că mişcări în aparenţă subtile pot produce rezultate uluitor de ample şi rapide... The Tipping Point se poate dovedi a fi un text influent în cercurile activiştilor politici.
Timothy Noah, Washington Monthly


          Tipping point este un termen medical, care se refera la momentul in care un virus atinge punctul critic si incepe sa se transforme intr-o epidemie, “the boiling point”, declansatorul. Gladwell se intreaba de ce nu am aplica acelasi termen si in business, politica sociala, publicitate, industrie, etc.? Ideile, comportamentele, noile descoperiri, produse inovatoare (vezi Apple) se transmit la fel ca si virusii. Vorbim de o “epidemie” in orice domeniu in care avem de-a face cu un public relevant si semnificativ.The Tipping Point analizeaza cazuri “epidemice”, observa comportamente, creioneaza pattern-uri si concluzioneaza ca “viralul” poate fi creat, nu e un proces doar la voia intamplarii. Surprinzator pentru multi dintre cititori sau marketeri, mesajul poate fi conceput astfel incat sa devina viral. Nu gasim reteta in cartea lui, ci exercitiul de analiza si de observare a publicului, a mediului, a contextului… Informatie valoroasa, stil aerisit si didactic, analogii inspirate, studii de caz potrivite pentru argumentarea discursului… toate acestea fac din The Tipping Point o carte relevanta si pe care e bine sa o ai in campul vizual in biblioteca, pentru a-ti reaminti ca uneori ideile simple si aparent mici pot face diferenta.
Review by Ada Hotinceanu
 
Malcolm Gladwell ocupă poziţia 18 în clasamentul global al celor mai influenţi gânditori de management Thinkers 50 – ediţia 2007 – înregistrând o urcare spectaculoasă cu 13 poziţii faţă de ediţia precedentă din 2003.
Fost reporter pentru revista The New Yorker, Malcolm Gladwell a fost inclus în anul 2005 în clasamentul celor mai influente 100 de persoane organizat de revista Time. Între anii 1987 şi 1996 a fost reporter al Washington Post, unde a tratat subiecte precum business şi ştiinţă, devenind apoi redactor-şef al cotidianului New York City. A absolvit Universitatea din Toronto, specializarea istorie. Este născut în Marea Britanie, a crescut în Ontario/Canada şi locuieşte în prezent la New York.
Cartea sa The Tipping Point a ocupat locul 1 în clasamentul New York Times Book Review, unde este prezentă de peste 200 de săptămâni. De curând a lansat şi ultima sa carte, Outliers, care se află în pregătire la editura Publica.

Cuprins:

Introducere  13

Capitolul 1. Cele trei reguli ale epidemiilor  25
Capitolul 2. Legea Minoritarilor: Conectorii, Experţii şi Vânzătorii  40
Capitolul 3. Factorul de Aderenţă: Serialele pentru copii (Sesame Street, Blue’s Clues) şi virusul educativ  96
Capitolul 4. Forţa Contextului (partea întâi): Bernie Goetz şi ascensiunea şi declinul delincvenţei în New York City  136
Capitolul 5. Forţa Contextului (partea a doua): Numărul magic 150    169
Capitolul 6. Studiu de caz: Zvonurile, pantofii de sport şi importanţa traducerii  191
Capitolul 7. Studiu de caz: Sinuciderea, fumatul şi căutarea ţigaretei care nu are aderenţă  212
Capitolul 8. Concluzie: Concentrează-te, testează şi convinge-te  246

Postfaţă: Lecţiile Punctului Critic din lumea în care trăim  253
Note de final  271
Mulţumiri  279

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu