joi, 16 aprilie 2015

CRISTALIZAREA OPINIEI PUBLICE

Autor : Edward L. Bernays            
Editura Comunicare.ro 
Colectia Cultura comunicarii
An aparitie :2003      
Editia originala: 1923, Cristallizing Public Opinion
Traducerea Florin Paraschiv
ISBN  973-8376-95-5
Nr pagini :162
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 15 lei la Editura,18 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
Download pdf  pe scribd

Descrierea editurii:

Edward L. Bernays (1891-1994), nepot si discipol al lui Sigmund Freud, a fost numit, pe buna dreptate, "parintele relatiilor publice". Pornind de la experienta sa personala (impresar, apoi angajat al serviciilor americane de propaganda in timpul Primului Razboi Mondial), Bernays a fost primul care a intrevazut, la inceputul anilor '20, potentialul enorm al profesiei de consilier in relatii publice. Au urmat numeroase campanii comerciale si sociale, care au ramas in istoria relatiilor publice si a publicitatii. El a introdus, de asemenea, studiul relatiilor publice in spatiul universitar. Cristalizarea opiniei publice (1923) este rezultatul acestei reflectii asupra comunicarii in spatiul public, definind cadrul in care incepea sa fie exercitata meseria de comunicator. Cartea ramine de neocolit pentru oricine doreste sa inteleaga cu adevarat ce inseamna puterea de a influenta opinia publica.
Bernays a fost acela care a creat sintagma "consilier in relatii publice" pentru afacerea pe care a inceput-o in 1919, prototipul celor peste doua mii de agentii de PR care exista astazi. [...] In virsta de 98 de ani, Edward L. Bernays inca mai consiliaza clienti, la tariful de o mie de dolari pe ora.
Life, 1990
Edward L. Bernays a fost unul dintre cei mai influenti pionieri ai relatiilor publice din Statele Unite, o personalitate a carei biografie [...] a marcat profund infatisarea lumii in care traim.
Stuart Ewen, City University of New York
Edward L. Bernays a fost, probabil, unul dintre oamenii cei mai fascinanti, cei mai extraordinari, o personalitate sclipitoare si extrem de inteligenta; a fost, mai presus de orice, un ginditor care a deschis drumuri noi si un filozof al profesiei sale...
Scott M. Cutlip, University of Georgia 

Cuprins:

Consilierul de PR superstar / 7
Edward L. Bernays, părintele relaţiilor publice / 11
Prefaţă la ediţia a doua / 41
Cuvînt înainte / 43

PARTEA I - Scopul şi funcţiile

I. Scopul consilierului în relaţii publice / 45
II. Consilierul în relaţii publice. Importanţa tot mai mare a profesiei / 58
III. Rolul unui avocat special / 67

PARTEA A II-A - Grupul şi mulţimea
I. Din ce este alcătuită opinia publică? / 73
II. Opinia publică este încăpăţînată sau maleabilă? / 78
III. Interacţiunea opiniei publice cu forţele care contribuie la crearea ei / 82
IV. Puterea forţelor în interacţiune care formează opinia publică / 88
V. O înţelegere a fundamentelor motivaţiei publice este necesară pentru activitatea consilierului în relaţii publice / 95
VI. Grupul şi turma sînt mecanismele esenţiale ale schimbării publice / 103
VII. Punerea în practică a acestor principii / 107

PARTEA A III-A - Tehnică şi metodă
I. Publicul poate fi atins doar prin medii de comunicare încetăţenite / 111
II. Grupurile sociale care se întrepătrund, deplasarea continuă a grupurilor, schimbarea condiţiilor şi flexibilitatea naturii umane
vin cu toate în ajutorul consilierului în relaţii publice / 119
III. Scurtă prezentare a metodelor care pot fi folosite pentru a modifica punctul de vedere al unui grup / 134

PARTEA A IV-A - Relaţii etice
I. O analiză a presei şi a altor medii de comunicare cu care lucrează consilierul în relaţii publice / 139
II. Obligaţiile faţă de public în calitate de pledant / 156

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu