joi, 23 aprilie 2015

EDUCATIE FARA CONSTRANGERI. Să ne eliberăm copiii de suprasolicitarea performanţei

Autor : Michael Thompson, Teresa Barker                 
Editura Herald
Colectia Parentaj
An aparitie :2015
Traducerea Walter Fotescu
ISBN 978-973-111-531-5
Nr pagini :400
Format 130 x 200
Pretul la data postarii :36,50 lei la Editura, 34,40 lei la elefant, 30,10 lei la librarie.net



Descrierea editurii:
  
       Presiunea exercitata asupra elevilor de a excela la scoala si de a intra la cele mai bune facultati nu a fost niciodata mai intensa. In aceasta noua carte, renumitul autor al bestseller-ului Crescandu-l pe Cain se adreseaza obsesiei actuale pentru performanta copiilor, furnizand un raspuns profund uman.

   Cum a fost la şcoală? Aceste cuvinte conţin suma dorinţelor părinţilor de a şti ce învaţă şi ce experimentează copiii lor la şcoală în fiecare zi. Copiii ar putea să nu dezvăluie foarte multe, dar psihologul Michael Thompson ne sugerează că răspunsurile le vom putea găsi dacă ştim să citim indiciile şi - tot atât de important - dacă ne amintim propriile noastre experienţe din perioada şcolii.
   Şcoala, ne aminteşte Thompson, ocupă mai mult timp din viaţa diurnă a unui copil decât orele petrecute acasă; iar şcoala nu este plină doar de studiu, ci şi de emoţie umană: bucurie, frică, invidie, iubire, manie, sexualitate, plictiseală, competitivitate.
   Prin intermediul interviurilor detaliate, al studiilor de caz şi al jurnalelor elevilor trimise prin e-mail, inclusiv ale propriilor săi copii, Thompson aruncă lumină asupra profundei călătorii psihologice antrenată de şcoală, o călătorie pe care trebuie să o parcurgă toţi copiii pentru a creşte şi a se dezvolta, fie că sunt elevi de nota zece sau repetenţi. Cei mai mulţi dintre noi ne amintim această călătorie, dar copiii noştri trebuie să o parcurgă în ritmul lor.
   În relatări care sunt pe rând tulburătoare, şocante, înălţătoare şi pline de inspiraţie, vedem elevi făcând faţă realităţii bogat structurate a vieţii lor, născocind propriile strategii unice pentru a supravieţui şi înflori la şcoală. Pentru părinţi, această carte este o fereastră către peisajul emoţional ascuns al zilelor de şcoală şi trimite către răspunsurile pe care ni le dorim şi de care totodată ne temem pe măsură ce căutăm să ne ajutăm copiii să reuseaşcă la şcoală şi în viaţă.

Cuprins:

Prefaţă de Otilia Mantelers ... 7
Mulţumiri ... 15
Introducere ... 19


1. Dacă dai crezare vorbelor copiilor ... 23
2. Un loc al adevărului. O zi la şcoală. Viaţa Helenei ... 53
3. Copii cu răspunderi. Miracolul dezvoltării ... 92
4. A avea succes. Pasiune, politică şi perseverenţă ... 136
5. Dezastru şi renaştere. Călătorii definite prin luptă ... 170
6. La naiba, nu! Călătorii definite prin sfidare şi disperare ... 227
7. Tranziţii şi schimbări de direcţie ... 269
8. "Numai de şi-ar aduce aminte!" ... 295
9. Demenţa admiterii. Acapararea ultimului an de liceu ... 323
10. Înţelepciunea supremă ... 351

Epilog ... 381
Despre autori ... 386
Bibliografie ... 387

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu