08/04/2015

INTELEPCIUNE APARTE. Dialoguri cu oameni remarcabili

Autor : Fritjof Capra                 
Editura Tehnica
Colectia Taifas
An aparitie :2004
Editia a       
Editia originala
Traducerea Walter Radu Fotescu
ISBN 973-31-2207-6
Nr pagini :394
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 31,10 lei la librarie.net



Descrierea editurii:
   "În ultimii cincisprezece ani am petrecut multe ore în discuţii intense cu unii dintre savanţii de frunte ai vremii noastre; am explorat diverse stări alterate de conştiinţă, cu şi fără profesori şi îndrumători; mi-am petrecut timpul cu filosofi şi artişti; am discutat şi experimentat o întreagă gamă de terapii, atât fizice cât şi psihologice; şi am participat la numeroase întâlniri ale activiştilor sociali, în care teoria şi practica schimbărilor sociale erau dezbătute din diferite perspective şi pe o diversitate de fundaluri culturale.
   Se părea, adesea, că fiecare nouă înţelegere deschidea alte direcţii de urmat şi ridica alte întrebări. Totuşi, privind în urmă către această perioadă din perspectiva jumătăţii anilor '80, îmi dau seama că de-a lunga ultimilor cincisprezece ani am urmat consecvent o singură temă - schimbarea fundamentală a viziunii despre lume care este pe cale să apară în ştiinţă şi în societate, dezvoltarea unei noi viziuni a realităţii şi implicaţiile sociale ale acestei transformări culturale.
   Scopul cărţii pe care o citiţi nu este să prezinte idei noi, or să elaboreze sau să modifice ideile prezentate în cărţile mele precedente, ci să spună povestea personală din spatele evoluţiei acelor idei. Este povestea întâlnirilor mele cu mulţi bărbaţi şi femei remarcabile care m-au inspirat, m-au ajutat şi m-au susţinut în cercetările mele: Werner Heisenberg, care mi-a descris în modul cel mai însufleţit experienţa sa personală despre schimbarea conceptelor şi a ideilor din fizică; Geoffrey Chew, care m-a învăţat să nu accept nimic ca fundamental; J. Krishnamurti şi Alan Watts, care m-au ajutat să depăşesc gândirea fără să renunţ la angajamentul faţă de ştiinţă; Gregory Bateson, care mi-a lărgit imaginea despre lume plasând în centrul acesteia viaţa; Stanislav Grof şi R. D. Laing, care m-au provocat să explorez întregul spectru al conştiinţei umane; Margaret Lock şi Cari Simonton, care mi-au arătat noi căi spre sănătate şi vindecare; E. F. Schumacher şi Hazel Henderson, care mi-au împărtăşit viziunile lor ecologice despre viitor; şi Indira Gandhi, care mi-a îmbogăţit conştiinţa interdependenţei globale. De la aceşti bărbaţi şi femei şi de la mulţi alţii pe care i-am întâlnit şi cu care am schimbat idei, în ultimul deceniu şi jumătate, am învăţat principalele elemente a ceea ce am ajuns să numesc noua viziune a realităţii. Contribuţia mea a fost să stabilesc legăturile dintre ideile lor şi dintre tradiţiile ştiinţifice şi filosofice pe care le reprezintă." (Fritjof Capra)

Cuprins:

PREFAŢĂ ... IX

1. URLÂND CU LUPII ... 1
   Werner Heisenberg ... 1
   Jiddhu Krishnamurti ... 14

2. FĂRĂ ENTITĂŢI FUNDAMENTALE ... 43
   Geoffrey Chew ... 43

3. STRUCTURA UNIFICATOARE ... 69
   Gregory Bateson ... 69

4. ÎNOTÂND ÎN ACELAŞI OCEAN ... 93
   Stanislav Grof şi R.D. Laing ... 93

5. ÎN CĂUTAREA ECHILIBRULUI ... 167
   Cari Simonton ... 167
   Margaret Lock ... 173

6. ALTERNATIVE DE VIITOR ... 239
   E.F. Schumacher ... 239
   Hazel Henderson ... 271

7. DIALOGURILE DE LA BIG SUR ... 311
   Gregory Bateson, Antonio Dimalanta, Stanislav Grof, Hazel Henderson, Margaret Lock, Leonard Shlain, Cari Simonton ... 314

8. O CALITATE SPECIALĂ A ÎNŢELEPCIUNII ... 363
   Indira Gandhi ... 369

BIBLIOGRAFIE ... 389

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu