sâmbătă, 25 aprilie 2015

VALTOAREA MINTII. Puterea si rolul transformarilor cerebrale in adolescenta


Autor : Daniel J. Siegel                
Editura Herald
Colectia Parentaj
An aparitie :2014
Traducerea Raluca Toth
ISBN 978-973-111-485-9
Nr pagini :320
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 34 lei la Editura, 32 lei la elefant, 28 lei la librarie.net



Descrierea editurii:

Daniel Siegel priveste adolescenta nu ca pe o problema sau dificultate care trebuie depasita, ci mai degraba ca pe un izvor de curaj si creativitate. Prin atitudinea plina de consideratie, Valtoarea mintii este foarte potrivita atat pentru adolescenti, cat si pentru parintii si mentorii acestora.”€
- Lawrence J. Cohen

„Constructia cartii permite cititorului sa inceapa lectura cu partea care trateaza subiectul pe care doreste sa il aprofundeze. Poti citi Partea a III-a pentru relatii sau Partea a II-a pentru informatii despre creier. Daca inveti cel mai bine prin discutii inspirate din povestiri, ai putea incepe cu Partea a IV-a, citind sectiunile precedente si partile dedicate practicii mai tarziu. Experimenteaza si vezi ce ti se potriveste cel mai bine. Cele patru parti si sectiunile de Instrumente creeaza un intreg, dar cititorul poate spicui printre ele la un mod care sa raspunda nevoilor sale.”
- extras din Valtoarea mintii
Dr. Daniel J. Siegel este specialist în educaţie şi psihiatrie, profesor la Universitatea din California, director al centrului de cercetare Mindful Awareness din cadrul aceleiaşi universităţi şi director executiv al centrului educaţional Mindsight Institute.

Cuprins:

   PARTEA I 
Esenţa adolescenţei

Beneficiile şi provocările adolescenţei ... 14
Perpetuarea puterii şi a rolului minţii adolescente la maturitate ... 17
Adolescenţa de la interior către exterior ... 21
Riscul şi recompensa ... 26
Distanţarea ... 32
Sincronizarea pubertăţii, sexualităţii şi adolescenţei ... 33
Cazurile şi necazurile cu adolescenţa noastră extinsă ... 36
Transformările adolescenţei şi importanţa relaţiilor noastre ... 39

INSTRUMENTE DE MINDSIGHT 1:
Secţiunea 1: Cum să privim şi să îmblânzim oceanul interior ... 48

Cele trei tipuri principale de hărţi mindsight ... 51
Cum să privim în adâncul oceanului interior ... 52
Exerciţii de mindsight A: Introspecţia şi examinarea minţii ... 56
Imaginea fizică a lumii materiale şi mindsight-ul lumii interioare ... 57
Exerciţiul de mindsight B: Mindsight desluşit ... 60
Empatia ... 61
Exerciţiul de mindsight C: Empatia ... 63
Integrarea ... 63
Exerciţii de mindsight D: Simţind armonia integrării ... 66
Când integrarea nu este prezentă: haos sau rigiditate ... 67
Exerciţiul de mindsight F: Detectarea haosului sau a rigidităţii şi echilibrarea minţii ... 70
Datorită abilităţilor de mindsight, putem avea o minte, un creier şi relaţii mai puternice ... 72

   PARTEA A II-A 
Creierul tău

Dopamină, decizii şi căutarea satisfacţiei ... 74
Familia, prietenii şi distracţia ... 80
Rolul adolescenţei ... 82
Luarea deciziilor ... 85
"Nu face asta!" nu are niciun efect: puterea susţinerii pozitive ... 88
Integrarea cerebrală ... 90
Un mulaj "la îndemână" al creierului ... 94
Adolescenţa ca poartă către explorarea creativa ... 98
Colaborarea dintre generaţii ... 104
Vulnerabilitate şi oportunitate ... 106
Remodelarea creierului când ne ieşim din balamale ... 110
Adolescenţa creează integrare cerebrală ... 114
Creierul emoţional inferior ... 116
Configurat pentru aventură şi conectare ... 118

INSTRUMENTE DE MINDSIGHT 2: Timpul-cu-tine ... 121

Timpul-cu-tine, mindsight şi prezenţa conştientă ... 121
Prezent la ce se întâmplă, atunci când se întâmplă ... 126
Exerciţiul de mindsight A: Conştientizarea respiraţiei ... 128
Construirea lentilei mindsight ... 134
Integrarea Conştiinţei folosind Roata prezenţei ... 137
Exerciţiul de mindsight B: Roata prezenţei ... 140
Reflectând la Roata prezenţei ... 144

   PARTEA A III-A 
Ataşamentele tale

O bază sigură şi o rampă de lansare ... 152
Modurile în care ne ataşăm ... 158
Ataşamentul reactiv ... 163
Dobândirea ataşamentului securizant şi integrarea creierului ... 164
Reflectează asupra relaţiilor tale de ataşament pentru a-ţi înţelege viaţa ... 170
întrebări pentru reflecţie asupra ataşamentului ... 172
Naraţiunile noastre de ataşament şi cele două emisfere cerebrale ... 177
Evitarea, distanţa emoţională şi emisfera cerebrală stângă ... 186
Ambivalenţa, confuzia emoţională şi emisfera dreaptă a creierului ... 193
Ataşamentul dezorganizat şi creierul disociat ... 199
Crearea unui spaţiu securizant şi a unei rampe de lansare pentru adolescenţi ... 205

INSTRUMENTE DE MlNDSIGHT 3: Timpul-cu-ceilaţi şi conversaţia contemplativă ... 207

Să înţelegem modelele care ne formează nelaţde actuale ... 209
Exerciţiul de mindsight A: Reflectează la modelele de ataşament care modelează conversaţiile contemplative ... 212
Reflecţia, integrarea şi originile empatiei ... 213
Exerciţiul de mindsight B:  Conversaţiile contemplative ... 216
Rolul în crearea identităţii noastre în relaţie cu ceilalţi ... 218
Exerciţiul de mindsight C Repararea rupturibr ... 219

   PARTEA A IV-A
 Cum să rămâi prezent în timpul transformărilor şi al provocărilor

Cum să respecţi persoana în care se transformă adolescentul ... 225
Plecarea de acasă ... 228
Pubertatea, sexualitatea şi identitatea ... 234
Aventurile de o noapte ... 240
Relaţiile sentimentale şi prima iubire ... 242
Pentru început, fii prezent! ... 249
Schimbările şi provocările integrării ... 253
Acceptarea, renunţarea ta aşteptări şi orientarea sexuală ... 255
Consum sau abuz de droguri? ... 270
Intoarcerea acasă: reflecţia, realinierea şi repararea rupturilor ... 283

INSTRUMENTE DE MINDSIGHT 4 Şapte exercitii simple de mindsight ... 290

Exerciţiul de mindsight A: Timpul-cu-tine ... 291
Exerciţiul de mindsight B: Timpul pentru somn ... 293
Exerciţiul de mindsight C Timpul pentru concentrare ... 296
Exerciţiul de mindsight D: Timpul pentru relaxare ... 298
Exerciţiul de mindsight E: Timpul pentru joacă ... 299
Exerciţiu de mindsight F: Timpul pentru activităţi fizice ... 302
Exerciţiul de mindsight G: Timpul pentru conectare ... 304

CONCLUZIE: Eu-noi şi integrarea identităţii ... 306

Mulţumiri ... 315

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu