16/07/2015

CUM POATE FI DEPASIT SENTIMENTUL DE VINOVATIE

Autor : Windy Dryden      
Editura Polimark
Colectia Psihologia vietii cotidiene
An aparitie :1999
Traducerea Tatiana Avacum, Al. Szabo
ISBN 973-9302-09-2
Nr pagini : 124
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 9 lei pret mediu pe okazii, 9 lei la carti de psihologie




Descriere:

"Am tinut adeseori conferinte pe tema sanatatii mintale, pentru publicul larg. Cea mai incitanta parte a acestor conferinte o alcatuiesc intrebarile si raspunsurile, care urmeaza expunerii mele. Aceste intrebari arata ce anume este important pentru cei din sala, precum si nivelul lor de intelegere privind cele discutate.
De cate ori am vorbit despre vinovatie, intrebarile puse de ascultatori au indicat existenta unor confuzii in privinta acestei emotii suparatoare. De fapt, si literatura consacrata vinovatiei contine numeroase confuzii. M-am hotarat sa scriu aceasta carte pentru a face putina ordine in haos. Am dorit sa precizez indeosebi ca se impune sa facem o deosebire categoricl intre invinovatire, pe care o consider, in esenta, o emotie neconstructiva, si, opusul ei, o emotie benefica, - remuscarea constructiva.
Am dorit totodata sa raspund la numroase intrebari interesante despre vinovatie, pe care mi le-au adresat, de-a lungul anilor, atat ascultatorii, cat si pacientii. Astfel se explica forma de intrebari si raspunsuri pe care am adoptat-o in acesta carte.
Exemplificarile mi-au fost furnizate de pacientii mei si le-am inclus cu deplinul lor accord
."  Windy Dryden (Fragment din prefata cartii)

Cuprins:

Prefata   7

1. Ce este sentimentul de vinovatie ?   9 
2. Care sunt efectele sentimentului de vinovatie?   25
3. Ceilalti si sentimentul de vinovatie   43
4. Sentimentul de vinovatie si alte probleme inrudite   69
5. Tipuri speciale ale sentimentului de vinovatie   83
6. Sentimentul de vinovatie - solutii partiale   96
7. Depasirea sentimentului de vinovatie   101

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu