sâmbătă, 18 iulie 2015

TERAPIA AXATA PE COMPORTAMENTELE VERBALE. Cum sa educam copii autisti sau cu alte afectiuni de dezvoltare


Autor : Mary Linch Barbera, Tracy Rasmussen     
Editura For You
An aparitie : 2009
Traducerea Laura Cristiana
ISBN 978-973-1701-47-1-9
Nr pagini :  266
Format 140 x 200
Pretul la data postarii : 20 lei la Editura, 20 lei la elefant , 20 lei la emag
Disponibilitate BCU



Descrierea editurii:

Terapia axată pe comportamentele verbale (VB) este o formă de analiză comportamentală aplicată (ABA), care se bazează pe analiza comportamentului verbal, aşa cum o face B. F. Skinner şi care funcţionează foarte bine în cazul copiilor care au abilităţi minime sau inexistente de limbaj. în această carte, Mary Lynch Barbera se bazează pe propria ei experienţă, ca analist comportamental certificat şi părinte al unui copil cu autism, pentru a explica terapia axată pe comportamentele verbale şi modul ei de folosire.
Acest ghid oferă instrucţiuni pas cu pas şi informaţii din abundenţă, despre cum să ajutăm copiii să dezvolte aptitudini de limbaj şi de vorbire mai bune, în acelaşi timp explicând cum să predăm folosirea limbajului mimico-gestual, în cazul copiilor neverbali. Un capitol întreg se concentrează pe modalităţi de a reduce comportamentele problemă, iar volumul conţine şi informaţii utile cu privire la predarea deprinderilor de mers la toaletă şi a altor aptitudini de independenţă, care sunt utile unui copil.
Cartea le va da părinţilor şi specialiştilor care nu cunosc principiile ABA şi VB, posibilitatea de a începe imediat să folosească terapia axată pe comportamentele verbale în educarea copiilor cu autism şi cu alte afecţiuni de dezvoltare.
 
Cuprins:

Mulţumiri ... 6
Cuvânt înainte ... 8
Introducere ... 12

CAP. 1: Să începem cu analiza comportamentală aplicată (ABA) ... 18
CAP. 2: Elementele de bază ale terapiei ABA ... 35
CAP. 3: Evaluarea copilului ... 64
CAP. 4: Elaborarea unui sistem de întăritori comportamentali ... 80
CAP. 5: Mand-ul (formularea cererilor) ... 98
CAP. 6: Dezvoltarea şi îmbunătăţirea vorbirii la copiii cu aptitudini verbale inexistente sau minime ... 113
CAP. 7: Predarea cu prevenirea răspunsurilor greşite şi folosirea procedurilor de transfer între operanţi ... 130
CAP. 8: Predarea aptitudinilor de limbaj receptiv şi a altor operanţi non-verbali ... 145
CAP. 9: Predarea operanţilor verbali ... 164
CAP. 10: Coroborarea ... 182
CAP. 11: Predarea deprinderilor de mers la toaletă şi a altor abilităţi importante de îngrijire personală independentă ... 200
CAP. 12: Gânduri de încheiere ... 220

ANEXA I: Glosar de termeni / acronime ... 238
ANEXA 2: Formular de evaluare VBI ... 243
ANEXA 3: Exemple de limbaj mimico-gestual ... 247
ANEXA 4: Fişe de urmărire a aptitudinilor ... 248
ANEXA 5: Fişe de sondare săptămânale ... 250
ANEXA 6: Pagini web utile ... 253




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu