luni, 24 august 2015

ABILITATILE DE AUTOSERVIRE LA PERSOANELE CU AUTISM. O metoda sistematica de predare

Autor : Stephen Anderson, Amy Jablonski, Vicki Madaus Knapp, Marcus Thomeer      
Editura Frontiera
Colectia ABA
An aparitie : 2013
Editia originala: „Self-Help Skills for People with Autism. A Systematic Teaching Approach”, 2007
Traducerea Ileana Achim
ISBN 978-606-3371-0-3
Nr pagini :200
Format 210 x 290
Pretul la data postarii : 60  lei la Editura, 55 lei la psihoshop, 60 lei la librarie.net


Descrierea editurii:

Cartea se ocupă de câteva abilități esențiale — mâncatul, îmbrăcatul, toaleta și igiena personală – care sunt absolut necesare pentru independența copilului acasă, la școală și în comunitatea în care trăiește.
Scrisă de psihologi și analiști comportamentali cu experiență, cartea adoptă o perspectivă optimistă, care pleacă de la premisa că oricine poate învăța o abilitate nouă dacă aceasta este împărțită în pași mici și este predată într-o manieră sistematică și personalizată, prin metode științifice general recunoscute.
Cartea vă învață cum să:
  • – stabiliți obiective de lucru
  • – împărțiți abilitățile complexe în sarcini simple
  • – aplicați în mod concret diverse strategii de predare
  • – monitorizați progresul
  • – adaptați metoda de predare în funcție de copil

Cuprins:

Prefata 7
Introducere   9


Cap.1. Reducerea dependentei pe termen lung  15

Cap.2. Identificarea diferentelor individuale  21

Cap.3. Cum stabiliti ce sa predati si cand  29

Cap.4. Stabilirea unui context pentru invatare  43

Cap.5. Cum va motivati copilul sa invete  51

Cap.6. Instrumente utile de lucru  63

Cap.7. Evaluarea progresului  89

Cap.8. Imbracatul si igiena personala   109

Cap.9. La masa 127

Cap.10. Toaleta  143

Cap.11. Planificarea generalizarii  167

Concluzie  175
Bibliografie  177


ANEXE  181
Anexa A. Inventar de autoservire  181
Anexa B. Probleme freevente si posibile   187
Anexa C. Cinci abilitati de care copilul are nevoie inainte de a incepe lectiile  188
Anexa D. Cum se scrie un plan instructional  194
Anexa E. Model de fisa pentru planul instructional  195
Anexa F. Model de fisa de analiza componentiala   196


Index  197






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu