miercuri, 19 august 2015

ARTA SI STIINTA PREDARII. Un cadru cuprinzător pentru o instruire eficientă

Autor :Robert J. Marzano       
Editura Trei
Colectia Educatie si formare
An aparitie :2015
Editia a I      
Editia originala:The Art and Science of Teaching, 2007
Traducerea Nadina Vişan
ISBN 978-606-719-318-3
Nr pagini :368
Format 145 x 205
Pretul la data postarii : 31,2 lei la Editura, 26,13 lei la elefant , 23,40 lei la librarie.net

Descrierea editurii:

Strategiile moderne de predare sunt clădite pe baze ştiinţifice. Însă a şti când şi pentru cine să le aplici, aceasta reprezintă mai curând o artă care se deprinde în urma examinării atente a fiecărei componente a procesului de instruire. Folosind o serie de diagrame şi scheme de organizare şi apelând la cercetări de ultimă oră, Marzano stabileşte 10 jaloane ale unei învăţări eficiente, pornind de la obiectivele educaţionale şi structurarea cunoştinţelor şi terminând cu tehnici specifice unui bun management al clasei.
„Ce profesor nu şi-ar dori un răspuns - sau mai multe - la întrebarea: Cum să predăm pentru a genera învăţare? Marzano ne oferă cadrul conceptual şi metodologic al unui model simplu, dar ştiinţific pentru predarea eficientă, dar şi puncte de reper pentru valorificarea unor abilităţi ale profesorului care trec dincolo de procesele standardizate înţelegerea elevului, oferirea suportului pentru învăţare, interacţiunea de calitate etc. Arta şi ştiinţa predării este una dintre lecturile cu satisfacţie garantată pentru cei care încă mai cred în transformarea oamenilor şi a societăţilor prin educaţie şi învăţare."
– Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultă¡ii de Psihologie şi :tiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti

Robert J. Marzano, director şi cofondator al laboratorului Marzano Research din Colorado (SUA), a scris peste 30 de cărţi şi 150 de articole ştiinţifice dedicate predării, evaluării, leadershipului şi intervenţiilor educaţionale.


Cuprins:

Introducere: O întrebare şi un răspuns ... 9

Cap.1. Cum procedăm pentru a stabili şi comunica obiectivele educaţionale, pentru a monitoriza progresele elevilor şi a aprecia succesele? ... 21
Cap.2. Cum procedăm pentru a ne ajuta elevii să asimileze noţiuni noi? ... 53
Cap.3. Ce trebuie să facem pentru a-i ajuta pe elevi să exerseze şi să aprofundeze conceptele nou-învăţate? ... 101
Cap.4. Cum procedăm pentru a ne ajuta elevii să emită şi să testeze ipoteze despre noţiunile noi? ... 148
Cap.5. Cum procedăm pentru a creşte implicarea elevilor în procesul de învăţare? ... 168
Cap.6. Cum procedăm pentru a stabili sau impune reguli şi proceduri în clasă? ... 202
Cap.7. Cum procedăm pentru a identifica şi recunoaşte respectarea sau nerespectarea regulilor şi procedurilor din clasă? ... 223
Cap.8. Cum procedăm pentru a stabili şi menţine o relaţie eficientă cu elevii? ... 255
Cap.9. Cum procedăm pentru a comunica aşteptările înalte pe care le avem pentru toţi elevii noştri? ... 277
Cap.10. Cum procedăm pentru a organiza lecţii eficace într-o unitate coerentă? ... 297

Postfaţă ... 327
Bibliografie ... 329

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu