luni, 24 august 2015

TEORIA MINTII LA COPIII CU AUTISM. Un ghid practic

Autor : Patricia Howlin, Simon Baron-Cohen, Judie Hadwin     
Editura Frontiera
Colectia ABA
An aparitie : 2014
Editia originala: Teaching Children with Autism to Mind-Read. A Practical Guide,1999
Traducerea Ileana Achim, Bogdan Odagescu
ISBN 978-606-93371-3-4
Nr pagini : 296
Format 165 x 235
Pretul la data postarii : 65  lei la Editura, 59,95 lei la librariaeminescu, 65 lei la librarie.net


Descrierea editurii:

„Teoria minții la copiii cu autism” este un titlu fundamental în domeniul cercetărilor legate de teoria minții. Pe lângă faptul că este scrisă de specialiști britanici de marcă, cartea reușește să păstreze echilibrul între limbajul de specialitate și activitățile practice, fiind un ghid accesibil și bogat ilustrat, care se adresează psihopedagogilor speciali, psihologilor, terapeuților, logopezilor și părinților care au în grijă un copil cu autism.

Cuprins:

Nota catre profesori si parinti 5
Multumiri 6



Partea I. INTRODUCERE

Contextul aparitiei acestui ghid si obiectivele sale  7
Incercari anterioare de imbunatatire a deficitelor sociale si comunicative in autism  7
Limitari ale interventiilor traditionale  8
Copilul normal ca „cititor al mintii"  8
Importanta citirii mintii: la ce foloseste?  12
Incapacitatea de citire a mintii in autism  14
Exemple din experienta clinica  16
Poti invata sa citesti gandurile?  19
Metode de predare a notiunilor de stari mentale  21
Problemele de generalizare  22
Rezultatul studiului experimental  24
Cui se adreseaza manualul?  24
Limitarile metodelor de predare de acest fel  24
Structura ghidului  25
Note si bibliografie  27

Partea a II-a. PREDAREA EMOTIILOR

Cele cinci nivele de intelegere a emotiilor  29
Nivelul 1. Recunoasterea expresiei faciale din fotografii  30
   Materiale si procedee de evaluare   30
   Stabilirea nivelului de baza  31
   Procedee de predare  31
Nivelul 2. Recunoasterea emotiilor din desene schematice  32
   Materiale si procedee de evaluare  32
   Stabilirea nivelului de baza  33
   Procedee de predare  33
Nivelul 3. Identificarea emotiilor declansate de intamplari  34
   Materiale si procedee de evaluare  34
   Stabilirea nivelului de baza  34
   Procedee de predare  35
   Principiul general de predare  36
Nivelul 4. Identificarea emotiilor declansate de dorinte  85
   Material si procedee de predare  85
   Stabilirea nivelului de baza  85
   Procedee de predare  86
   Principiul general de predare  87
Nivelul 5. Emotii bazate pe convingeri  136
   Materiale si procedee de evaluare  136
   Stabilirea nivelului de baza  137
   Procedee de predare  140
   Principiul general de predare  141


Partea a III-a. PREDAREA STARILOR INFORMATIONALE

Cele cinci nivele de intelegere a starilor informationale  239
Nivelul 1. Schimbarea simpla de perspectiva vizuala 240
   Materiale si procedee de evaluare 240
   Stabilirea unui nivel de baza  240
   Procedee de predare  242
   Principiul general de predare  242
Nivelul 2. Schimbarea complexa de perspectiva  243
   Materiale si procedee de evaluare  243
   Stabilirea nivelului de baza  243
   Procedee de predare  245
   Principiul general de predare  245
Nivelul 3. Intelegerea principiului „vezi, deci stii"  246
   Materiale si procedee de evaluare  246
   Stabilirea nivelului de baza 248
Sectiunea A. Auto-evaluare   248
Sectiunea B. Evaluarea altuia  249
   Procedee de predare   250
   Principiul general de predare  250
Nivelul 4. Anticiparea actiunilor pe baza cunostintelor unei persoane  251
   Materiale si procedee de evaluare  251
   Stabilirea nivelului de baza  253
   Procedee de predare  254
   Principiul general de predare  254
Nivelul 5. Intelegerea convingerilor false  255
   Materiale si procedee de evaluare  255
   Stabilirea nivelului de baza  260
   Procedee de predare  262
   Principiul general de predare  264


Partea a IV-a. DEZVOLTAREA JOCULUI SIMBOLIC

Cele cinci nivele ale jocului simbolic  265
Evaluarea si pedarea jocului simbolic   266
   Sugestii de teme si materiale de joaca   266
   Stabilirea nivelului de baza   267
   Procedee de predare   270
   Principii generale de predare   276


Partea a V-a. DIRECTII VIITOARE

Folosirea directiei in care se uita o persoana pentru a deduce ce vrea, de ce este interesata sau ce intentioneaza sa faca  277
Folosirea fotografiilor pentru a reprezenta ganduri si convingeri  277
Folosirea „bulelor cu ganduri" pentru a reprezenta convingerile  279
Atentia coordonata si empatia   279
Bibhografie pentru partea a V-a   280

Anexa: Exemple de fise pentru inregistrarea raspunsurilor  281


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu