marți, 29 septembrie 2015

IN UMBRA OMULUI

Autor :Jane Van Lawick-Goodall
Editura Meridiane
Colectia Delfin
An aparitie : 1985   
Editia originala: In the shadow of man, 1971
Traducerea Veronica Focseneanu
Nr pagini : 320
Format mic
Anticariat
Pretul la data postarii : 10 lei la Carti de psihologie, 10 lei pret mediu pe  okazii
Disponibilitate BCU

Descriere:

Dacă ai fi student la psihologie, în Iași, cu siguranță ai auzit de faimoasa carte a Janei Goodall. La început, multi din colegii mei, ca și mine, de altfel, au crezut că degeaba mergem la facultate. Au înnebunit cu toții? Cum să citesc despre cimpanzei, când de fapt, eu voi lucra cu oameni. Cu ce mă ajută asta?

Am căutat ”În umbra omului” și m-am apucat de citit. Părea o poveste cu animale. Apoi s-a transformat într-o lucrare științifică (câte lucruri noi poți învăța dintr-o singură carte...). Abia când ne-am întors în fața profesorului ne-am dat seama cât de psihologică e!! Deși Jane și-a dedicat viața studiind comportamentele cimpanzeilor, în cartea ei poți descoperi clar anumite tipologii, caractere, personalități umane.

Chiar dacă nu te interesează îndeosebi psihologia, cartea este excepțională: plină de lucruri noi(pentru unii din noi, toți), frumos scrisă, ușor interpretabilă...




Cuprins:



Cap. I. Inceputuri   3
Cap. II. Primele zile  17
Cap.III. Primele observatii  30
Cap. IV. Viata din tabara  46
Cap. V. Ploile  51
Cap. VI. Cimpanzeii sosesc la tabara  75
Cap. VII. Viata lui Flo  92
Cap.VIII. „Cantina”  102
Cap. IX. Flo si familia ei  114
Cap. X. Iertarea  128
Cap. XI. Dezvoltarea centrului de cercetare   149
Cap. XII. Nou-nascutul  166
Cap. XIII. Puiul  182
Cap. XIV. Adolescentul  195
Cap. XV. Relatiile dintre adulti  207
Cap.XVI. Babuinii si jaful  222
Cap. XVII. Moartea  241
Cap. XVIII. Mama si puiul  255
Cap. XIX. In umbra omului  271
Cap. XX. Inumanitatea omului  287
Cap.XX I. Post-scriptum de familie  293

Multumiri  309



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu