sâmbătă, 12 septembrie 2015

SANATATEA MENTALA A ELEVULUI. Ghid pentru personalul didactic

Autor : dr.William Dikel      
Editura Trei
Colectia Educaţie şi formare
An aparitie : 2015
Traducerea Daniela Andronache
ISBN 978-606-719-377-0
Nr pagini : 400
Format 145 x 205
Pretul la data postarii : 36 lei la Editura, 32,85 lei la elefant , 40,50 lei la librarieonline



Descrierea editurii:

Unu din cinci copii și adolescenţi suferă de o tulburare mentală, potrivit unui studiu nord-american din 2013. Cartea de faţă oferă profesorilor, psihologilor școlari și managerilor din domeniul educaţional informaţiile psihologice și strategiile didactice necesare pentru a asigura un mediu previzibil, empatic și sigur pentru elevii afectaţi de ADHD, tulburări de conduită, anxităţi, depresii, autism, adicţii și alte afecţiuni psihice. Acest ghid practic oferă informaţii și sfaturi legate de managementul clasei și de stilul de învăţare al elevilor cu vulnerabilităţi psihice, dar propune și o serie de intervenţii psihologice suportive, comportamentale și de învăţare socio-emoţională, realizabile împreună cu părinţii și psihologii școlari.


"Toţi copiii, toţi elevii trebuie sprijiniţi pentru a reuși. Cei care se confruntă cu probleme din zona sănătăţii mentale beneficiază de foarte puţină asistenţă, iar uneori sunt neglijaţi sau ignoraţi. Această carte le oferă profesorilor repere strategice și instrumente foarte utile pentru a contribui la bunăstarea mentală a celor cu care lucrează". – Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti

William Dikel este profesor de psihiatrie la Universitatea din Minnesota și are o experienţă de trei decenii în consultanţă privind sănătatea psihică a elevilor.

Cuprins:

Mulţumiri7

Partea I: De ce vorbim despre sănătatea mentală a elevului?  9
Capitolul 1. Introducere  11
Capitolul 2: Spectrul clinic-comportamental  22

Partea a II-a: Amploarea tulburărilor de sănătate mentală care ţi afectează pe copii şi adolescenţi  47
Capitolul 3: Introducere generală în sănătatea mentală a copiilor  49
Capitolul 4: Tulburările afective  67
Capitolul 5: Tulburarea hiperactivitate/defidt de atenţie  96
Capitolul 6: Tulburări anxioase, tulburarea obsesivo-compulsivă şi stresul posttraumatic  107
Capitolul 7: Tulburarea uzului de substanţe  129
Capitolul 8: Tulburarea opoziţionism provocator şi tulburarea de conduită  151
Capitolul 9: Tulburarea de spectru autist  164
Capitolul 10: Tulburări psihotice  173
Capitolul 11: Strategii eficiente de predare pentru elevii cu probleme emoţionale sau de comportament  179

Partea a III-a: Şcoala — un cadru pentru sănătatea mentală  235
Capitolul 12: Lucrul cu elevii cu tulburări de sănătate mentală  237
Capitolul 13: Educaţia generală, educaţia specială  288
Capitolul 14: Cum abordează şcolile provocările legate de sănătatea elevilor  304
Capitolul 15: Sumar  331

Anexe 335

Anexa 1: Cine pune diagnosticul şi tratează tulburările psihiatrice ale copilului şi adolescentului?  337
Anexa 2: Evaluări complexe de sănătate mentală  347
Anexa 3: Manualul de Diagnostic şi Statistică al Tulburărilor Mentale (DSM)  367
Anexa 4: Psihoterapia pentru copii şi adolescenţi  373
Anexa 5: Utilizarea raţională a medicamentelor psihotrope  380

Referinţe 395
Lecturi recomandate 398



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu