joi, 15 octombrie 2015

DE CE NU ASCULTA COPIII. Consiliere pentru parinti si educatori



Autor : Monika Kiel-Hinrichsen     
Editura Univers Enciclopedic
Colectia Parenting & Sanatate
An aparitie : 2015
Editia I      
Traducerea Liliana-Emilia Dumitriu
ISBN 978-606-704-076-0
Nr pagini : 310
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 14,90 lei la Editura, 16,33 lei la elefant, 17,30 lei la librarie.net


Descrierea editurii:

Ce putem face atunci când un copil nu vrea să ne asculte?

Felul în care vorbim unii cu alții stă la baza relațiilor interumane. Adesea copiii se pricep mai bine decât adulții să citească printre rânduri și să descifreze mesajele pe care le transmitem prin limbajul corpului sau prin tonul vocii noastre.

Cartea reprezintă un ghid neprețuit pentru părinți și profesori, care ne îndrumă cum să comunicăm mai bine cu copiii. Abordează toate aspectele felului în care trebuie să vorbim cu aceștia și, foarte important, cum să-i ascultăm, inclusiv comunicarea cu copiii pe segmente de vârstă și înțelegerea contextului mai larg în care are loc conversația.

Autoarea transformă teoria în soluții practice, de zi cu zi. Pe tot parcursul cărții sunt expuse nenumărate exerciții care ne ajută să comunicăm cu mai mult succes.

Cuprins:

Prefață 11 

De ce această carte? 13 

Ascultă ce spun 18 
Priviri înăuntrul vieții zilnice 18

Copilărie aflată în proces 27 
Dezvoltarea copilului în primii șapte ani de viață 27
Dezvoltarea copilului școlar, de la șapte la paisprezece ani 35
Pubertatea, de la paisprezece la douăzeci și unu de ani 46
     Pubertatea în gândire 47
     Pubertatea în simțire 49
     Pubertatea în voință 51
Scrisoare către părinți 53

Numai cu inima se ascultă bine 57 
Acordajul instrumentului sufletesc 61

Vorbește și te revelezi 67 
Limbajul corpului – limbajul sufletului 69
Semnificația glasului în educarea pentru ascultare 75

Vorbire – Ascultare – Înțelegere 84 
A trimite patru mesaje 86
A recepționa cu patru urechi 89

Analiza tranzacțională și educația 94 
Părinți, copii și adulți într-o persoană 94
     Eu-ul părinte 95
     Eu-ul adult 97
     Eu-ul copil 99
Dezvoltarea componentelor de personalitate 101
     Până la vârsta de șase luni 101
     De la șase la optsprezece luni 103
     De la optsprezece la treizeci și șase de luni 105
     De la trei la șase ani 109
     De la șase la doisprezece ani 111
     De la treisprezece la nouăsprezece ani 114
Cele patru concepții fundamentale despre viață 125
Modele de bază ale tranzacțiilor 129
     Tranzacții complementare 130
     Tranzacții încrucișate 132
     Tranzacții ascunse 134
Tranzacții în viața zilnică de familie 137

Educarea pentru a fi „om întreg“ 143 
Educarea simțurilor și capacitatea socială 143
Introducere în teoria simțurilor 148
     Cele patru simțuri de jos – simțuri bazale – simțuri ale voinței 148
     Cele patru simțuri de mijloc – simțuri pentru mediu – simțuri de percepție 153
     Cele patru simțuri de sus – simțuri ale cunoașterii – simțuri sociale 156
Lipsa experiențelor senzoriale și echilibrarea acesteia 163
Ce are de-a face dezvoltarea simțurilor cu putința de a asculta? 168
Copiii cu ADHD și ascultarea 171

Competența copiilor de astăzi 182 
Agresivitatea ca semnal de avertizare 188
     Agresiunea creează întâlnire 189
     Agresiunea – un baraj deschis 190
     De la frustrare la agresiune 193
Inteligența emoțională ca bază a competenței 198

De la educație la relație 206 
Cele cinci necesități de bază ale omului 212
Necesitățile își revendică drepturile 219
Despre arta ascultării 222
Educarea capacității de a purta un conflict 228
     Ascultarea activă – de la mesajul-Tu la mesajul-Eu 228

Managementul conflictelor în familie 242 
Consiliul de familie 243

Autoeducația ca bază a educației 256 
A face cunoștință cu echipa din interior 256
Igiena sufletului ca bază pentru o nouă percepție 262

Cum poate fi depășită nevoia sufletească din prezent? 278

În loc de concluzii 286 

Note 291 
Bibliografie 302


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu