vineri, 27 noiembrie 2015

MANAGEMENTUL COMPORTAMENTELOR SI OPTIMIZAREA MOTIVATIEI PENTRU INVATARE

Autor : Adrian Opre, Oana Benga, Adriana Baban (coord)       

Editura ASCR Cluj Napoca
Colectia Promovarea sănătăţii mintale în grădiniţe şi şcoli
An aparitie : 2015
ISBN 978-606-8244-90-7
Nr pagini : 196
Format 210 x 280
Pretul la data postarii : 26 lei la Editura, 27 lei la psihoshop, 29 lei la librarie.net



Descrierea editurii:

Elevii care manifestă probleme de comportament şi disciplină atrag cel mai mult atenţia cadrului didactic, deoarece aceste comportamente interferează cu activitățile de învățare. Cel mai adesea, cadrele didactice soluţionează aceste probleme intervenind după apariţia acestor comportamente indezirabile prin atenţionări verbale, excludere, scăderea notei la purtare etc. Însă, de cele mai multe ori, efectul nu este cel așteptat, deoarece intervenția nu ține cont de înțelegerea factorilor care determină și mențin manifestarea acestor comportamente. În acest context, derularea unei analize funcţionale ajută cadrul didactic să înţeleagă scopul comportamentului problematic, dar și să identifice planuri de disciplină adecvate nevoilor de la grupă / clasă.

Cuprins:

Fundamentare teoretică
1. Managementul grupei/ clasei: conceptualizări şi clarificări terminologice 11
    1.a. Perspective psihopedagogice 13
    1.b. Premise ale managementului grupei/ clasei 15
    1.c. Climatul educaţional 16
2. Analiza funcţională a comportamentului 19
    2.a. Componente cheie în geneza şi menţinerea comportamentelor 21
    2.b. Funcţii si beneficii secundare ale comportamentelor dezadaptative 22
    2.c. Strategii de analiză a comportamentului 23
3. Managementul comportamentelor 27
    3.a. Proiectarea intervenţiilor de modificare comportamentală 29
    3.b. Strategii de modificare comportamentală centrate pe prevenirea comportamentelor dezadaptative 30
    3.c. Strategii de modificare comportamentală centrate pe managementul comportamentelor dezadaptative 32
4. Monitorizarea şi controlul factorilor motivaţionali 37
    4.a. Reconceptualizarea motivaţiei şcolare/ educaţionale 39
    4.b. Strategii de dezvoltare şi menţinere a motivaţiei şcolare 47
Bibliografie 53

Aplicaţii practice / Fişe de lucru
Anexa 1   61
Anexa 2   62
Anexa 3   63
I. Aplicaţii practice pentru educatori 65
    I.1. Managementul comportamentelor de la grupă 67
II. Aplicaţii practice/ fişe de lucru pentru învăţători 75
    II.1. Managementul comportamentelor la clasele primare 77
    II.2. Strategii de dezvoltare şi menţinere a motivaţiei pentru scolarii mici 84
        II.2.1. Stabilirea scopurilor 84

        II.2.2. Managementul timpului 94
        II.2.3. Controlul distractorilor 105
        II.2.4. Strategii de învăţare 112
        II.2.5 . Managementul reacţiilor emoţionale şi al efortului 120
III. Aplicaţii practice/ flşe de lucru pentru profesori 129
    III.1. Managementul comportamentelor la clasele gimnaziale 131
    III.2. Strategii de dezvoltare şi menţinere a motivatiei pentru şcolarii mari 138
        III.2.1. Stabilirea scopurilor 138
        III.2.2. Managementul timpului 150
        III.2.3. Controlul distractorilor 161
        III.2.4. Strategii de învăţare 171
        III.2.5 . Managementul reacţiilor emoţionale şi al efortului 183




 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu