05/12/2015

TEROII ALE INVATARII

Autor : Ernest R. Hilgard, Gordon H. Bower       
Editura Editura Didactica si Pedagogica
An aparitie : 1974
Traducerea Marcela Dragomirescu-Nicolescu
Nr pagini : 598
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 180 lei pe olx, 139 lei pe okazii
Disponibilitate BCU
Download pdf aici (atentie, are extensia .pdf' dar se deschide cu adobe)

Descrierea editurii:



Cercetarea invatarii in directia aspectelor sale stiintifice fundamentale si-a asigurat, din punct de vedere social si economic, un fel de „precipitatie radioactiva”, datorita intelegerii faptului ca cu cat detinem o cunoastere fundamentala mai solida asupra proceselor invatarii cu atat mai eficiente vor fi aplicatiile tehnologice in instructie si educatie in general. Progresul fundamental in problemele teoriilor invatarii a beneficiat in ultimii ani de dezvoltarea adiacenta a fiziologiei creierului, a chimismului creierului si de dezvoltarea prelucrarii informatiei cu ajutorul computerelor.
Fragment din prefata

Cuprins:



Prefata  3

1. Natura teoriilor invatarii (E.R.H.)  3
2. Conexionismul lui Thorndike (E.R.H.)  20
3. Conditionarea clasica a lui Pavlov (E.R.H.)  50
4.Guthrie. Conditionarea prin contiguitate (E.R.H.)  74
5. Conditionarea operanta a lui Skinner (E.R.H.)  105
6. Clark Hull si teoria sistematica a comportamentului (E.R.H.)  142
7. Teoria lui Tolman (E.R.H.)  184
8. Teoria gestaltului (E.R.H.)  219
9. Psihodinamica lui Freud (E.R.H.)  252
10 Functionalismul (E.R.H.)  283
11. Teoria matematica a invatarii (G.H.B.)   317
12. Teorii ale comportamentului bazate pe prelucrarea informatiilor (G.H.B.)   362
13. Neurofiziologia invatarii (G.H.B.)   405
14. Cercetari recente: I. Conditii fundamentale de invatare si evaluare (G.H.B.)    456
15. Cercetari recente: II. Invararea prin discriminare si atentia (G.H.B.)  488
16. Invatarea si tehnologia instruirii (E.R.H.) 515

Bibliografie  556




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu