26/03/2017

INTERVENTII COGNITIV-COMPORTAMENTALE IN EDUCATIE. Ghid practic

Autor :Rosemary B. Mennuti, Ray W. Christner, Arthur Freeman
Editura ASCR Cluj Napoca
Colectia Educatie
An aparitie : 2016
Editia I
Editia originala 2012
Traducerea Alexandra Tomita
ISBN 978-606-8244-95-2
Nr pagini : 672
Format 165 x 240
Pretul la data postarii :60 lei la Editura, 65 lei la psihoshop, 60,30 lei la librarie.net



Descrierea editurii:

       Aceasta este o lucrare de referință pentru profesioniștii din domeniul educației, pentru clinicieni și pentru studenții din domeniu. Ea demonstrează că modelul cognitiv-comportamental este ideal în intervenţiile din mediul şcolar, pentru că răspunde nevoii instituțiilor de învățământ de a beneficia de servicii de sănătate mintală flexibile și de scurtă durată. Modelul cognitiv-comportamental permite desfășurarea în același timp a intervențiilor care se centrează pe factori situaționali, cognitivi, comportamentali, afectivi și sociali, inerenți în multe probleme întâlnite la tineri.

          Scrisă de profesioniști vizionari, ale căror texte exprimă tendințele actuale în intervențiile cognitiv-comportamentale aplicate în mediul școlar, această carte prezintă intervenții fundamentate științific pentru cele mai frecvente dificultăţi cu care se confruntă tinerii de vârstă școlară.
         Elementul de noutate al acestei ediții constă în abordarea unor subiecte precum hărțuirea digitală, consultanța părinților și a cadrelor didactice, practicile de disciplinare pozitivă la nivelul școlii și tulburarea bipolară.

Rosemary B. Mennuti, doctor în științe ale educației, psiholog școlar cu atestare recunoscută la nivel național, este coordonatorul programelor de psihologie școlară din cadrul Departamentului de Psihologie al Philadelphia College of Osteopathic Medicine.
Ray W. Christner, doctor în psihologie, psiholog școlar cu atestare recunoscută la nivel național, este președinte și director al companiei Cognitive Health Solutions, din Hanover, Pennsylvania. Este psiholog cu drept de liberă practică, psiholog școlar autorizat și cadru didactic adjunct la Philadelphia College of Osteopathic Medicine.
Arthur Freeman, doctor în științe ale educației, membru al Consiliului American al Psihologilor Profesioniști, este coordonatorul programului doctoral de psihologie clinică din cadrul Midwestern University.

Cuprins:

Cuprins  7
Lista figurilor  11
Lista tabelelor  13
Cuvant inainte  15
Multumiri  17
Colaboratori  19

Partea I - FUNDAMENTE  29
1. O introducere it terapia cognitiv-comportamentala a tinerilor (Rosermary B. Mennuti si Ray W. Christner)  31
2. Implementarea terapiei cognitiv-comportamentale (TCC) in programele de sanatate mintala derulate in institutiiie de invatamant. O perspectiva asupra dezvoltarii (Ray W. Christner, Emily E. Katnon si Rosemary B. Mennuti)  49
3. Aspecte multiculturale ale sanatatii mintale in institutiile de invatamant. Interventii caracterizate prin deschidere multiculturala in mediul scolar (Samuel O. Ortiz)  73
4. O conceptualizare de caz cognitiv-comportamentala la copii si adolescenti (Virginia B. Murphy si Ray W. Christner)  95

Partea II - APLICATII ALE INTERVENTIILOR DE TIP COGNITIV-COMPORTAMENTAL IN CAZUL UNOR TULBURARI SPECIFICE 125
5. Tulburarile de anxietate. Interventii cognitiv-comportamentale in educatie (Elizabeth A. Gosch, Ellen Flannery-Schroeder si Robert J. Brecher) 127
6. Refuzul scolar. Interventii cognitiv-comportamentale realizate in institutii de invatamant. (Christopher A. Kearney si Melissa Spear)
7. Mutismul selectiv. Evaluare si interventie din perspectiva cognitiv-comportamentala (Christy A. Mulligan si Ray W. Christner) 191
8. Depresia. Interventii cognitiv-comportamentale realizate in institutii de invatamant (Courtney I. McLaughlin si Ray M. Christner) 213
9. Tulburarea bipolara. Interventii cognitiv-comportamentale realizate in institutii de invatamant (Amy E. West si Sally M. Weinstein) 233
10. Adolescenti cu tulburari de comportament alimentar. Interventii cognitiv-comportamentale realizate in institutii de invatamant (Rosemary B. Mennuti, Andrea Bloomgarden, Jason Mathison si Nicole Gabriel) 265
11. Furie si agresivitate. Interventii cognitiv-comportamentale realizate in institutii de invatamant (John E. Lochman, Caroline L. Boxmeyer, Nicole P. Powell, Salma Siddiqui, Sara L. Stroemeyer si Meghann Kelly) 289
12. Hartuirea si coercitia. Interventii cognitiv-comportamentale realizate in institutii de invatamant (Beth Doll, Susan M. Swearer, Adam M. Collins, Mindy R. Chadwell, Kadie Dooley si Brooke A. Chapla) 319
13. Copii cu tulburari de invatare. Interventii cognitiv-comportamentale realizate in institutii de invatamant (Lisa A. Perkins si Barbara A. Fischetti) 349
14. Tulburarea de hiperactivitate cu deficit de atentie. Interventii cognitiv-comportamentale realizate in institutii de invatamant (George J. DuPaul, Kristen M. Carson, Matthew J. Gormley, Rosemary Vile Junod si Lizette Flammer-Rivera)  373
15. Persoane cu dizabilitati de dezvoltare. Interventii cognitiv-comportamentale realizate in institutii de invatamant (Michael R. Petronko si Russell J. Kormann) 403
16. Autismul. Interventii cognitiv-comportamentale realizate in institutii de invatamant (Jessica B. Bolton, Jennifer E. Mcpoyle-Callahan si Ray W. Christner) 429
17. Tineri de orientare sexuala lesbiana, gay, bisexuala, transsexuala si cu identitate sexuala nedefinita. Climat scolar, factori de stres si interventii (Erica M. Weiler-Timmins) 459
18. Copii cu boli cronice. Interventii cognitiv-comportamentale realizate in institutii de invatamant (Thomas J. Power si Branlyn Werba Derosa) 483
19. Prevenirea abuzului de substante. Interventii cognitiv-comportamentale realizate in institutii de invatamant (Susan G. Forman si Laura Sharp) 505

Partea III - APLICAREA INTERVENTIILOR COGNITIV-COMPORTAMENTALE IN CADRUL SISTEMELOR 527
20. Strategii cognitiv-comportamentale privind consultanta comportamentala in scoala (Barbara Bole Williams, Diane L. Smallwood si Laura Williams Monahon) 529
21. Abordari cognitiv-comportamentale fata de situatiile de criza din cadrul scolii (Diane L. Smallwood, Barbara Beole Williams si Laura Williams Monahon) 553
22. Cresterea rezilientei psihologice in scoli (R. Brett Nelson, Donna Schnorr, Shawn Powell si Scott Huebner) 579
23. Incorporarea terapiei cognitiv-comportamentale intr-un sistem de disciplinare pozitiva de la nivelul scolii. Promovarea sanatatii mintale in randul tuturor copiilor (Andrew Livanis, Christy A. Mulligan, Daniella Florin si Reham Mougrabi) 613

Partea IV - REZUMAT 645
24. Viitorul interventiilor cognitiv-comportamentale aplicate in institutii de invatamant (David M. Poponi si Rosemary B. Menzzuti) 647

Indice  661



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu