22/06/2017

DE CE ? Motivațiile ascunse și economia misterioasă a vieții cotidiene

Autor: Uri Gneezy, John List
Editura: Publica
An aparitie : 2014
Editia I
Editia originala: The why axis : hidden motives and the undiscovered economics of everyday life
Traducerea Vasile Decu
ISBN 978-606-8360-85-0
Nr pagini : 304
Format 145 x 205
Pretul la data postarii : 47,20 lei la Editura, 37,76 lei la elefant (37,74 lei ebook-ul), 31,60 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU


Descrierea editurii:
Pentru mine, semnul genialității este abilitatea de a vedea lucrurile evidente față de care toată lumea e oarbă. Prin acest filtru, John List și Uri Gneezy sunt genii adevărate. Cei doi sunt pionierii uneia dintre cele mai importante inovații în științele economice din ultimii cincizeci de ani. Cartea de față este povestea lor despre cum strategia experimentală, în mâinile unor cercetători incredibil de atenți și de creativi, poate lumina aproape orice problemă de sub soare. Singura limită este imaginația persoanei care concepe experimentul.

Experimentele randomizate în câmpul realității (așa cum au ajuns să fie cunoscute abordările lui John și Uri) nu sunt numai instrumente puternice, ci pot fi și foarte distractive, după cum o să descoperi. Sper să te bucuri de această carte la fel de mult ca mine.
STEVEN LEVITT, coautor Freakonomics și Superfreakonomics 
URI GNEEZY s-a născut și a crescut în Israel, unde, cutreierând pe străzile orașului Tel Aviv, a învățat pe viu elemente de teoria jocurilor. Dr. Gneezy este profesor de economie comportamentală și strategie de business la Rady School of Management din cadrul Universității California, San Diego.

JOHN A. LIST s-a născut în Wisconsin într-o familie de oameni simpli, tatăl său fiind șofer de camion, și a deprins tainele economiei la târgurile de vechituri. Dr. List este profesor de economie la Universitatea din Chicago și a fost timp de zece ani cercetător în cadrul National Bureau of Economics, Cambridge, USA.

Cuprins:

Cuvant inainte de Steven Levitt   9

Introducere. Dincolo de presupuneri   13
Ce ii motiveaza pe oameni? 

1. Cum poti sa-i determini pe oameni sa faca ce vrei?  33
Cand stimulentele (nu) functioneaza si de ce? 

2. Ce putem invata de la Craiglist, labirinturi, o minge si o galeata despre motivele pentru care femeile castiga mai putin decat barbatii?   49
Pe camptile de langa Kilimanjaro 

3. Ce ne poate invata o societate matriarhala despre femei si competitie? 67
O vizita in tribul Khasi 

4. Cum ne pot invata medaliatii cu argint tristi si cei bucurosi cu bronz sa reducem decalajul performantelor?  83
Educatia publica: problema de 627 de miliarde de dolari 

5. Cum ii pot egala copiii saraci pe cei bogati in numai cateva luni?  113
O calatorie intr-o gradinita 

6. Ar putea sapte cuvinte sa opreasca discriminarea moderna?  131
Nu te urasc, ci doar iubesc banii 

7. Ai grija ce alegi, ca poate fi folosit impotriva ta!   153
Motivele ascunse din spatele discriminarii 

8. Cum ne putem salva de noi insine? 171
Cum folosesti experimentele in situatii critice 

9. Ce ii face pe oameni sa doneze? 199
Nu face apel la inimile oamenilor, ci la vanitatea lor 

10. Ce ne pot invata despicaturile palatine si optiunile de retragere despre motivatiile oamenilor de a dona? 225
Fenomenul remarcabil al reciprocitatii 

11. De ce este managerul actual o specie periclitata? 243
Crearea unei culturi a experimentarii in afacerea ta 

Epilog 273
Cum sa schimbi lumea... Sau macar sa obtii o oferta mai buna 

Multumiri  279

Note  281


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu