22/01/2018

MANAGEMENTUL INFLUENTARII SOCIALE IN CONFLICTELE MODERNE

Autor: Dan Mircea
Editura Top Form
An aparitie : 2009
Editia I
ISBN 978-973-7626-45-5
Nr pagini : 162
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii :  15,80 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU
Download pdf pe scribd



Descriere:
      In lumea în care trăim, o lume a conflictelor cronice, multiple şi diverse, procesele de comunicare sunt, în chip tot mai clar, vectori de influenţare a percepţiei oamenilor asupra ameninţărilor şi de argumentare în favoarea unor decizii politico-militare.
         Demersul autorului se înscrie în acest curent, al preocupărilor privind utilizarea proceselor de comunicare publicǎ în timpul conflictelor în scopul câştigării şi menţinerii sprijinului public pentru deciziile politico-militare şi pentru acţiunile forţelor militare.
         Din această perspectivă autorul analizează o serie de abordări ştiinţifice cu privire la procesele cognitiv-comportamentale din care decurg dimensiuni acţionale în scopul fundamentării ipotezei conform căreia există un potenţial de influenţare atitudinală, cu consecinţe în plan acţional la nivelul opiniei publice. Efortul principal a fost direcţionat în special către potenţialul de influenţare informaţională în cadrul procesului de comunicare instituţională publică pe patru dimensiuni - de timp, de volum, de formă şi de veridicitate. Modelul de management al influenţării prin comunicare publică, construit în acest context, propune două nivele de intervenţie şi anume nivelul construcţiei atitudinale faţă de conflict (cu componentele sale cognitive, afective şi conative) şi cel de gestiune a informaţiilor despre conflict generate la nivel instituţional.

      Punctul de plecare în cercetarea intreprinsǎ în aceastǎ lucrare a fost ipoteza conformcǎreia conflictele viitorului se vor purta şi dincolo de realitatea tradiţională a câmpului deluptǎ, într-un spaţiu virtual cu implicaţii în planul real, un spaţiu imprevizibil, puţin cunoscutşi acceptat ca element critic pentru obţinerea succesului. Peisajul actual al mass-media lascară globală este unul care oferă oportunităţi nelimitate pentru influenţare socialǎ. Chiar dacă au existat de-a lungul timpului şi metode soft de influenţare pentru obţinerea succesului,în trecut, majoritatea neînţelegerilor dintre state erau rezolvate exclusiv prin războaie şidueluri deschise. În prezent, conflictele se pot rezolva inclusiv prin ocultarea informaţieireale faţă de adversar, fapt ce îi poate influenţa acestuia semnificativ modalităţile deabordare a conflictului.

Cuprins:

CUVÂNT DE ÎNCEPUT  pg.07

INTRODUCERE pg 09

CADRUL EPISTEMOLOGIC DE INTERPRETARE A INFLUENŢĂRII SOCIALE pg. 17
1. Modalităţi ştiinţifice de cunoaştere şi explicare a complexităţii existenţei sociale pg. 20
      1.1. Modalitatea cauzală pg. 20
      1.2. Modalitatea interacţionistă pg. 21
      1.3. Epistemologia genetică pg. 21
      1.4. Interpretarea sistemică a existenţei sociale pg. 22

INFLUENŢAREA SOCIALĂ pg. 25
1. Domenii mai importante de cercetare a influenţării sociale pg. 26
      1.1. Influenţa minoritară pg  26
      1.2. Teoria impactului social pg. 27
      1.3. Abordarea structurală pg. 28
      1.4. Teoria stărilor de aşteptare pg. 28
2. Campanii de influenţare pg. 29
      2.1. Obedienţa sau supunerea pg. 30
      2.2. Conformitatea pg. 31
      2.3. Convertirea pg. 32
      2.4. Secvenţialitatea evenimentelor pg. 33
3. Influenţarea socială prin comunicare pg. 35

INFLUENŢAREA SOCIALĂ ÎN CONTEXTUL SECURITĂŢII NAŢIONALE pg. 47
1. Coordonate ale mediului actual de securitate pg. 48
2. Componenta informaţională şi mediatică a securităţii naţionale pg. 49
3. Mass-media şi riscurile de securitate în condiţiile globalizării pg. 51
4. Comunicarea în domeniul securităţii. Riscuri asociate noilor media pg. 53
CONSIDERENTE PRIVIND CONFLICTELE MILITARE pg. 57
1. Caracteristici ale conflictelor militare recente pg. 57
2. Tendinţe în evoluţia conflictelor pg. 63

INFLUENŢAREA SOCIALĂ PRIN COMUNICARE ÎN TIMPUL CONFLICTELOR MILITARE pg. 67
1. Specificităţi ale influenţării sociale în timpul conflictelor prin intermediul comunicării de masă pg. 68
2. Rolul mass-media şi al opiniei publice în conflictele actuale pg. 69
3. Politici şi strategii mass-media în timpul conflictelor recente pg. 76
      3.1. Strategiile şi politicile mass-media ca element al managementului conflictelor pg. 77
      3.2. Strategiile mass-media în lupta împotriva terorismului ca varietate a conflictelor actuale pg. 81
4. Particularităţi ale influenţării sociale prin manipulare, dezinformare, propagandă pg. 87

ABORDĂRI EUROATLANTICE ALE INFLUENŢĂRII SOCIALE PRIN STRATEGII DE COMUNICARE  pg. 99
1. Strategii de comunicare utilizate pe timpul unor conflicte militare recente pg. 99
      1.1. Coordonate ale politicilor de informare publică utilizate în operaţia Desert Shied / Desert Storm pg. 99
      1.2. Informarea publică în operaţiile NATO din Balcani pg. 105
      1.3. Abordarea informării publice în timpul operaţiei Iraqi Freedom pg. 115
2. Politica de informare publică la nivelul Alianţei Nord Atlantice pg. 118

MANAGEMENTUL INFLUENŢĂRII SOCIALE ÎN TIMPUL CONFLICTELOR PRIN INTEGRAREA COMUNICĂRII PUBLICE  pg. 123
1. Posibil model teoretic al influenţării prin comunicare publică pg. 125
2. Sistemul integrat de management al comunicării publice (SIMCP) şi operaţiile mass-media pq -137

CONCLUZII  pg. 143

CLARIFICĂRI DE ORDIN TERMINOLOGIC pg. 145

BIBLIOGRAFIE : pg. 155



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu