duminică, 11 februarie 2018

PUNCTE DE SPRIJIN IN CUNOASTEREA INDIVIDUALITATII ELEVILOR


Autor : Ion Holban, Ana Gugiuman                 
Editura Didactica si Pedagogica
An aparitie : 1972
Editia I        
Nr pagini : 176
Format 130 x 200
Pretul la data postarii :  12 lei pret mediu pe okazii, 9 lei la anticariatsophia
Disponibilitate BCU



Cuprins:

Notă preliminară  3

I. Consideraţii generale  5
1.  Cunoaşterea individualităţii elevilor şi caracteristicile moderne ale cercetării pedagogice    5
2.  Copilul    9
3.  Ce înseamnă a cunoaşte?     11
4.  Principii şi metode de organizare a activităţii de cunnoaştere a elevului    13
5.  Cunoaşterea elevului prin intermediul procesului de învăţămînt    18
6.  Metode de investigaţie în care se solicită colaborarea elevului  23
7.  Cunoaşterea elevilor prin intermediul grupului social  26
8.  Testele, forme experimentale de investigaţie psiholo¬gică şi pedagogică  35
9.  Metode de prelucrare a informaţiilor  42
10.  De la cunoaşterea elevului la cunoaşterea clasei   45
11.  Fişa, sistem de organizare a informaţiilor  50
12.  Diagnosticul pedagogic  51
13.  Fişa pentru studiul individualităţii elevului  57
14.  Modele de fişă utilizate sau experimentate în şcoală  60
15.  Fişa pedagogică  64
16.  Caracteristicile fişei  66
17.  Completarea şi circulaţia fişei  68

II. Consideraţii speciale  74
1.  Insemnări orientative  74
2.  Privire de ansamblu asupra lişei  76
3.  Date personale  78
4.  Date asupra stării de sănătate      81
5.  Date asupra mediului familial  85
6.  Date asupra şcolarităţii  97
7.  Integrarea socială a elevului  113
8.  Caracteristicile personalităţii  124
    a.  Puncte de vedere  124
    b.  Procese intelectuale  126
    c.  Trăsături de afectivitate  132
    d.  Aptitudini, interese, activitate  136
    e.  Trăsături de temperament  141
    f.  Trăsături de voinţă şi caracter  148
    g.  Procesul de maturizare  152
    h.  Aspecte în care este necesară intervenţia  153
9.  Aprecieri sintetice  157
10.  Date referitoare la orientarea şcolară şi profesională  164

In loc de concluzii  171 

Bibliografie  173 


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu