16/03/2014

TULBURARILE ANXIOS-DEPRESIVE. Diagnoză experiențială și terapie unificatoare



Autor :Sandrina Mindu, Iolanda Mitrofan (coord)                 
Editura Sper
Colectia Alma Mater
An aparitie :2013
ISBN  978-606-8429-24-3
Nr pagini :245
Format ?
Pretul la data postarii :
40 lei la Editura, 38 lei la librariepsi ,40 lei la librarie.net





Descrierea editurii:

Problematica anxietăţii rămâne o temă interesantă de cercetare, foarte ofertantă, având în vedere multitudinea de perspective din care poate fi abordată. Ceea ce este important de punctat este faptul că, având în vedere multitudinea scenariilor de viaţă în care apare, ar trebui să fim foarte deschişi şi interesaţi, ca psihoterapeuţi, de căutarea cheilor de decriptare a mecanismelor anxioase individuale.
Filonul anxios se poate întinde uşor, pentru că anxietatea se transmite transgeneraţional cu o rapiditate uimitoare, ceea ce poate crea o multitudine de scheme nevrotice care ne-ar prinde în „prizonierat”.
Dacă ne ghidăm după principiul că succesul este al clientului care lucrează cu propria persoană, nu al demersului psihoterapeutic aplicat, vom putea fi centraţi ca terapeuţi pe miracolul care se întâmplă atunci când „pică fisele” în mintea clientului pe care-l asistăm.
Autoarea


Sandrina Mindu este lector universitar doctor în cadrul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, Universitatea ”Dunărea de Jos”, Galaţi, doctor în psihologie - Universitatea din Bucureşti, cu teza: Model psihoterapeutic de intervenţie experienţială în tulburările anxios-depresive ale adultului (conducător ştiinţific Iolanda Mitrofan). Autoarea este consilier psihologic specializat în consiliere psihologică individuală şi de grup, cu formare în Psihoterapie Experienţială si a Unificării (P.E.U.) centrată pe adult - copil - cuplu - familie şi în Consiliere Psihologică - Evaluarea si Consilierea Experienţială a Adultului, Copilului, Cuplului si Familiei.

Cuprins:



Capitolul 1. Tulburările anxios-depresive. Delimitări conceptuale, clasificare, simptomatologie
            Delimitări conceptuale  9
            Tulburările anxios-depresive  11
            Tulburarea de panică (anxietate paroxistică episodică)  12
            Tulburarea anxioasă generalizată  19
            Tulburări anxios-fobice  24
            Tulburarea obsesiv-compulsivă  28
            Tulburarea de stres posttraumatic  30
            Tulburarea mixtă, anxios-depresivă  33

Capitolul 2. Modele explicative ale etiologiei şi evoluţiei tulburărilor anxios-depresive
            Perspectiva genetică asupra etiologiei şi evoluţiei tulburărilor anxios-depresive  35
            Perspectiva teoriilor cu privire la dezvoltarea personalităţii asupra etiologiei şi evoluţiei tulburărilor anxios-depresive  36
            Modele cognitive ale etiologiei şi evoluţiei tulburărilor anxios-depresive  42
            Modele psihodinamice ale etiologiei şi evoluţiei tulburărilor anxios-depresive  50
            Modele experienţiale ale etiologiei şi evoluţiei tulburărilor anxios-depresive  60
            Perspectiva existenţială  60
            Perspectiva tranzacţională  61
            Perspectiva programării neuro-lingvistice (NLP)  66
            Perspectiva experienţială unificatoare (PEU) 67

Capitolul 3. Abordarea psihoterapeutică a tulburărilor anxios-depresive - trei direcţii posibile
            Intervenţia dinamic-psihanalitică  71
            Intervenţia umanist-experienţială  83
            Abordarea experienţială clasică     84
            Psihoterapia centrată pe persoană  84
            P sihoterapia gestalt   91
            Abordarea experienţială modernă  96
            Analiza existenţială  96
            Analiza tranzacţională  99
            Analiza bioenergetică  102
            Abordarea experienţială postmodernă      103
            Terapia unificării  103
            Intervenţia cognitiv-comportamentală       108

Capitolul 4. Metodologia unei cercetări aplicative
            Obiectivele cercetării  123
            Ipotezele de lucru  125
            Etapele cercetării  125
            Metodele cercetării  129
            Subiecţi      134

Capitolul 5. Modelul terapeutic unificator adaptat pentru pacienţi cu tulburări anxios-depresive
            Descrierea modelului terapeutic     137
            Metode şi tehnici  140
            Relaţia terapeutică  184
            Integrativitate şi individualizare     186

Capitolul 6. Studii de caz
            Matei - „omul cu două creiere”      197
            Cornelia - „descătuşarea copilului constrâns”  203
            Anca - „sunt într-un continuu război cu mine”  207
            Andrei - „întoarcerea tatălui risipitor”  209
            Ana - „am voie să cresc?”  211
            Geta - „drumul spre miezul de ceapă”  214
            Laura - „ce înseamnă să fii femeie?”  216
            Cornel - „povara transgeneraţională”  219
            Maria - „foamea de muncă”  220
            Ioana - „ce înseamnă a fi bărbatul mamei?”  222

Capitolul 7. Concluzii. Implicaţii aplicative ale  cercetării  227

Bibliografie 237

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu