Editura: Didactica si pedagogica
An aparitie : 1972
Editia I
Nr pagini : 288
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii :20 lei pret mediu pe okazii
Disponibilitate BCU
Download pdf pe scribd
Descriere:
Scopul acestei lucrari este de a face cunoscute principalele teste de uz curent, de a le fundamenta teoretic si de a analiza principiile de construire a lor. Intr-o asfel de privire de ansamblu nu pot fi cuprinse toate testele existente si variantele lor, care sunt de ordinul miilor. Liste ample si descrieri sumare ale continutului lor ofera orice editura specializata in publicarea testelor.Important este ca psihologii, profesorii si medicii (psihiatri, pediatri, igienisti) sa cunoasca tehnicile de diagnostic psihic, care in domeniul lor de activitate s-au dovedit a fi utile.
Aceasta lucrare mai urmareste formarea unei conceptii in legatura cu responsabilitatea stiintifica si morala ce trebuie sa stea la baza crearii si utilizarii metodelor standardizate de examninare psihologica, cu limitele fiecarui test in parte, si ale diagnosticului psihologic in general, cu principalele cauze ale erorilor. Numai cunoasterea bogatei problematici suscitate de fiecare test in parte il poate feri pe practician de interpretarea mecanica a rezultatelor.
-Autoarea (fragment din cuvant inainte)-
Cuprins:
PROBLEME GENERALE 8
Cîteva date în legătură cu evolutia metodelor de diagnostic psihic 8
Scurt istoric al dezvoltării metodelor de psihodiagnostic in tara noastră 13
CERINTELE GENERALE ALE PSlHODIAGNOSTICULUI 19
Definitia testelor şi calităţile lor psihoinetrice 19
Conditiile examenului psihologic şi calităţile persoanei care-l realizează 28
Necesitatea evitarii abuzului de teste 32
EXPLORAREA PERSONALITATII 41
Chestionarele de personalitate 42
Inventarele de personalitate 43
Proba bestiarului 55
Tehnicile protective 62
Metode asociative 67
Metoda Rorschach 67
Tehnica Holtzman a petelor dc cerneală (HIT) 81
Metode constructive 88
Testul tematic de aperceptie (TAT) 88
Testul de aperceptie pentru copil (CAT) 100
Testul povestirilor create pe baza de imagini (PST) 102
Testul de imagini Michigan (MFP) 103
Testul de imagine-povestire (MAPS) 105
Testul imaginilor Blacky 106
Testul PN 106
Testul celor patru figuri (FPT) 108
Testul de aranjare a ilustratiilor (PAT) 109
Testul aperceptiv auditiv (AAT) 110
Testul aperceptiv tridimensional (3-DAT) 110
Testul de frustratie Rosenzweig (PF) 111
Metode de completare 114
Completarea povestirilor 114
Probele de completare a unor fraze 118
Metoda asociatiei de cuvinte 119
Testele de completare de imagini 122
Metode expresive 125
Proba desenului unui om 126
Testul casa - arbore - om (HTP) 127
Testul arborelui 128
Testul lumii si testul satului 132
Testele obiective de personalitate 140
Testele situationnle 152
TESTELE DE INTELIGENTA 158
Teste individuale, predominant verbale 159
Scara Binet-Simon (B-S) 159
Primele revizii ale scării Binet—Simon 166
Scările Terman 168
Scările de inteligenta Wechsler 187
Noua scara metrica a inteligenţei (NEM) 205
Testele individuale neverbale şi de performanţă 211
Labirintele Porteus 212
Scara Pintner-Paterson 215
Testul desenului din blocuri (cuburile Kohs) şi variantele sale 219
Scara de performanta pe puncte Arthur 224
Testele de inteligenta de grup 227
Testul analitic de inteligentă al lui Meili (TAI) 233
Matricele progresive Raven 234
Testele D48 şi D70 239
DIAGNOSTICUL DEZVOLTARII PSIHOMTRICE A COPIILOR DE VARSTA MICA 247
Inventarele de dezvoltare ale lui Gesell 247
Testele pentru copii mici Hetzer-Buhler 251
Scara Brunet-Lezine 252
PROGNOSTICUL REUSITEI SCOLARE 252
EXAMENUL ATITUDINILOR PROFESIONALE 259
Concluzii generale 268
Bibliografie 270
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu