Editura Trei
Colectia Educaţie şi formare
An aparitie : 2015
Traducerea Daniela Andronache
ISBN 978-606-719-377-0
Nr pagini : 400
Format 145 x 205
Pretul la data postarii : 36 lei la Editura,
32,85 lei la elefant , 40,50 lei la librarieonline
Unu din cinci copii și adolescenţi suferă de o tulburare mentală, potrivit unui studiu nord-american din 2013. Cartea de faţă oferă profesorilor, psihologilor școlari și managerilor din domeniul educaţional informaţiile psihologice și strategiile didactice necesare pentru a asigura un mediu previzibil, empatic și sigur pentru elevii afectaţi de ADHD, tulburări de conduită, anxităţi, depresii, autism, adicţii și alte afecţiuni psihice. Acest ghid practic oferă informaţii și sfaturi legate de managementul clasei și de stilul de învăţare al elevilor cu vulnerabilităţi psihice, dar propune și o serie de intervenţii psihologice suportive, comportamentale și de învăţare socio-emoţională, realizabile împreună cu părinţii și psihologii școlari.
"Toţi copiii, toţi elevii trebuie sprijiniţi pentru a reuși. Cei care se confruntă cu probleme din zona sănătăţii mentale beneficiază de foarte puţină asistenţă, iar uneori sunt neglijaţi sau ignoraţi. Această carte le oferă profesorilor repere strategice și instrumente foarte utile pentru a contribui la bunăstarea mentală a celor cu care lucrează". – Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti
William Dikel este profesor de psihiatrie la Universitatea din Minnesota și are o experienţă de trei decenii în consultanţă privind sănătatea psihică a elevilor.
Cuprins:
Mulţumiri7
Partea I: De ce vorbim despre sănătatea mentală a elevului? 9
Capitolul 1. Introducere 11
Capitolul 2: Spectrul clinic-comportamental 22
Partea a II-a: Amploarea tulburărilor de sănătate mentală care ţi afectează pe copii şi adolescenţi 47
Capitolul 3: Introducere generală în sănătatea mentală a copiilor 49
Capitolul 4: Tulburările afective 67
Capitolul 5: Tulburarea hiperactivitate/defidt de atenţie 96
Capitolul 6: Tulburări anxioase, tulburarea obsesivo-compulsivă şi stresul posttraumatic 107
Capitolul 7: Tulburarea uzului de substanţe 129
Capitolul 8: Tulburarea opoziţionism provocator şi tulburarea de conduită 151
Capitolul 9: Tulburarea de spectru autist 164
Capitolul 10: Tulburări psihotice 173
Capitolul 11: Strategii eficiente de predare pentru elevii cu probleme emoţionale sau de comportament 179
Partea a III-a: Şcoala — un cadru pentru sănătatea mentală 235
Capitolul 12: Lucrul cu elevii cu tulburări de sănătate mentală 237
Capitolul 13: Educaţia generală, educaţia specială 288
Capitolul 14: Cum abordează şcolile provocările legate de sănătatea elevilor 304
Capitolul 15: Sumar 331
Anexe 335
Anexa 1: Cine pune diagnosticul şi tratează tulburările psihiatrice ale copilului şi adolescentului? 337
Anexa 2: Evaluări complexe de sănătate mentală 347
Anexa 3: Manualul de Diagnostic şi Statistică al Tulburărilor Mentale (DSM) 367
Anexa 4: Psihoterapia pentru copii şi adolescenţi 373
Anexa 5: Utilizarea raţională a medicamentelor psihotrope 380
Referinţe 395
Lecturi recomandate 398
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu