06/04/2017

PSIHOLOGIA VARSTELOR

Autor :Tinca Cretu
Editura Polirom
Colectia PSIHOLOGIA COPILULUI & PARENTING
An aparitie :1994 (ed. Univ din Buc), 2001, 2006 (ed.Credis), 2009, 2016
Editia a V-a
ISBN  978-973-46-6008-7
Nr pagini : 392
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 39,95 lei la Editura, 39,95 lei la elefant (23,99 lei ebook-ul), 27,97 lei la librarie.net
Disponibilitate BCU



Descrierea editurii:

      Adaptarea la realitate presupune o bună cunoaştere de sine, capacitatea de a ne analiza aptitudinile şi de a evalua situaţiile cu care ne confruntăm. În dobîndirea şi exersarea acestor abilităţi, psihologia, cu mijloacele specifice de investigaţie şi puterea de interpretare, joacă un rol decisiv. Psihologia vîrstelor permite înţelegerea comportamentelor şi atitudinilor prin corelarea unor date specifice diverselor stadii de dezvoltare psihică. Axat în principal pe psihologia copilului şi adolescentului, volumul are avantajul unei viziuni unitare asupra transformărilor psihice de-a lungul întregii vieţi. O lectură utilă pentru specialişti şi studenţii care se pregătesc să lucreze în domeniu, dar şi pentru părinţii interesaţi de particularităţile dezvoltării copilului.

      Tinca Cretu, profesor universitar doctor la Facultatea de Psihologie si Stiintele Educatiei a Universitatii din Bucuresti, membra a Asociatiei Psihologilor din Romania, a Colegiului Psihologilor din Romania, a Asociatiei Nationale a Psihologilor Scolari. Este unul dintre coordonatorii volumelor de Psihologie scolara elaborate de Catedra de Psihologie a Universitatii din Bucuresti, coautoare a mai multor volume de psihologia virstelor si psihologia educatiei si autoare a numeroase articole si studii aparute in reviste de specialitate. Dintre lucrarile publicate amintim: Psihologie generala (2001), Adolescenta si contextul sau de dezvoltare (2001), Psihologia educatiei (2004), Psihologia copilului (2005), Psihologia adolescentului si adultului (2005).

Cuprins:

Capitolul I. Definirea psihologiei vârstelor. Dezvoltarea psihică  /11
1. Definirea psihologiei vârstelor  /11
2. Dezvoltarea psihică  /17

Capitolul II. Stadiile, ciclurile şi etapele dezvoltării psihice umane. Etapa prenatală. Naşterea şi nou-născutul  /43
1. Stadiul de dezvoltare psihică  /43
2. Etapa prenatală a dezvoltării umane  /57
3. Naşterea şi nou-născutul: caracteristicile fizice şi psihice ale nou-născutului  /72

Capitolul III. Dezvoltarea fizică şi psihică în primul an de viaţă  /79
1. Semnificaţia primului an de viaţă pentru întreaga dezvoltare psihică umană  /79
2. Aspectele dezvoltării fizice în primul an de viaţă  /80
3. Dezvoltarea psihică în primul an de viaţă  /84

Capitolul IV. Antepreşcolarul sau prima copilărie  /105
1. Regimul de viaţă şi dezvoltarea fizică a antepreşcolarului  /105
2. Aspectele dezvoltării percepţiilor şi apariţia reprezentărilor la antepreşcolar  /107
3. Particularităţile memoriei şi atenţiei  /110
4. Dezvoltarea limbajului între 1 şi 3 ani  /111
5. Gândirea simbolică şi preconceptuală a antepreşcolarului  /117
6. Dezvoltarea afectivă şi socială între 1 şi 3 ani  /120
7. Dezvoltarea motricităţii la antepreşcolar  /123
8. Principalele caracteristici ale jocului antepreşcolarului  /126
9. Dezvoltarea conştiinţei asupra lumii şi a conştiinţei de sine  /128

Capitolul V. Preşcolarul sau cea de-a doua copilărie  /131
1. Semnificaţia generală a celei de-a doua copilării pentru dezvoltarea psihică umană  /131
2. Regimul de viaţă şi dezvoltarea fizică a preşcolarului  /132
3. Dezvoltarea proceselor senzoriale între 3 şi 6-7 ani  /135
4. Dezvoltarea gândirii preşcolarului  /142
5. Limbajul copilului între 3 şi 7 ani  /152
6. Memoria şi imaginaţia - aspecte caracteristice pentru preşcolar  /156
7. Particularităţile atenţiei la preşcolar  /161
8. Transformările semnificative ale afectivităţii copilului între 3 şi 6 ani  /163
9. Dezvoltarea motricitatii şi voinţei la preşcolar  /171
10. Construirea bazelor personalităţii la preşcolar  /174
11. Caracteristicile jocului şi ale altor forme de activitate la preşcolar  /184

Capitolul VI. Dezvoltarea fizică şi psihică a şcolarului mic  /189
1. Transformările dominante din profilul şcolarului mic  /189
2. Adaptarea la mediul şcolar  /191
3. Câteva aspecte ale dezvoltării fizice între 7 şi 10 ani  /201
4. Dezvoltarea psihică a şcolarului mic  /204

Capitolul VII. Preadolescenta şi adolescenţa  /239
1. Preadolescenta  /239
2. Adolescenţa  /270

Capitolul VIII. Particularităţile fizice şi psihice ale tânărului, adultului şi bătrânului  /313
1. Tânărul  /313
2. Adultul  /333
3. Bătrâneţea  /362

Bibliografie generală  /379



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu