27/12/2017

AUTISMUL SI SINDROMUL ASPERGER. Ghid pentru asistenti medicali

Autor: Christopher Barber
Editura: All
An aparitie : 2013
Editia I
Editia originala:  Autism and Asperger’s Conditions, 2011
Traducerea George Tudorie
ISBN 978-606-587-059-8
Nr pagini : 288
Format 130 x 200
Pretul la data postarii :24,67 lei la Editura, 26,53 lei la diverta, 37 lei la psihoshop



Descrierea editurii:

Autismul şi sindromul Asperger - Ghid pentru asistenţi medicali acoperă o gamă largă de teme privind îngrijirea şi asistenţa persoanelor cu aceste afecţiuni. Cartea îşi propune să amelioreze interacţiunile pe care asistenţii medicali le au în context profesional cu persoanele care suferă de tulburări din spectrul autismului prin îmbunătăţirea conştientizării, cunoaşterii şi înţelegerii acestor afecţiuni, a posibilelor cauze, a dificultăţilor legate de diagnostic, a intervenţiilor de asistenţă, a istoriei autismului, precum şi a problemelor care îi afectează pe copiii, adolescenţii şi adulţii cu autism şi sindrom Asperger şi pe membrii familiilor acestora.

Christopher Barber este asistent medical calificat şi a lucrat în mai multe specializări clinice, printre care dizabilităţi de învăţare, autism şi sănătate mintală. În prezent, este membru al comitetelor de redacţie pentru mai multe reviste specializate: British Journal of Nursing, British Journal of Health Care Assistants şi Journal of Psychiatric and Mental Health Nursing.

Cuprins:

Mulțumiri  10
Capitolul 1. Introducere  11
     Scop   13
     Scopuri și obiective  18
     Privire de ansamblu asupra cărții  19
     Concluzii  23
     Bibliografie   24
Capitolul 2. Ce sunt și ce nu sunt autismul și sindromul Asperger  26
     Ce nu este autismul  26
     Incidența autismului și a sindromului Asperger  29
     Ce sunt autismul și sindromul Asperger ?   31
     Autismul   33
     Sindromul Asperger   37
     Triada de dizabilități a lui Yoshida  40
     Bibliografie   43
Capitolul 3. O istorie a autismului și a tulburărilor din spectrul autismului   44
     Introducere și obiective  44
     Perioada I : până în anul 1860   45
     Perioada a II‑a : 1860‑1940   47
     Perioada a III‑a : 1940‑1960   48
     Perioada a IV‑a : 1960‑1980    50
     Perioada a V‑a : 1980‑1995    53
     Perioada a VI‑a : 1995‑2010    55
     Perioada a VII‑a : după anul 2010    58
     Concluzii   59
     Bibliografie    61
Capitolul 4. Cauzele autismului și ale sindromului Asperger   63
     Introducere  63
     Origine idiopatică   64
     „Mamele frigider“   65
     Leziuni ale creierului   67
     Cauze ambientale  69
     Cauze genetice   71
     Concluzii   76
     Bibliografie   78
Capitolul 5. Diagnosticul   80
     Ce este un diagnostic ?   80
     De ce se dorește obținerea unui diagnostic ?   82
     Cum se obține un diagnostic   83
     Metode de diagnostic   85
     Schimbări ale criteriilor de diagnostic   90
     Un diagnostic sau o etichetă ?   92
     Să dezvălui diagnosticul sau nu ?   93
     Bibliografie   96
Capitolul 6. Diagnosticul – o experiență personală  97
Capitolul 7. Copiii cu autism și tulburări din spectrul autismului   113
     Introducere  113
     Obținerea unui diagnostic   114
     Ziua diagnosticării   115
     Beneficiile disponibile după stabilirea unui diagnostic   116
     Abordarea multidisciplinară  117
     Managementul comportamentului   118
     Serviciile de asistență complementară de scurtă durată   119
     Găsirea unei școli  120
     Activitățile sociale   121
     Concluzii  123
     Bibliografie   124
Capitolul 8. Adolescenții cu autism și tulburări din spectrul autismului  125
     Introducere  125
     Definiția și semnificația adolescenței  126
     Diagnostic   127
     Dezvăluirea   127
     Tranziția de la școala primară la învățământul secundar  128
     Pubertatea   129
     Abilitățile sociale   131
     Intimidarea  132
     Sexualitatea și relațiile erotice   133
     Tranziția de la școală la colegiu, universitate sau loc de muncă  134
     Concluzii  135
     Bibliografie   136
Capitolul 9. Adulții cu capacități reduse care prezintă tulburări din spectrul autismului   137
     Introducere  137
     Problemele de sănătate  138
     Mascarea diagnosticului  140
     Concluzii  141
     Bibliografie   142
Capitolul 10. Problemele de sănătate mintală și tulburările din spectrul autismului   144
     Introducere 144
     Ce este sănătatea mintală ?  145
     Boala mintală  145
     Probleme de sănătate mintală  146
     Incidența afecțiunilor de sănătate mintală la persoanele cu tulburări din spectrul autismului  152
     Tratament  153
     Tratament medicamentos  153
     Terapiile fizice  154
     Terapiile psihologice  154
     Discuție  155
     Concluzii  157
     Bibliografie   159
Capitolul 11. Autismul și sistemul de justiție penală  160
     Introducere  160
     Ce este sistemul de justiție penală ?   161
     Victimele agresiunilor  162
     Martorii infracțiunilor  164
     Făptașii infracțiunilor  165
     Studiu de caz  166
     Concluzii  169
     Bibliografie   171
Capitolul 12. Intervențiile de asistență : trecut, prezent și viitor  172
     Introducere  172
     Intervențiile de asistență : trecut  173
     Intervențiile de asistență : prezent (2000‑2015)  177
     Intervențiile de asistență : viitor (după 2015)  179
     Discuție  181
     Concluzii  182
     Bibliografie   183
Capitolul 13. Planificarea centrată pe individ  184
     Introducere  184
     Ce înseamnă „centrat pe individ“ ?   
     Care este originea abordării centrate pe individ ?  188
     Planificarea centrată pe individ   191
     Instrumente de evaluare centrate pe individ   193
     Cum poate fi adaptată planificarea centrată pe individ pentru tinerii cu autism ?   195
     Provocări pentru utilizarea unei abordări centrate pe individ  196
     Concluzii  197
     Bibliografie   198
Capitolul 14. Personalizarea  200
     Introducere  200
     Ce este personalizarea ?   201
     Personalizarea pentru persoanele cu tulburări din spectrul autismului  202
     Beneficiile personalizării   204
     Provocările personalizării   206
     Concluzii  208
     Bibliografie   208
Capitolul 15. Autismul și problemele senzoriale   210
     Introducere  210
     Ce sunt stimulii senzoriali ?  211
     Efectele senzoriale la persoanele cu tulburări din spectrul autismului   213
     Efecte asupra intervențiilor de asistență  220
     Concluzii  224
     Bibliografie   225
Capitolul 16. Intervențiile de asistență pentru adulții care trăiesc independent  227
     Introducere și obiective  227
     Înainte, în timpul și după punerea diagnosticului   228
     Accesul la serviciile de asistență medicală   230
     Accesul la serviciile de asistență socială  234
     Relațiile sociale  235
     Locul de muncă  236
     Abilitățile sociale   238
     Probleme cu locuința   239
     Doliul  239
     Concluzii  240
     Bibliografie   241
Capitolul 17. Intervențiile de asistență pentru îngrijitorii nespecializați   242
     Introducere  243
     Cum definim un îngrijitor nespecializat  243
     Probleme generale legate de îngrijire  244
     Experiențe ale celor care îngrijesc persoane cu tulburări din spectrul autismului  247
     Experiențele îngrijitorilor care au ei înșiși o tulburare din spectrul autismului  252
     Rolul asistentului medical și al altor specialiști în sănătate   253
     Concluzii  256
     Bibliografie   257
Capitolul 18. Luarea deciziilor : acordul pacientului  259
     Cum stabilim dacă o persoană adultă are competența necesară pentru a lua decizii ?  262
     Ce ar trebui făcut dacă persoana a cărei capacitate este pusă sub semnul întrebării refuză să se supună evaluării ?  263
     Ce ar trebui făcut dacă ni se pare că o persoană nu are capacitatea de a lua decizii ?  263
     Cum se pot determina interesele unei persoane ?   264
     Cine ia decizii privind interesele pacientului ?   266
     Ce este o „decizie anticipată“ ?   268
     Ce este un reprezentant numit de instanță ?  270
     Concluzii  271
     Bibliografie   272
Capitolul 19. Autismul : un fel de anarhie ?   273
     Introducere  273
     Autismul ca anarhie   274
     Schimbări de limbaj legate de tulburările din spectrul autismului  276
     Cum influențează schimbările de limbaj modul în care sunt percepute autismul și sindromul Asperger   279
     Cum influențează schimbările de percepție evoluțiile din domeniul limbajului și al concepțiilor filosofice   281
     Concluzii  283
     
     Bibliografie   285
     Resurse  286




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu