Editura: All
An aparitie : 2013
Editia I
Editia originala: Autism and Asperger’s Conditions, 2011
Traducerea George Tudorie
ISBN 978-606-587-059-8
Nr pagini : 288
Format 130 x 200
Pretul la data postarii :24,67 lei la Editura, 26,53 lei la diverta, 37 lei la psihoshop
Descrierea editurii:
Autismul şi sindromul Asperger - Ghid pentru asistenţi medicali acoperă o gamă largă de teme privind îngrijirea şi asistenţa persoanelor cu aceste afecţiuni. Cartea îşi propune să amelioreze interacţiunile pe care asistenţii medicali le au în context profesional cu persoanele care suferă de tulburări din spectrul autismului prin îmbunătăţirea conştientizării, cunoaşterii şi înţelegerii acestor afecţiuni, a posibilelor cauze, a dificultăţilor legate de diagnostic, a intervenţiilor de asistenţă, a istoriei autismului, precum şi a problemelor care îi afectează pe copiii, adolescenţii şi adulţii cu autism şi sindrom Asperger şi pe membrii familiilor acestora.
Christopher Barber este asistent medical calificat şi a lucrat în mai multe specializări clinice, printre care dizabilităţi de învăţare, autism şi sănătate mintală. În prezent, este membru al comitetelor de redacţie pentru mai multe reviste specializate: British Journal of Nursing, British Journal of Health Care Assistants şi Journal of Psychiatric and Mental Health Nursing.
Cuprins:
Capitolul 1. Introducere 11
Scop 13
Scopuri și obiective 18
Privire de ansamblu asupra cărții 19
Concluzii 23
Bibliografie 24
Capitolul 2. Ce sunt și ce nu sunt autismul și sindromul Asperger 26
Ce nu este autismul 26
Incidența autismului și a sindromului Asperger 29
Ce sunt autismul și sindromul Asperger ? 31
Autismul 33
Sindromul Asperger 37
Triada de dizabilități a lui Yoshida 40
Bibliografie 43
Capitolul 3. O istorie a autismului și a tulburărilor din spectrul autismului 44
Introducere și obiective 44
Perioada I : până în anul 1860 45
Perioada a II‑a : 1860‑1940 47
Perioada a III‑a : 1940‑1960 48
Perioada a IV‑a : 1960‑1980 50
Perioada a V‑a : 1980‑1995 53
Perioada a VI‑a : 1995‑2010 55
Perioada a VII‑a : după anul 2010 58
Concluzii 59
Bibliografie 61
Capitolul 4. Cauzele autismului și ale sindromului Asperger 63
Introducere 63
Origine idiopatică 64
„Mamele frigider“ 65
Leziuni ale creierului 67
Cauze ambientale 69
Cauze genetice 71
Concluzii 76
Bibliografie 78
Capitolul 5. Diagnosticul 80
Ce este un diagnostic ? 80
De ce se dorește obținerea unui diagnostic ? 82
Cum se obține un diagnostic 83
Metode de diagnostic 85
Schimbări ale criteriilor de diagnostic 90
Un diagnostic sau o etichetă ? 92
Să dezvălui diagnosticul sau nu ? 93
Bibliografie 96
Capitolul 6. Diagnosticul – o experiență personală 97
Capitolul 7. Copiii cu autism și tulburări din spectrul autismului 113
Introducere 113
Obținerea unui diagnostic 114
Ziua diagnosticării 115
Beneficiile disponibile după stabilirea unui diagnostic 116
Abordarea multidisciplinară 117
Managementul comportamentului 118
Serviciile de asistență complementară de scurtă durată 119
Găsirea unei școli 120
Activitățile sociale 121
Concluzii 123
Bibliografie 124
Capitolul 8. Adolescenții cu autism și tulburări din spectrul autismului 125
Introducere 125
Definiția și semnificația adolescenței 126
Diagnostic 127
Dezvăluirea 127
Tranziția de la școala primară la învățământul secundar 128
Pubertatea 129
Abilitățile sociale 131
Intimidarea 132
Sexualitatea și relațiile erotice 133
Tranziția de la școală la colegiu, universitate sau loc de muncă 134
Concluzii 135
Bibliografie 136
Capitolul 9. Adulții cu capacități reduse care prezintă tulburări din spectrul autismului 137
Introducere 137
Problemele de sănătate 138
Mascarea diagnosticului 140
Concluzii 141
Bibliografie 142
Capitolul 10. Problemele de sănătate mintală și tulburările din spectrul autismului 144
Introducere 144
Ce este sănătatea mintală ? 145
Boala mintală 145
Probleme de sănătate mintală 146
Incidența afecțiunilor de sănătate mintală la persoanele cu tulburări din spectrul autismului 152
Tratament 153
Tratament medicamentos 153
Terapiile fizice 154
Terapiile psihologice 154
Discuție 155
Concluzii 157
Bibliografie 159
Capitolul 11. Autismul și sistemul de justiție penală 160
Introducere 160
Ce este sistemul de justiție penală ? 161
Victimele agresiunilor 162
Martorii infracțiunilor 164
Făptașii infracțiunilor 165
Studiu de caz 166
Concluzii 169
Bibliografie 171
Capitolul 12. Intervențiile de asistență : trecut, prezent și viitor 172
Introducere 172
Intervențiile de asistență : trecut 173
Intervențiile de asistență : prezent (2000‑2015) 177
Intervențiile de asistență : viitor (după 2015) 179
Discuție 181
Concluzii 182
Bibliografie 183
Capitolul 13. Planificarea centrată pe individ 184
Introducere 184
Ce înseamnă „centrat pe individ“ ?
Care este originea abordării centrate pe individ ? 188
Planificarea centrată pe individ 191
Instrumente de evaluare centrate pe individ 193
Cum poate fi adaptată planificarea centrată pe individ pentru tinerii cu autism ? 195
Provocări pentru utilizarea unei abordări centrate pe individ 196
Concluzii 197
Bibliografie 198
Capitolul 14. Personalizarea 200
Introducere 200
Ce este personalizarea ? 201
Personalizarea pentru persoanele cu tulburări din spectrul autismului 202
Beneficiile personalizării 204
Provocările personalizării 206
Concluzii 208
Bibliografie 208
Capitolul 15. Autismul și problemele senzoriale 210
Introducere 210
Ce sunt stimulii senzoriali ? 211
Efectele senzoriale la persoanele cu tulburări din spectrul autismului 213
Efecte asupra intervențiilor de asistență 220
Concluzii 224
Bibliografie 225
Capitolul 16. Intervențiile de asistență pentru adulții care trăiesc independent 227
Introducere și obiective 227
Înainte, în timpul și după punerea diagnosticului 228
Accesul la serviciile de asistență medicală 230
Accesul la serviciile de asistență socială 234
Relațiile sociale 235
Locul de muncă 236
Abilitățile sociale 238
Probleme cu locuința 239
Doliul 239
Concluzii 240
Bibliografie 241
Capitolul 17. Intervențiile de asistență pentru îngrijitorii nespecializați 242
Introducere 243
Cum definim un îngrijitor nespecializat 243
Probleme generale legate de îngrijire 244
Experiențe ale celor care îngrijesc persoane cu tulburări din spectrul autismului 247
Experiențele îngrijitorilor care au ei înșiși o tulburare din spectrul autismului 252
Rolul asistentului medical și al altor specialiști în sănătate 253
Concluzii 256
Bibliografie 257
Capitolul 18. Luarea deciziilor : acordul pacientului 259
Cum stabilim dacă o persoană adultă are competența necesară pentru a lua decizii ? 262
Ce ar trebui făcut dacă persoana a cărei capacitate este pusă sub semnul întrebării refuză să se supună evaluării ? 263
Ce ar trebui făcut dacă ni se pare că o persoană nu are capacitatea de a lua decizii ? 263
Cum se pot determina interesele unei persoane ? 264
Cine ia decizii privind interesele pacientului ? 266
Ce este o „decizie anticipată“ ? 268
Ce este un reprezentant numit de instanță ? 270
Concluzii 271
Bibliografie 272
Capitolul 19. Autismul : un fel de anarhie ? 273
Introducere 273
Autismul ca anarhie 274
Schimbări de limbaj legate de tulburările din spectrul autismului 276
Cum influențează schimbările de limbaj modul în care sunt percepute autismul și sindromul Asperger 279
Cum influențează schimbările de percepție evoluțiile din domeniul limbajului și al concepțiilor filosofice 281
Concluzii 283
Bibliografie 285
Resurse 286
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu