29/12/2017

WONDERLAND. Cum a creat jocul lumea moderna

Autor: Steven Johnson
Editura: Publica
Colectia Stiinta
An aparitie : 2017
Editia I
Editia originala: Wonderland, 2016
Traducerea Dan Crăciun
ISBN 978-606-722-248-7
Nr pagini : 384
Format 145 x 205
Pretul la data postarii : 47,20 lei la Editura, 56,05 lei la libris, 56,05 lei la librarie.net



Descrierea editurii:

Jocul a fost întotdeauna mai important decât realizează cei mai mulți dintre noi. În această analiză plină de viață a forței jocului și a delectării, Steven Johnson ne oferă o istorie surprinzătoare a divertismentului popular. Autorul abordează domenii variate – de la bucătăria medievală și tavernele antice, până la cazinouri și malluri – și identifică ideile inovatoare din orice loc în care oamenii se străduiesc să se amuze pe ei înșiși, dar și pe alții.

Narațiunea lui Johnson este la fel de amuzantă ca și invențiile pe care le descrie. De-a lungul acestei călătorii, face nenumărate opriri surprinzătoare, de la concepte simple, la sisteme moderne complexe. Ne face cunoștință cu pitoreștii inovatori ai timpului liber: exploratorii, patronii, showmenii și artiștii care au schimbat mersul istoriei, inventând articole de lux, instrumente muzicale, mâncăruri exotice, spații publice, jocuri video și spectacole de magie. Johnson demonstrează că aceste tărâmuri de basm ale divertismentului au făcut mai mult decât să-i distreze pe deținătorii lor. În plus, acestea au contribuit în mod direct la revoluțiile economice și sociale care au transformat lumea modernă.

Johnson pledează convingător pentru ideea că oricine dorește să afle încotro se îndreaptă tehnologia și curentele sociale ar trebui să acorde maximă atenție modului în care ne jucăm. Dacă sunteți în căutarea viitorului, îl veți găsi oriunde oamenii se amuză la maximum.

        Steven Johnson este autorul a șapte cărți aflate la intersecția dintre știință, tehnologie și experiență personală. Scrierile lui au exercitat influență în nenumărate direcții, de la modul în care campaniile politice folosesc internetul și până la ideile de avangardă în materie de urbanism, trecând și prin bătălia împotriva terorismului de secol XXI. Colaborează cu Wired și predă la Facultatea de Jurnalism a Universității Columbia.
    La noi au fost traduse cartile:
De unde vin ideile bune. Istoria naturală a inovației, Publica 2011
Cum am ajuns aici. Sase inovatii care au facut lumea moderna, Publica 2016
Wonderland. Cum a creat jocul lumea modernă, Publica 2017
Vizionar. Cum luăm deciziile care contează cel mai mult, Publica 2019

Cuprins:

Introducere  9

     1. Moda si cumparaturile 29
     2. Muzica 83
     3. Gustul 135
     4. Iluzia 177
     5. Jocurile 225
     6. Spatiul public 281

Concluzie 333
Multumiri 341
Note 345

Bibliografie  365



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu