Editura: For You
Colectia Parenting
An aparitie : 2017
Editia I
Traducerea Ana-Maria Datcu
ISBN 978-606-639-151-1
Nr pagini : 400
Format 160 x 220
Pretul la data postarii : 67 lei la Editura, 36,18 lei la elefant, 53,60 lei la librarie.net
Descrierea editurii:
*Cand te concentrezi pe problema, il pierzi din vedere pe copil.
*Fii sensibil la modul in care copilul isi vede lumea.
*Cand faci pentru copil ceea ce el poate face singur il inveti ca este slab.
Iata cateva dintre Regulile de Aur pe care cunoscutul terapeut Garry L. Landreth a fondat un intreg sistem terapeutic si de educatie pentru copii.
Presati de nevoia rezolvarii rapide a problemelor, uitam adeseori ca cei mici nu stiu sa se exprime prin concepte savante, ci prin joc, si ca nu constientizeaza ceea ce li se intampla asa cum o facem noi, adultii. Cartea Terapia prin joc: Arta relationarii restabileste cadrele firesti ale interactiunii cu copiii de orice varsta si ne aduce aminte cum sa ne reducem gandurile si grijile la tacere pentru a asculta vocea delicata si ideile inepuizabile ale micutelor persoane de langa noi.
Adresandu-se atat terapeutilor, profesorilor si psihologilor, cat si parintilor si bunicilor, Garry L. Landreth ne invata cum sa intelegem limbajul pe care il folosesc copiii pentru a ne comunica framantarile lor: nu prin cuvinte, ci prin joc.
Consilier si terapeut prin joc, dr. Landreth este renumit la nivel international pentru scrierile si practica sa. A publicat peste 150 de carti, DVD-uri si articole in reviste de specialitate si sustine frecvent conferinte la seminare despre terapia prin joc organizate in intreaga lume.
Cartea sa premiata „Terapia prin joc” a fost tradusa in mai multe limbi. Pentru activitatea de cercetare si promovare a terapiei prin joc centrate pe copil, Landreth a fost distins cu numeroase premii, printre care President's Outstading Teacher Award, Distinguished Service to International Education Award si APT Lifetime Achievement Award.
Cuprins:
Prefaţă /11
1. Despre mine, Garry Landreth /15
Principii ale relaţiilor cu copiii /18
2. Semnificaţia jocului /20
Funcţiile jocului /20
Copiii comunică prin joc /22
Jocul în procesul terapeutic /23
Jocul simbolic /28
Etape în procesul terapiei prin joc /31
Jocul la copiii adaptaţi şi la cei inadaptaţi /34
3. Istoria şi dezvoltarea terapiei prin joc /37
Terapia psihanalitică prin joc /38
Terapia de eliberare prin joc /41
Terapia prin joc a relaţiilor /42
Terapia prin joc nondirectivă/centrată pe copil /43
Terapia prin joc în şcolile elementare /44
Asociaţia pentru Terapia prin Joc /45
Pregătire universitară /45
Centrul pentru Terapia prin Joc /46
Terapia filială /46
Tendinţe în terapia prin joc /48
4. O perspectivă asupra copiilor /52
Principii pentru raportarea la copii /53
Copiii sunt rezistenţi /54
Unii copii sunt precum floricelele de porumb, alţii sunt precum melasa /56
5. Terapia prin joc centrată pe copii /58
Teoria personalităţii /59
O perspectivă centrată pe copil asupra personalităţii şi comportamentului /63
Concepte-cheie ale terapiei prin joc centrate pe copil /64
Adaptare şi inadaptare /67
Condiţii terapeutice pentru dezvoltare /69
Relaţia terapeutică /76
Obiective în terapia prin joc centrată pe copil /84
Ce învaţă copiii în terapia prin joc /86
Abordarea multiculturală a terapiei prin joc centrată pe copil /89
6. Terapeutul prin joc /93
Crearea diferenţelor /93
„A fi împreună cu" /94
Trăsături ale personalităţii /96
înţelegerea de sine a terapeutului /101
Acceptarea de sine a terapeutului /103
Rolul terapeutului prin joc /106
Ryan - copil bolnav în fază terminală în terapia prin joc /107
Practica supervizată facilitează revelaţiile de sine /112
Program de pregătire recomandat /116
7. Părinţii ca parteneri în terapia prin joc /119
Informaţii de bază /119
Ar trebui să participe şi părinţii la terapie? /121
Părinţii ca parteneri în procesul terapiei prin joc /124
Explicarea terapiei prin joc părinţilor /126
Pregătirea părinţilor pentru separare /128
Interviul părinţilor /130
Aspecte etice şi legale în terapia prin joc /135
Recomandări psihiatrice /138
8. Camera de joacă şi materialele /139
Amplasarea camerei de joacă /139
Mărimea camerei de joacă /140
Caracteristicile camerei de joacă /141
Alte cadre pentru terapia prin joc /143
Motive pentru alegerea jucăriilor şi materialelor /144
Categorii de jucării /149
Camera de joacă dintr-o geantă mare /154
Jucării şi materiale recomandate pentru camera de joacă /156
Aspecte speciale de luat în considerare /158
Sugestii de titluri pentru programul de terapie prin joc din şcoli /161
9. Începutul relaţiei: Timpul copilului /162
Obiectivele relaţiei /163
Stabilirea contactului cu copilul /164
Întâlnirea iniţială în camera de aşteptare /166
Dezvoltarea relaţiei în camera de joacă /169
Reacţii faţă de un copil ezitant şi neliniştit /177
Perspectiva copilului asupra relaţiei din terapia prin joc /178
Tehnici de a le adresa întrebări copiilor /182
Explicarea oglinzii de observare şi a înregistrării /187
Luarea de notiţe în timpul sesiunii /188
Pregătirea pentru încheierea fiecărei sesiuni /189
Reacţiile terapeuţilor prin joc la primele lor sesiuni de terapii prin joc /190
Dimensiuni fundamentale ale relaţiei /191
10. Caracteristici ale reacţiilor facilitative /194
Înţelegerea delicată: „a fi împreună cu" /194
Acceptarea plină de afecţiune /196
Calităţile distinctive ale reacţiilor terapeutice /197
Răspunsuri facilitative /213
Răspunsuri nonfacilitative tipice /217
Paul - un copil temător şi impulsiv în terapia prin joc /222
11. Stabilirea limitelor terapeutice /231
Recomandări de bază pentru stabilirea limitelor /231
Când să prezinţi limitele /233
Justificarea limitelor terapeutice /234
Proceduri în stabilirea limitelor terapeutice /241
Paşi în procesul stabilirii limitelor terapeutice /243
Când limitele sunt încălcate /246
Ezitarea în stabilirea limitelor /248
Limite situaţionale /250
Reacţii ale terapeuţilor prin joc începători la stabilirea limitelor /254
12. Probleme tipice în terapia prin joc şi ce să faci dacă /256
Ce să faci când copilul este tăcut /256
Ce să faci când copilul vrea să aducă jucării sau mâncare în camera de joacă /259
Ce să faci când copilul este excesiv de dependent /260
Ce să faci când copilul persistă în a obţine aprecieri /261
Ce să faci când copilul spune că vorbeşti ciudat /263
Ce să faci când copilul vrea să joace cu terapeutul un joc de-a ghicitul /264
Ce să faci când copilul doreşte manifestări ale afecţiunii /265
Ce-i de făcut când copilul vrea să-l îmbrăţişeze pe terapeut sau să stea la el în braţe /266
Ce să faci când copilul încearcă să fure o jucărie /267
Ce să faci când copilul refuză să plece din camera de joacă /269
Ce-i de făcut când, în mod neaşteptat, terapeutul nu poate ţine o sesiune /270
13. Aspecte în terapia prin joc /271
Confidenţialitatea /271
Participarea în jocul copilului /273
Acceptarea cadourilor de la copii în terapia prin joc /277
Oferirea de recompense copilului la încheierea sesiunilor sau a unui suvenir la final /279
A-i cere copilului să facă ordine şi curăţenie /280
Informarea copiilor despre motivele pentru care vin la terapia prin joc /282
Aducerea unui prieten în camera de joacă /283
Invitarea părinţilor sau a fraţilor în camera de joacă /285
14. Copii în terapia prin joc /287
Nancy - de la chelie la bucle /288
Cindy - un copil manipulativ /294
Amy - un copil mut selectiv /301
Rezumat /308
15. Stabilirea procesului terapeutic şi a încheierii acestuia /310
Stabilirea mişcării terapeutice din cadrul sesiunilor /310
Dimensiuni ale schimbării /312
Semnificaţia încheierii /316
Puncte de referinţă pentru stabilirea încheierii /317
Proceduri pentru încheierea relaţiei /319
Reacţiile copiilor la ultima sesiune /321
Încheierea prematură /322
16. Terapia prin joc intensivă şi cea pe termen scurt /323
Terapia prin joc intensivă /323
Cercetări asupra terapiei prin joc intensive /325
Terapia prin joc pe termen scurt /328
Cercetări asupra terapiei prin joc pe termen scurt /328
Terapia Relaţiei Copil-Părinte (CPRT) pe termen scurt /332
Rezumat /333
17. Cercetări în terapia prin joc /336
Studii metaanalitice de cercetare /337
Cercetări în terapia prin joc centrată pe copil interculturală /340
Trecere în revistă a cercetărilor experimentale şi cvasiexperimentale în CCPT /341
Rezumat final /378
Mulţumiri /385
Indice de nume /387
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu