27/12/2017

TERAPIA PRIN JOC. Arta relationarii (DVD inclus)

Autor: Garry L. Landreth
Editura: For You
Colectia Parenting
An aparitie : 2017
Editia I
Traducerea Ana-Maria Datcu
ISBN 978-606-639-151-1
Nr pagini : 400
Format 160 x 220
Pretul la data postarii : 67 lei la Editura, 36,18 lei la elefant, 53,60 lei la librarie.net



Descrierea editurii:
   *Cand te concentrezi pe problema, il pierzi din vedere pe copil.
   *Fii sensibil la modul in care copilul isi vede lumea.
   *Cand faci pentru copil ceea ce el poate face singur il inveti ca este slab.
Iata cateva dintre Regulile de Aur pe care cunoscutul terapeut Garry L. Landreth a fondat un intreg sistem terapeutic si de educatie pentru copii.

           Presati de nevoia rezolvarii rapide a problemelor, uitam adeseori ca cei mici nu stiu sa se exprime prin concepte savante, ci prin joc, si ca nu constientizeaza ceea ce li se intampla asa cum o facem noi, adultii. Cartea Terapia prin joc: Arta relationarii restabileste cadrele firesti ale interactiunii cu copiii de orice varsta si ne aduce aminte cum sa ne reducem gandurile si grijile la tacere pentru a asculta vocea delicata si ideile inepuizabile ale micutelor persoane de langa noi.
        Adresandu-se atat terapeutilor, profesorilor si psihologilor, cat si parintilor si bunicilor, Garry L. Landreth ne invata cum sa intelegem limbajul pe care il folosesc copiii pentru a ne comunica framantarile lor: nu prin cuvinte, ci prin joc.

       Consilier si terapeut prin joc, dr. Landreth este renumit la nivel international pentru scrierile si practica sa. A publicat peste 150 de carti, DVD-uri si articole in reviste de specialitate si sustine frecvent conferinte la seminare despre terapia prin joc organizate in intreaga lume.
      Cartea sa premiata „Terapia prin joc” a fost tradusa in mai multe limbi. Pentru activitatea de cercetare si promovare a terapiei prin joc centrate pe copil, Landreth a fost distins cu numeroase premii, printre care President's Outstading Teacher Award, Distinguished Service to International Education Award si APT Lifetime Achievement Award.

Cuprins:

Joc, relaţionare, educaţie şi terapie prin joc. Cuvânt înainte de Conf. univ. dr. Laura Ciolan  /7
Prefaţă  /11

1. Despre mine, Garry Landreth  /15
Principii ale relaţiilor cu copiii  /18

2. Semnificaţia jocului  /20
Funcţiile jocului  /20
Copiii comunică prin joc  /22
Jocul în procesul terapeutic  /23
Jocul simbolic  /28
Etape în procesul terapiei prin joc  /31
Jocul la copiii adaptaţi şi la cei inadaptaţi  /34

3. Istoria şi dezvoltarea terapiei prin joc  /37
Terapia psihanalitică prin joc  /38
Terapia de eliberare prin joc  /41
Terapia prin joc a relaţiilor  /42
Terapia prin joc nondirectivă/centrată pe copil  /43
Terapia prin joc în şcolile elementare  /44
Asociaţia pentru Terapia prin Joc  /45
Pregătire universitară  /45
Centrul pentru Terapia prin Joc  /46
Terapia filială  /46
Tendinţe în terapia prin joc  /48

4. O perspectivă asupra copiilor  /52
Principii pentru raportarea la copii  /53
Copiii sunt rezistenţi  /54
Unii copii sunt precum floricelele de porumb, alţii sunt precum melasa  /56

5. Terapia prin joc centrată pe copii  /58
Teoria personalităţii  /59
O perspectivă centrată pe copil asupra personalităţii şi comportamentului  /63
Concepte-cheie ale terapiei prin joc centrate pe copil  /64
Adaptare şi inadaptare  /67
Condiţii terapeutice pentru dezvoltare  /69
Relaţia terapeutică  /76
Obiective în terapia prin joc centrată pe copil  /84
Ce învaţă copiii în terapia prin joc  /86
Abordarea multiculturală a terapiei prin joc centrată pe copil  /89

6. Terapeutul prin joc  /93
Crearea diferenţelor  /93
„A fi împreună cu"  /94
Trăsături ale personalităţii  /96
înţelegerea de sine a terapeutului  /101
Acceptarea de sine a terapeutului  /103
Rolul terapeutului prin joc  /106
Ryan - copil bolnav în fază terminală în terapia prin joc  /107
Practica supervizată facilitează revelaţiile de sine  /112
Program de pregătire recomandat  /116

7. Părinţii ca parteneri în terapia prin joc  /119
Informaţii de bază  /119
Ar trebui să participe şi părinţii la terapie?  /121
Părinţii ca parteneri în procesul terapiei prin joc  /124
Explicarea terapiei prin joc părinţilor  /126
Pregătirea părinţilor pentru separare  /128
Interviul părinţilor  /130
Aspecte etice şi legale în terapia prin joc  /135
Recomandări psihiatrice  /138

8. Camera de joacă şi materialele  /139
Amplasarea camerei de joacă  /139
Mărimea camerei de joacă  /140
Caracteristicile camerei de joacă  /141
Alte cadre pentru terapia prin joc  /143
Motive pentru alegerea jucăriilor şi materialelor  /144
Categorii de jucării  /149
Camera de joacă dintr-o geantă mare  /154
Jucării şi materiale recomandate pentru camera de joacă  /156
Aspecte speciale de luat în considerare  /158
Sugestii de titluri pentru programul de terapie prin joc din şcoli  /161

9. Începutul relaţiei: Timpul copilului  /162
Obiectivele relaţiei  /163
Stabilirea contactului cu copilul  /164
Întâlnirea iniţială în camera de aşteptare  /166
Dezvoltarea relaţiei în camera de joacă  /169
Reacţii faţă de un copil ezitant şi neliniştit  /177
Perspectiva copilului asupra relaţiei din terapia prin joc  /178
Tehnici de a le adresa întrebări copiilor  /182
Explicarea oglinzii de observare şi a înregistrării  /187
Luarea de notiţe în timpul sesiunii  /188
Pregătirea pentru încheierea fiecărei sesiuni  /189
Reacţiile terapeuţilor prin joc la primele lor sesiuni de terapii prin joc  /190
Dimensiuni fundamentale ale relaţiei  /191

10. Caracteristici ale reacţiilor facilitative  /194
Înţelegerea delicată: „a fi împreună cu"  /194
Acceptarea plină de afecţiune  /196
Calităţile distinctive ale reacţiilor terapeutice  /197
Răspunsuri facilitative  /213
Răspunsuri nonfacilitative tipice  /217
Paul - un copil temător şi impulsiv în terapia prin joc  /222

11. Stabilirea limitelor terapeutice  /231
Recomandări de bază pentru stabilirea limitelor  /231
Când să prezinţi limitele  /233
Justificarea limitelor terapeutice  /234
Proceduri în stabilirea limitelor terapeutice  /241
Paşi în procesul stabilirii limitelor terapeutice  /243
Când limitele sunt încălcate  /246
Ezitarea în stabilirea limitelor  /248
Limite situaţionale  /250
Reacţii ale terapeuţilor prin joc începători la stabilirea limitelor  /254

12. Probleme tipice în terapia prin joc şi ce să faci dacă  /256
Ce să faci când copilul este tăcut  /256
Ce să faci când copilul vrea să aducă jucării sau mâncare în camera de joacă  /259
Ce să faci când copilul este excesiv de dependent  /260
Ce să faci când copilul persistă în a obţine aprecieri  /261
Ce să faci când copilul spune că vorbeşti ciudat  /263
Ce să faci când copilul vrea să joace cu terapeutul un joc de-a ghicitul  /264
Ce să faci când copilul doreşte manifestări ale afecţiunii  /265
Ce-i de făcut când copilul vrea să-l îmbrăţişeze pe terapeut sau să stea la el în braţe  /266
Ce să faci când copilul încearcă să fure o jucărie  /267
Ce să faci când copilul refuză să plece din camera de joacă  /269
Ce-i de făcut când, în mod neaşteptat, terapeutul nu poate ţine o sesiune  /270

13. Aspecte în terapia prin joc  /271
Confidenţialitatea  /271
Participarea în jocul copilului  /273
Acceptarea cadourilor de la copii în terapia prin joc  /277
Oferirea de recompense copilului la încheierea sesiunilor sau a unui suvenir la final  /279
A-i cere copilului să facă ordine şi curăţenie  /280
Informarea copiilor despre motivele pentru care vin la terapia prin joc  /282
Aducerea unui prieten în camera de joacă  /283
Invitarea părinţilor sau a fraţilor în camera de joacă  /285

14. Copii în terapia prin joc  /287
Nancy - de la chelie la bucle  /288
Cindy - un copil manipulativ  /294
Amy - un copil mut selectiv  /301
Rezumat  /308

15. Stabilirea procesului terapeutic şi a încheierii acestuia  /310
Stabilirea mişcării terapeutice din cadrul sesiunilor  /310
Dimensiuni ale schimbării  /312
Semnificaţia încheierii  /316
Puncte de referinţă pentru stabilirea încheierii  /317
Proceduri pentru încheierea relaţiei  /319
Reacţiile copiilor la ultima sesiune  /321
Încheierea prematură  /322

16. Terapia prin joc intensivă şi cea pe termen scurt  /323
Terapia prin joc intensivă  /323
Cercetări asupra terapiei prin joc intensive  /325
Terapia prin joc pe termen scurt  /328
Cercetări asupra terapiei prin joc pe termen scurt  /328
Terapia Relaţiei Copil-Părinte (CPRT) pe termen scurt  /332
Rezumat  /333

17. Cercetări în terapia prin joc  /336
Studii metaanalitice de cercetare  /337
Cercetări în terapia prin joc centrată pe copil interculturală  /340
Trecere în revistă a cercetărilor experimentale şi cvasiexperimentale în CCPT  /341

Rezumat final  /378
Mulţumiri  /385
Indice de nume  /387

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu