Editura ASE
An aparitie :2011
Editia I
ISBN 978-606-505-394-6
Nr pagini : 202
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 16,10 lei la Editura
Disponibilitate BCU
Descrierea
editurii:
Manualul universitar se adreseaza studentilor care se pregatesc in domeniul afacerilor si are ca scop sa le dezvolte cunostintele si abilitatile interpersonale necesare in diferitele ipostaze ale viitoarei lor activitati profesionale. Sunt prezentate concepte si principii si sunt oferite instrumente pentru tratarea corecta a situatiilor de comunicare si pentru configurarea relatiilor de afaceri prin negociere.
Cursul este structurat pe sapte capitole, fiecare avand in componenta un numar de sectiuni. Primul capitol reprezinta o introducere in problematica generala a comunicarii, a comunicarii organizationale si a negocierii. Urmatoarele doua capitole trateaza abordarea strategica, abilitatile de comunicare in afaceri, formele de comunicare scrisa si orala frecvent utilizate in organizatie. Capitolele patru si cinci se ocupa de negocierea de afaceri, dezvoltand structura secventiala a procesului, respectiv pregatirea si desfasurarea propriu-zisa a acestuia. Ultimele doua capitole – sase si sapte – se focalizeaza asupra jocului tactic si strategiei negocierii cu obiect unic; de asemenea, introduce metoda principiala, ilustrativa, pentru orientarea integrativa.
Cuprins:Manualul universitar se adreseaza studentilor care se pregatesc in domeniul afacerilor si are ca scop sa le dezvolte cunostintele si abilitatile interpersonale necesare in diferitele ipostaze ale viitoarei lor activitati profesionale. Sunt prezentate concepte si principii si sunt oferite instrumente pentru tratarea corecta a situatiilor de comunicare si pentru configurarea relatiilor de afaceri prin negociere.
Cursul este structurat pe sapte capitole, fiecare avand in componenta un numar de sectiuni. Primul capitol reprezinta o introducere in problematica generala a comunicarii, a comunicarii organizationale si a negocierii. Urmatoarele doua capitole trateaza abordarea strategica, abilitatile de comunicare in afaceri, formele de comunicare scrisa si orala frecvent utilizate in organizatie. Capitolele patru si cinci se ocupa de negocierea de afaceri, dezvoltand structura secventiala a procesului, respectiv pregatirea si desfasurarea propriu-zisa a acestuia. Ultimele doua capitole – sase si sapte – se focalizeaza asupra jocului tactic si strategiei negocierii cu obiect unic; de asemenea, introduce metoda principiala, ilustrativa, pentru orientarea integrativa.
Capitolul 1 Perspective asupra comunicării de afaceri 11
1.1 Procesul de comunicare: elemente, etape, teorii 12
1.1.1 Componentele şi etapele procesului de comunicare 14
1.1.2 Modele ale procesului de comunicare 17
1.2 Comunicarea în mediul organizațional 20
1.2.1 Specificul comunicării de afaceri. Eficacitatea şi eficiența comunicării 21
1.2.2 Structura comunicațională a organizației. Forme de comunicare în funcție de canalele utilizate 24
1.2.3 Climatul de comunicare organizațională 29
1.3 Natura şi funcțiile negocierii 31
1.3.1 Aspectele definitorii ale negocierii 32
1.3.2 Funcțiile negocierii 34
Teste de verificare 37
Rezumat 38
Capitolul 2 Dezvoltarea competențelor de comunicare 41
2.1 Abordarea strategică a comunicării în afaceri 42
2.1.1 Clarificarea obiectivelor comunicării 43
2.1.2 Analiza situației şi a receptorului 46
2.1.3 Organizarea ideilor şi informațiilor 48
2.2 Abilitățile de comunicare 52
2.2.1 Punerea întrebărilor 54
2.2.2 Ascultarea activă 55
2.2.3 Comunicarea nonverbală 60
2.2.4 Autodezvăluirea şi feedbackul personal 64
2.3 Elemente de comunicare comportamentală 66
2.3.1 Rolul imaginilor individului despre sine şi despre lume în comunicare 67
2.3.2 Analiza tranzacțională 72
Teste de verificare 81
Rezumat 82
Capitolul 3 Comunicarea scrisă şi orală în afaceri 85
3.1 Comunicarea scrisă în afaceri. Raportul 86
3.1.1 Forme de comunicare scrisă de afaceri 87
3.1.2 Procesul scrierii rapoartelor ample 93
3.1.3 Structura formală a raportului 98
3.2 Comunicarea orală în afaceri 99
3.2.1 Conducerea interviului 100
3.2.2 Conducerea şedinței 103
3.2.3 Prezentarea în fața publicului 108
Teste de verificare 110
Rezumat 111
Capitolul 4 Etapele negocierii: pregătirea 113
4.1 Nevoia de informații în pregătirea negocierii 116
4.2 Diagnosticul situației de negociere 117
4.3 Pregătirea strategică a negocierii 126
4.4 Organizarea negocierii 131
Teste de verificare 134
Rezumat 135
Capitolul 5 Etapele negocierii: desfăşurarea negocierii propriu-zise 137
5.1 Începerea negocierii 139
5.2 Explorarea şi ajustarea pozițiilor 141
5.3 Schimbul de valori 145
5.4 Încheierea negocierii 151
Teste de verificare 153
Rezumat 155
Capitolul 6 Jocul strategic şi tactic al negociatorului 157
6.1 Strategia negocierii 158
6.1.1 Opțiuni strategice 159
6.1.2 Modele ale strategiilor de negociere 165
6.2 Tehnici şi tactici de negociere 170
6.2.1 Tehnici de negociere 171
6.2.2 Tactici de negociere 174
Rezumat 181
Capitolul 7 Strategii în negocierea distributivă şi integrativă 183
7.1. Strategia negocierii distributive cu obiect unic 183
7.1.1 Aspecte generale ale negocierii distributive cu obiect unic 184
7.1.2 Mecanisme în desfăşurarea negocierii cu obiect unic 186
7.2 Metoda principială de negociere 192
7.2.1 Critica negocierii distributive 192
7.2.2 O abordare alternativă: metoda principială 193
Rezumat 197
Bibliografie 199
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu