Editura Universitara
Colectia Psihologie
An aparitie : 2014 (ed. TipoMoldova), 2017
Editia a II-a
ISBN 978-606-28-0606-4
Nr pagini : 262
Format 130 x 200
Stoc epuizat la Editura
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti
Descriere:
Autorul lucrării "Cercetări experimentale de psihologie matematică", Aurel Pera, evocă contextul problemei fixându-i coordonatele teoretice şi ne sugerează posibilităţi metodologice de aplicare în practica educativă.
Metodologic, autorul propune o ,,schemă conceptuală” ce are menirea de a reformula relaţia dintre număr şi limbaj, necesară pentru înţelegerea şi operaţionalizarea raportului subiect epistemic-obiect-extrapolare euristică. Apreciem echilibrul metodologic, teoretic şi investigativ, demonstrat ştiinţific cu minuţiozitate pe parcursul lucrării, care marchează aspecte definitorii, pentru fundamentarea psihodidacticii matematice.
Prof. univ. dr.Grigore NICOLA (fragment din Cuvant-inainte)
Cuprins:
Argument/ 15
Partea I. Conceptualizari si metodologii in psihodidactica matematica/ 22
Cap. I. Gandirea matematica si oportunitatile educationale/ 31I.1. Rolul interdisciplinaritatii in psihologia gandirii matematice/ 31
I.2. Invatarea matematicii cu ajutorul figurilor geometrice/ 35
I.3. Psihologia esecului in invatarea matematicii/ 44
I.4. Psihologia gandirii matematice din perspectiva conceptual-actionala/51
Note si referinte bibliografice/ 69
Partea a II-a. Desing investigativ tip sectiune transversala privind factorii psihopedagogici de optimizare a raportului convergent-divergent in invatarea matematicii. Fundamentare conceptuala a investigatiei/ 73
I.1. Raportul convergent-divergent in invatarea matematicii/93I.2. Perspectiva creativista asupra relatiei profesorelev in actul educational modern / 100
II. Metodologia investigatiei/ 113
II.1. Importanta cercetarii /113
II.2. Obiectivele cercetarii /113
II.3. Ipoteze /114
II.4. Subiectii /115
II.5. Variabile supuse controlului /115
II.6. Tehnica realizarii investigatiei / 116
II.6.1. Testul Raven/ 118
II.6.2. Testul Torrance de gandire creativaforma figurala/120
II.6.3. Testul H.I.P. Stilul de invatare si gandire/ 133
II.6.4. Gandirea divergenta in sarcini Tangram /139
II.6.5. Chestionarul pentru evaluarea motivatiei invatarii matematicii/ 141
III. Inregistrarea, procesarea si interpretarea datelor /142
III.1. Niveluri si semnificatii ale datelor brute/ 142
III.1.1. Relatia dintre inteligenta si creativitate/ 179
Concluzii si extrapolari /197
Note si referinte bibliografice / 201
Anexe / 203
Abstract / 242
Bibliografie generala / 250
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu