27/03/2018

COMUNICARE SIMBOLICA SI SEDUCTIE. Studii despre seductia comunicarii, comportamentul ritualic si religie

Autor: Sandu Frunza
Editura Tritonic
Colectia Comunicare media
An aparitie : 2014
Editia I
ISBN 978-606-8571-33-1
Nr pagini : 134
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 16 lei la Editura, 19,27 lei la carturesti, 20 lei la librariaeminescu
Disponibilitate BCU



Descriere:

       „Una dintre dimensiunile esențiale ale vieții omului societății bazată pe comunicare este comunicarea simbolică. Volumul de față aduce în discuție cîteva aspecte ce vin în sprijinul importanței pe care comunicarea simbolică o are pentru omul societății postmoderne. Sub presiunea unei permanente căutări a autenticității, omul societății consumeriste se situează la interferența dintre secularizare și nevoia continuă a ființei umane de sacru și ritualizare.”
Sandu Frunză
Sandu Frunză este Prof. univ. dr. habil. la Departamentul de Comunicare, Relații Publice și Publicitate, Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj-Napoca. Domeniile sale de interes sunt: fundamentalismul religios, bioetica și biopolitica, filosofia post-Holocaust, imaginarul religios în publicitate, consilierea etică, dezvoltarea personală și responsabilitatea socială.

Cuprins:

Cuvînt înainte  7

Omul relaţional în societatea construită pe comunicare. Către o nouă filosofie a comunicării 13
     Filosofia comunicării - o practică a comunicării  13
     Spre o nouă teorie a adevărului: adevărul semnificaţie  19
     Omul relaţional şi construcţia realităţii în comunicare  22
     În loc de concluzii 24

Comunicarea construieşte realitatea? O nouă perspectivă asupra crizei religiei şi dialecticii sacrului  31
     Comunicare şi realitate 31
     Cunoaşterea, transcendenţa şi lumea ca limbaj 34
     Ateismul şi căutarea sensului 41
     Tăcerea divinităţii şi construirea realităţii in comunicare 45
     În loc de concluzii 47

Comunicarea mediatică şi politicile construcţiei simbolice a realităţii 51
     Spre o „gîndire sălbatică"?  52
     Sacrul regăsit sau despre cum ni se comunică sacrul  56
     Mass media ca sistem cultural  64
     În loc de concluzii 72

Comunicarea politică şi spaţiul median al experienţei religioase 75
     Complexitatea fenomenului religios modern 75
     Experienţa sacrului şi comunicarea simbolică 71
     Comunicarea simbolică şi laicizarea spaţiului public 83
     Comunicarea politică şi ritualizarea spaţiului public 86
     În loc de concluzii 90

Mit, publicitate şi comunicare politică şi electorală în România 93
     Publicitatea şi depăşirea sentimentului eshatologic contemporan 93
     Imaginarul mitologic în publicitatea politică şi electorală 96
     Mondenul în comunicarea politică şi socială  101

Referinţe 109

Index 123


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu