Editura Tritonic
Colectia Comunicare media
An aparitie : 2014
Editia I
ISBN 978-606-8571-33-1
Nr pagini : 134
Format 130 x 200
Pretul la data postarii : 16 lei la Editura, 19,27 lei la carturesti, 20 lei la librariaeminescu
Disponibilitate BCU
Descriere:
„Una dintre dimensiunile esențiale ale vieții omului societății bazată pe comunicare este comunicarea simbolică. Volumul de față aduce în discuție cîteva aspecte ce vin în sprijinul importanței pe care comunicarea simbolică o are pentru omul societății postmoderne. Sub presiunea unei permanente căutări a autenticității, omul societății consumeriste se situează la interferența dintre secularizare și nevoia continuă a ființei umane de sacru și ritualizare.”
Sandu Frunză
Sandu Frunză este Prof. univ. dr. habil. la Departamentul de Comunicare, Relații Publice și Publicitate, Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj-Napoca. Domeniile sale de interes sunt: fundamentalismul religios, bioetica și biopolitica, filosofia post-Holocaust, imaginarul religios în publicitate, consilierea etică, dezvoltarea personală și responsabilitatea socială.
Cuprins:
Omul relaţional în societatea construită pe comunicare. Către o nouă filosofie a comunicării 13
Filosofia comunicării - o practică a comunicării 13
Spre o nouă teorie a adevărului: adevărul semnificaţie 19
Omul relaţional şi construcţia realităţii în comunicare 22
În loc de concluzii 24
Comunicarea construieşte realitatea? O nouă perspectivă asupra crizei religiei şi dialecticii sacrului 31
Comunicare şi realitate 31
Cunoaşterea, transcendenţa şi lumea ca limbaj 34
Ateismul şi căutarea sensului 41
Tăcerea divinităţii şi construirea realităţii in comunicare 45
În loc de concluzii 47
Comunicarea mediatică şi politicile construcţiei simbolice a realităţii 51
Spre o „gîndire sălbatică"? 52
Sacrul regăsit sau despre cum ni se comunică sacrul 56
Mass media ca sistem cultural 64
În loc de concluzii 72
Comunicarea politică şi spaţiul median al experienţei religioase 75
Complexitatea fenomenului religios modern 75
Experienţa sacrului şi comunicarea simbolică 71
Comunicarea simbolică şi laicizarea spaţiului public 83
Comunicarea politică şi ritualizarea spaţiului public 86
În loc de concluzii 90
Mit, publicitate şi comunicare politică şi electorală în România 93
Publicitatea şi depăşirea sentimentului eshatologic contemporan 93
Imaginarul mitologic în publicitatea politică şi electorală 96
Mondenul în comunicarea politică şi socială 101
Referinţe 109
Index 123
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu