Autor : Alexandru Tasnadi, Claudia Elena Paicu
Editura ASE
An aparitie : 2013
Editia I
ISBN 978-606-505-587-2
Nr pagini : 226
Format 130 x 200
Pretul la data postarii :16,90 lei la Editura
Descrierea
editurii:
Intr-o societate deschisa, orice organizatie poate revendica dreptul la tacere sau la cuvant. Deci, ea se supune inconvenientelor sau avantajelor luarii sale de pozitie. Rezulta ca recurgerea la Comunicare si Relatii Publice este o alegere pe care o face orice „entitate” a unei societati. Daca o asemenea „entitate” o constituie administratiile (publice sau private), atunci Comunicarea devine o necesitate pentru ca acestea sa devina vizibile in spatiul public, respectiv mediatic.
Comunicarea in Administratia Publica trateaza in mod concret elementele proceselor comunicationale ce se desfasoara intr-un cadru institutional. Sunt abordate aspecte privind: identitatea, imaginea, credibilitatea, reputatia, notorietatea, personalitatea si gestionarea crizelor in organizatiile asociate sectorului Administratie. Logica lucrarii se bazeaza pe paradigma instrumentala a comunicarii bazata pe procese circulare interactive. O importanta aparte este acordata companiilor de relatii publice prin care se realizeaza modificari de comportamente si atitudini, procese de educare publica, constientizare etc.
Lucrarea se recomanda studentilor de la Facultatea de Administratie si Management Public, absolventilor care elaboreaza lucrarea de licenta, masteranzilor ce folosesc metode comunicationale, doctoranzilor interesati de comunicarea economica, institutionala, financiar-bancara etc.
Cuprins:Intr-o societate deschisa, orice organizatie poate revendica dreptul la tacere sau la cuvant. Deci, ea se supune inconvenientelor sau avantajelor luarii sale de pozitie. Rezulta ca recurgerea la Comunicare si Relatii Publice este o alegere pe care o face orice „entitate” a unei societati. Daca o asemenea „entitate” o constituie administratiile (publice sau private), atunci Comunicarea devine o necesitate pentru ca acestea sa devina vizibile in spatiul public, respectiv mediatic.
Comunicarea in Administratia Publica trateaza in mod concret elementele proceselor comunicationale ce se desfasoara intr-un cadru institutional. Sunt abordate aspecte privind: identitatea, imaginea, credibilitatea, reputatia, notorietatea, personalitatea si gestionarea crizelor in organizatiile asociate sectorului Administratie. Logica lucrarii se bazeaza pe paradigma instrumentala a comunicarii bazata pe procese circulare interactive. O importanta aparte este acordata companiilor de relatii publice prin care se realizeaza modificari de comportamente si atitudini, procese de educare publica, constientizare etc.
Lucrarea se recomanda studentilor de la Facultatea de Administratie si Management Public, absolventilor care elaboreaza lucrarea de licenta, masteranzilor ce folosesc metode comunicationale, doctoranzilor interesati de comunicarea economica, institutionala, financiar-bancara etc.
1. FUNDAMENTE TEORETICE ALE COMUNICĂRII
1.1 Introducere 11
1.2 Informaţie şi comunicare 12
1.3 Elemente ale universului noţional 15
1.4 Cerinţele generale ale comunicării 20
1.5 Tipuri de comunicare 23
1.6 Interferenţe cu mediul intern şi extern al unei organizaţii 26
2. FUNDAMENTELE COMUNICĂRII ECONOMICE
2.1 Comunicarea – necesitate sau obligaţie? 31
2.2 Comunicarea este o alegere sau o obligaţie? 33
2.3 Implicarea vectorului de comunicare 34
2.4 Zgomotul comunicaţional 35
2.5 Primul rol al comunicării: INFORMAREA 36
2.6 Comunicarea generează simpatie 37
2.7 Calea de rezolvare a problemelor 38
2.8 Gestionarea provocărilor prin comunicare 38
2.9 Comunicare şi imagine 39
2.10 Strategii de comunicare pentru a se apăra 41
2.11 Orientarea opiniei publicului în sensul obiectivelor organizaţiei 41
2.12 Pentru a răspunde jurnaliştilor 42
3. PLANIFICAREA COMUNICĂRII. REGULI DE COMUNICARE
3.1 Necesitatea planificării 45
3.2 Planul: concept, tipologie 50
3.3 Politica de comunicare 52
3.4 Gestiunea planurilor de comunicare 53
3.5 Etapele de parcurs 54
4. STABILIREA OBIECTIVELOR ÎN STRATEGIILE DE COMUNICARE
4.1 Noţiunea de strategie 57
4.2 Triada: problemă-scop-obiectiv 60
4.3 Parametri asociaţi 64
4.4 Sarcinile comunicării 67
4.5 Proporţia de reuşită (ρ) 71
4.6 De la obiective la rezultate 73
4.7 Concluzii 74
5. CARTEA DE IDENTITATE
5.1 Precizări terminologice 77
5.2 Ideea centrală 81
5.3 Simbolul organizaţiei 83
5.4 Orientarea programelor 83
6. PUBLICURILE ORGANIZAŢIEI
6.1 Identificarea 87
6.2 Tipologie 88
6.3 Cunoaştere 91
6.4 Alegerea 92
7. ELABORAREA STRATEGIILOR COMUNICAŢIONALE
7.1 Precizări conceptuale 95
7.2 Atenţionarea publicului 96
7.3 Tehnici de stimulare atitudinală 97
7.4 Schimbarea de comportament 99
7.5 Comunicarea internă 100
8. IMAGINEA PUBLICĂ A ORGANIZAŢIEI
8.1 În căutarea unei definiţii 103
8.2 Caracterul multidimensional 108
8.3 Procesul de formare 110
8.4 Construirea strategiilor 112
8.5 Tehnici de creare a imaginii 118
8.6 Încercări de evaluare 123
9. TEHNICILE DE COMUNICARE CU MASS-MEDIA
9.1 Diversitatea tehnicilor 128
9.2 Mass-media 131
9.3 Suporturile 132
9.4 Mijloacele 133
10. CRIZA DE COMUNICARE
10.1 Prin universul crizelor 137
10.2 Când cei mari ajung „victime” 151
11. SEDUCŢIA MESAJELOR ÎN COMUNICARE
11.1 Triada: cunoaştere – atitudine – comportament 174
11.2 Câteva principii pentru orientarea redactării 182
11.3 Construirea unei tipologii 185
11.4 Arta conceperii mesajelor 191
11.5 Realizarea suportului tehnic 199
12. RELAŢII PUBLICE ÎN ADMINISTRAŢIA PUBLICĂ
12.1 Etapele procesului de relaţii publice 211
12.2 Stabilirea obiectivelor 212
12.3 Cercetarea în teren 213
12.4 Elaborarea strategiei 214
12.5 Implementarea 215
12.6 Evaluarea programului 216
BIBLIOGRAFIE SELECTIVĂ 217
Abstract 219
Contents 221
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu