06/05/2024

TRAIRI AFECTIVE SI COMPENSARI


Autor: Marinela Grigore
Editura Sapientia
An aparitie : 2002
Editia I
ISBN 973-85374-4-4
Nr pagini : 144
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 8-20 lei pe okazii




Cuprins:

Prefată  3
Argument  5

1. DEFINITIA FIZICĂ - DELIMITĂRI TEORETICE   6
1.1. Scurt istoric  6
1.2. Terminologia adoptată în cazul tulburărilor (disfuncţiilor) motorii  7
1.3. Etiologia deficienţelor motorii  8
1.4. Clasificarea tulburărilor fizice, motorii 9


2. PROFILUL PSIHOLOGIC AL ADOLESCENȚILOR CU DEFICIENTE MOTORII  10
2.1. Consecințe psihofiziologice ale deficientelor motorii  10
2.2. Trăiri afective negative 11
2.3. Frustrări afective în relatiile cu ceilalți  13
2.4. Trăsăturile psihice și conduite individuale  18

3. CE ESTE ADAPTAREA COMPENSATORIE?   22
3.1. A. Adler - fundamentarea conceptului de “compensare”  22
3.1.1.  Conturări initiale  22
3.1.2. Sentimentul de inferioritate și complexul de inferioritate  23
3.1.3. Două derivate ale compensării: supracompensarea și decompensarea  25
3.1.3.1. Supracompensarea 26
3.1.3.2. Decompensarea  26
3.2. Reacţia la frustrare, binomul frustrare - compensare  27
3.3. Semnificaţii multiple ale fenomenului compensării  29
3.3.1. Compensarea afectivă   29
3.3.2. Funcţia compensatorie a visului și reveriei 30
3.3.3. Mecanismul de apărare   31
3.3.4. Compensarea - din punct de vedere medical   32
3.4. Tipuri de compensare    33
3.4.1. Compensarea directă sau reală 33
3.4.2. Compensarea indirectă sau substitutivă  33
3.5. Eu-l corporal şi auto-eficienţa  34

4. TULBURĂRI AFECTIVE ŞI PSIHOLOGIA NOUĂ  36
4.1. Premise operaţionale  36
4.2. Metode de investigare  36
4.4. Un model de interventie psihologică 43
4.4.1. Metode psihoterapeutice aplicate 43
4.4.2. Psihoterapile pentru normali 45
4.4.3. Desenul  47
4.4.4. Trening-ul autogen 47
4.4.5. Role-plazing  48

5. PERSONALITĂȚI DIVERSE - ADAPTĂRI SPECIFICE  50
5.1. Fraglitate afectivă şi frustrare   50
5.2. Analiză de caz  51
5.3. „Nu există ambiţie handicapată”  70
5.4. Supravalorizarea fizicului la vârsta adolescenței 71
5.5. Deficienta -un “statut inferior”   72
5.6. Ajutorul câ relaţie spirituala  73

6. REZULTATE ŞI INTERPRETĂRI   73
6.1. Normalitate și handicap  73
6.1.1. Deficiente semnificative 73
6.1.2. Proiecţie și catharsis  86
6.2. Intervenţia psihoterapeutică - un deziderat relaţional  92
6.3. Structuri de personalitate  99

7 CONDUITELE COMPENSATORII RELEVANTE  101
7.1. Atitudini ce furnizează reuşita în adaptarea psihologică 105
7.2. Compensare și expectanță   106

8. DEPASIREA FRUSTRĂRILOR AFECTIVE   111
8.1. O mai bună adaptare a adolescenților cu deficienţe fizice 111
8.2. Valorizarea serială a adolescenților cu deficiențe fizice  114
8 3. Terapii colectiv - recuperatorii; problema protejării   116
8.4 Psihomotricitatea - constă în abordarea deficienţelor moturii   117
8.5. Părinţii - cel mai important element   120
8.6. Handicapismul  121

Bibliografie  122
Anexa 1    127
Anexa 2    136

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu