Editura Sapientia
An aparitie : 2002
Editia I
ISBN 973-85374-4-4
Nr pagini : 144
Format 130 x 200
Anticariat
Pretul la data postarii : 8-20 lei pe okazii,
Cuprins:
Prefată 3
Argument 5
1. DEFINITIA FIZICĂ - DELIMITĂRI TEORETICE 6
1.1. Scurt istoric 6
1.2. Terminologia adoptată în cazul tulburărilor (disfuncţiilor) motorii 7
1.3. Etiologia deficienţelor motorii 8
1.4. Clasificarea tulburărilor fizice, motorii 9
2. PROFILUL PSIHOLOGIC AL ADOLESCENȚILOR CU DEFICIENTE MOTORII 10
2.1. Consecințe psihofiziologice ale deficientelor motorii 10
2.2. Trăiri afective negative 11
2.3. Frustrări afective în relatiile cu ceilalți 13
2.4. Trăsăturile psihice și conduite individuale 18
3. CE ESTE ADAPTAREA COMPENSATORIE? 22
3.1. A. Adler - fundamentarea conceptului de “compensare” 22
3.1.1. Conturări initiale 223.1.2. Sentimentul de inferioritate și complexul de inferioritate 233.1.3. Două derivate ale compensării: supracompensarea și decompensarea 25
3.1.3.1. Supracompensarea 263.1.3.2. Decompensarea 26
3.2. Reacţia la frustrare, binomul frustrare - compensare 27
3.3. Semnificaţii multiple ale fenomenului compensării 29
3.3.1. Compensarea afectivă 293.3.2. Funcţia compensatorie a visului și reveriei 303.3.3. Mecanismul de apărare 313.3.4. Compensarea - din punct de vedere medical 32
3.4. Tipuri de compensare 33
3.4.1. Compensarea directă sau reală 333.4.2. Compensarea indirectă sau substitutivă 33
3.5. Eu-l corporal şi auto-eficienţa 34
4. TULBURĂRI AFECTIVE ŞI PSIHOLOGIA NOUĂ 36
4.1. Premise operaţionale 36
4.2. Metode de investigare 36
4.4. Un model de interventie psihologică 43
4.4.1. Metode psihoterapeutice aplicate 434.4.2. Psihoterapile pentru normali 454.4.3. Desenul 474.4.4. Trening-ul autogen 474.4.5. Role-plazing 48
5. PERSONALITĂȚI DIVERSE - ADAPTĂRI SPECIFICE 50
5.1. Fraglitate afectivă şi frustrare 50
5.2. Analiză de caz 51
5.3. „Nu există ambiţie handicapată” 70
5.4. Supravalorizarea fizicului la vârsta adolescenței 71
5.5. Deficienta -un “statut inferior” 72
5.6. Ajutorul câ relaţie spirituala 73
6. REZULTATE ŞI INTERPRETĂRI 73
6.1. Normalitate și handicap 73
6.1.1. Deficiente semnificative 73
6.1.2. Proiecţie și catharsis 86
6.2. Intervenţia psihoterapeutică - un deziderat relaţional 92
6.3. Structuri de personalitate 99
7 CONDUITELE COMPENSATORII RELEVANTE 101
7.1. Atitudini ce furnizează reuşita în adaptarea psihologică 105
7.2. Compensare și expectanță 106
8. DEPASIREA FRUSTRĂRILOR AFECTIVE 111
8.1. O mai bună adaptare a adolescenților cu deficienţe fizice 111
8.2. Valorizarea serială a adolescenților cu deficiențe fizice 114
8 3. Terapii colectiv - recuperatorii; problema protejării 116
8.4 Psihomotricitatea - constă în abordarea deficienţelor moturii 117
8.5. Părinţii - cel mai important element 120
8.6. Handicapismul 121
Bibliografie 122
Anexa 1 127
Anexa 2 136
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu