07/11/2024

ELEMENTE DE PSIHOLOGIA COMUNICARII

Autor: Doina Mihaela Popa
Editura Stef; Coeditor Institutul European
Colectia Universitar
An aparitie : 2006
Editia I
ISBN 978-973-8961-05-0
Nr pagini : 218
Format 130 x 200
Anticariat
La data postarii nu am gasit oferte de vanzare a acestei carti




Cuprins:

CAPITOL INTRODUCTIV. PARADIGME ALE MODELULUI COMUNICAŢIONAL 7
0.1. Relaţia de comunicare 7
0.2. Contextul de comunicare 15
0.3. Actanţii şi reversibilitatea rolului: emiţător — receptor 18
0.4. Mesajul, codul, canalul 20
0.5. Comunicarea în cadrul modelului cibernetic 24

CAPITOLUL I. PERSPECTIVA PSIHODINAMICĂ VS PERSPECTIVA INTERACŢIONISTĂ ÎN STUDIUL PSIHOLOGIEI COMUNICĂRII. MODELUL RELAŢIONAL-SISTEMIC 33
I.1. Paradigme principale ale psihologiei comunicării 33
I.2. Noua comunicare şi Şcoala de la Palo Alto 38
I.3. Pertinenţa comunicativă 47
I. 4. Axiomele comunicarii si teoria sistemica 51
I.5. Dihotomia limbaj digital us limbaj analogic 57
I.6. Interacţiune simetrică vs interacţiune complementară 62

CAPITOLUL Il. NOŢIUNI DE PROGRAMARE NEURO-LINGVISTIICĂ 71
II.1. Istoric, reprezentanţi, orientări 71
II.2. Postulatele NLP 74
II.3. Pierderea de informaţie în cadrul transmiterii mesajului 80
II.4. Tehnici de eficientizare a comunicării 84
II.5. Meta-modelul şi structura limbajului în viziunea NLP 99

CAPITOLUL III. RAPORTUL PERSONALITATE/ LIMBAJ ÎN TULBURĂRILE RELAŢIEI DE COMUNICARE 113
III.1. Personalitate şi limbaj 113
III.2. Capacitatea de comunicare verbală 140
III.3. Aspecte ale patologiei comunicării 142

CAPITOLUL IV. INTRODUCERE ÎN PSIHANALIZA COMUNICĂRII PUBLICITARE 153
IV.1. Câteva noţiuni de psihanaliză. Relaţia de comunicare de tip psihanalitic 153
IV.2 Principalele concepte ale psihanalizei pe care se construieşte mesajul publicitar 157
IV.2. Aplicaţii extra-terapeutice ale psihanalizei 171
IV.3 Premisele publicităţii ca formă de comunicare 178
IV.4. Simbolul în publicitate, religie şi psihanaliză. Simbolul şi legile memoriei 186
IV.5. Câteva tehnici ale persuasiunii publicitare: metaforizarea/ metonimizarea, reificarea, frustrarea, erotizarea/ feminizarea, infantilizarea, condiţionarea 192

BIBLIOGRAFIE 205

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu