Editura Institutul European
Colectia Academica
An aparitie : 2006
Editia I
ISBN 978-973-611-406-9
Nr pagini : 256
Format 160 x 230
Pretul la data postarii : 41 lei la Editura, 36,90 lei la librarie.net, 40,99 lei la libris
Disponibilitate BCU
pdf aici
Descriere editurii: (coperta spate)
„În procesul de educare psihomotrică acţiunile sînt orientate prioritar spre acumularea unor conduite, pe care se clădesc treptat componentele de bază, de apartenență mai mult sau mai puţin instinctive, ceea ce va contribui la formarea unei reprezentări mai corecte despre mişcările corpului şi ale segmentelor sale. Pe aceste considerente, preocupările copilului vor trebui
orientate, în mod consecvent, spre funcţiile de echilibru, static şi dinamic, precum şi de coordonare dinamică generală, ca preludiu la integrarea sa socio-familială, ca obiectiv imediat, şi socio-productivă, ca obiectiv de perspectivă. O astfel de problematică, etalată succint mai sus, o au în vedere autorii acestei lucrări. Ea se înscrie într-o direcție mai puţin frecventată de teoreticienii şi practicienii de la noi şi de aceea demersul trebuie aplaudat şi valorizat la maximum. Lucrarea se adresează, cu prioritate, studenţilor şi cadrului didactic de la o serie de facultăți de profil (psihopedagogie, educaţie fizică şi sport, medicină etc.), precum şi practicienilor din domeniile recuperării şi reformării unor funcţii psihomotrice. Îi felicităm
pe autori şi sugerăm preluarea şi activarea preţioaselor lor sugestii. şi recomandări de ordin teoretico-practic.”
prof. univ. dr. Constantin Cucoş
Cuprins:
Prefaţă (Constantin Cucoş) / 5
Partea I. Bazele generale ale psihomotricităţii /7
Principalele etape ale evoluţiei psihomotrice ale copilului (Adriana Albu) /9
Componentele de bază ale psihomotricității (Adriana Albu) / 16
Tulburări de psihomotricitate (Tiberiu Leonard Vlad, Adriana Albu) / 36
Patologia motrică centrală (Adriana Albu, Tiberiu Leonard Vlad) / 46
Partea a Il-a. Cadrul psihopedagogic al educării şi reeducării psihomotrice / 53
Organizarea activității educative şi reeducative în psihomotricitate (loan Iacob, Constantin Albu) / 55
Evaluarea potenţialului psihomotric al copilului (Constantin Albu, loan Iacob) / 62
Rolul terapeutului în organizarea şi desfăşurarea procesului de reeducare psihomotrică (Tiberiu Leonard Vlad, Constantin Albu) / 66
Coordonatele procesului de educare şi reeducare psihomotrică (Constantin Albu) / 73
Periodizarea procesului de reeducare psihomotrică (Constantin Albu) / 87
Particularităţile lecţiei de reeducare psihomotrică (Constantin Albu) / 100
Partea a III-a. Sistemul mijloacelor de educare şi reeducare psihomotrică / 109
Conduitele motice de bază (Constantin Albu, Adriana Albu)/ 111
Conduitele neuromotrice (Tiberiu Leonard Vlad, Constantin Albu) / 153
Schema corporală (Constantin Albu) / 169
- Cunoaşterea şi denumirea părților corpului (Constantin Albu, Adriana Albu, Tiberiu Leonard Vlad) / 172- Conştientizarea poziţiilor fundamentale (loan Iacob, Constantin Albu, Tiberiu Leonard Vlad) / 182
- Educarea respirației (Constantin Albu, Adriana Albu, Tiberiu Leonard Vlad) / 187
Lateralitatea corporală (Constantin Albu, Tiberiu Leonard Vlad, Adriana Albu) / 197
Structura spaţială (Constantin Albu, Tiberiu Leonard Vlad) / 213
Structura temporală (Tiberiu Leonard Vlad, Constantin Albu) /229
Jocul şi rolul lui în procesul de educare şi reeducare psihomotrică (Adriana Albu, loan Iacob) /237
Rolul terapeutic al desenului (Adriana Albu) 244
Rolui familiei în creşterea şi dezvoltarea copilului (Adriana Albu) / 248
Bibliografie/253
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu