Lista instrumentelor de evaluare psihologica a copiilor, aprobate in Romania prin HG nr. 218 din 07/03/2002 Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 204 din 26/03/2002
privind aprobarea Metodologiei pentru utilizarea setului de instrumente de expertizare şi evaluare a copiilor/elevilor în vederea orientării şcolare a acestora
Art. 11. Setul de instrumente de expertizare şi evaluare cuprinde:
1. Evaluarea nivelului intelectual:
A. Teste de inteligenţă generală:
a. Matricele progresive Colorate- Raven
b. Matricele progresive Standard- Raven
c. Dearborn
d. Fraze absurde
e. Ce s-a schimbat 1
f. Ce s-a schimbat
B. Teste de inteligenţă globală:
a. W.P.P.S.I; scara Wechsler-Bellvue
b. WISC; scara Wechsler-Bellvue
c. WAIS; scara Wechsler-Bellvue
d. Kaufman (inteligenţa globală şi stiluri cognitive)
e. Binet-Simon (de reetalonat)
f. N.E.M.I. (R. Zazzo si colaboratorii) – noua scară metrică a inteligenţei
g. Cuburile Kohs pentru adulti, de Goldstein
h. Cuburile Kohs pentru copii, de H. Santucci
i. Testul caramizilor
j. Testul Columbia.
C. Probe de inteligenţă specifică:
a. Probe de evaluare a funcţiei perceptiv- motorie:
- Santucci (4-6 ani)
- Bender-Santucci (7-11 ani) – etalonat de T. Kulcsar
b. Probe de evaluare a capacităţii de orientare şi structurare spaţială: Kohs-Goldstein (adaptat de Santucci şi etalonat de V. Preda)
c. Probe de inteligenţă pentru desen: Goodenough
d. Evaluarea capacităţii de discriminare a identicului de simetric în structurile grafice: V.E.R.S.A.L.
e. Ce vede in imaginile Rorschach
g. Domino.
2. Evaluarea motricităţii şi psihomotricităţii:
a. Proba Ozeretski-Guillmain
b. Gesell, scara de dezvoltare
c. Scara Odette Brunet si Irene Lezine
d. Proba de lateralitate Harris
e. Testul pentru gnozia digitală, Gertsmann
f. Proba pentru sinkinezia membrelor superioare
g. Test de sinkinezie a membrelor superioare, Stambak
h. Proba de motricitate digitală, A. Rey
i. Probe de asamblare (pătrat, triunghi)
j. Proba Piaget-Head (orientare în spaţiu)
k.Testul Head (mâna, ochi, ureche)
l. Denver scala
m.Portage scala
3. Examinarea psihologică a personalităţii:
aChestionare de personalitate:
b. CAT, testul de apercepţie pentru copii
c. TAT, testul tematic de apercepţie
d. Lucher, testul culorilor
e. Szondi, proba pulsiunilor
f. Catell si R. Zazzo, proba de perseverare
g. Testul casa-arbore-om
h. Testul arborelui
i. Testul Rorschach
j. Freiburg
k. STAI I
l. STAI II
m.Testul cu 20 de propozitii neterminate (Eu sunt … ) (TST)
4. Probe pentru evaluarea activităţii psihice:
A. Perceptia:
a. Testul figurilor complexe, A. Rey
b. Testul de orientare spatiala, H. Head
c. Testul frenaj vointa, A. Rey
B. Afectivitatea:
a. Testul de frustratie Rosenzweig
b. Completarea de povestiri
c. Asociere de cuvinte
d. Fabulele DUSS.
C. Limbajul:
a. Scara de dezvoltare a limbajului, C. Paunescu
b. Proba de evaluare a capacitatii cititului, M. Lobrot (Bovet)
c. Bender-Santucci
d. probe de flexibilitate asociativă
e. A. Rey adaptată
D. Imaginaţia:
a. Proba de desen liber
b. Proba Wartegg
c. Proba Collin (completarea lacunelor dintr-un desen)
d. Desenul familiei, Corman
E. Memoria:
a. proba A. Rey pe bază de cuvinte
b. proba A. Rey pe bază de figuri geometrice
c. testul figurilor complexe, A. Rey
d. proba Pieron
e. WISC (proba de memorie)
F. Atenţia:
a. Proba Toulouse-Pieron
b. Proba de dublu baraj, R. Zazzo
c. Proba Bourdon-Amfimov
d. Proba Praga
e. Labirinte
f. Completarea lacunelor
g. Proba de discriminare perceptivă
5. Probe pentru evaluarea deficienţei de vedere:
a) scala Barraga pentru deficienţă vizuală;
b) scala de evaluare Blounsky;
c) scala Reynell-Zinkin;
d) scala Maxfield-Bucholz;
e) proiectul Oregon;
f) chestionarul "Priveşte şi gândeşte".
6. Probe de evaluare a nivelului intelectual pentru deficienţii de auz:
a) Borelli-Oleron;
b) testul Sans-paroles;
c) testul Snijdern-Oomen;
d) scala Webster.
7. Scala de evaluare a intervenţiei timpurii:
a) Portage;
b) Frohlich.
Acest blog isi propune sa urmareasca aparitiile editoriale in domeniul psihologiei academice, dar si a domeniilor conexe precum sociologia, etologia, dezvoltare personala etc. Sper ca demersul de a culege cat mai multe informatii despre cartile prezentate sa fie de folos in realizarea documentatiei necesare elaborarii altor lucrari originale. Prin rubrica de comentarii puteti sa va exprimati opinia despre carte sau sa oferiti cartea spre schimb ori spre vanzare altor persoane interesate.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu