Autor : Monika Kiel-Hinrichsen
Editura Univers Enciclopedic
Colectia Parenting & Sanatate
An aparitie
: 2015
Editia I
Traducerea Liliana-Emilia Dumitriu
ISBN 978-606-704-076-0
Nr pagini : 310
Format 130 x
200
Ce putem face atunci când un copil nu vrea să ne asculte?
Felul în care vorbim unii cu alții stă la baza relațiilor interumane. Adesea copiii se pricep mai bine decât adulții să citească printre rânduri și să descifreze mesajele pe care le transmitem prin limbajul corpului sau prin tonul vocii noastre.
Cartea reprezintă un ghid neprețuit pentru părinți și profesori, care ne îndrumă cum să comunicăm mai bine cu copiii. Abordează toate aspectele felului în care trebuie să vorbim cu aceștia și, foarte important, cum să-i ascultăm, inclusiv comunicarea cu copiii pe segmente de vârstă și înțelegerea contextului mai larg în care are loc conversația.
Autoarea transformă teoria în soluții practice, de zi cu zi. Pe tot parcursul cărții sunt expuse nenumărate exerciții care ne ajută să comunicăm cu mai mult succes.
Cuprins:
De ce această carte? 13
Ascultă ce spun 18
Priviri înăuntrul vieții zilnice 18
Copilărie aflată în proces 27
Dezvoltarea copilului în primii șapte ani de viață 27
Dezvoltarea copilului școlar, de la șapte la paisprezece ani 35
Pubertatea, de la paisprezece la douăzeci și unu de ani 46
Pubertatea în gândire 47
Pubertatea în simțire 49
Pubertatea în voință 51
Scrisoare către părinți 53
Numai cu inima se ascultă bine 57
Acordajul instrumentului sufletesc 61
Vorbește și te revelezi 67
Limbajul corpului – limbajul sufletului 69
Semnificația glasului în educarea pentru ascultare 75
Vorbire – Ascultare – Înțelegere 84
A trimite patru mesaje 86
A recepționa cu patru urechi 89
Analiza tranzacțională și educația 94
Părinți, copii și adulți într-o persoană 94
Eu-ul părinte 95
Eu-ul adult 97
Eu-ul copil 99
Dezvoltarea componentelor de personalitate 101
Până la vârsta de șase luni 101
De la șase la optsprezece luni 103
De la optsprezece la treizeci și șase de luni 105
De la trei la șase ani 109
De la șase la doisprezece ani 111
De la treisprezece la nouăsprezece ani 114
Cele patru concepții fundamentale despre viață 125
Modele de bază ale tranzacțiilor 129
Tranzacții complementare 130
Tranzacții încrucișate 132
Tranzacții ascunse 134
Tranzacții în viața zilnică de familie 137
Educarea pentru a fi „om întreg“ 143
Educarea simțurilor și capacitatea socială 143
Introducere în teoria simțurilor 148
Cele patru simțuri de jos – simțuri bazale – simțuri ale voinței 148
Cele patru simțuri de mijloc – simțuri pentru mediu – simțuri de percepție 153
Cele patru simțuri de sus – simțuri ale cunoașterii – simțuri sociale 156
Lipsa experiențelor senzoriale și echilibrarea acesteia 163
Ce are de-a face dezvoltarea simțurilor cu putința de a asculta? 168
Copiii cu ADHD și ascultarea 171
Competența copiilor de astăzi 182
Agresivitatea ca semnal de avertizare 188
Agresiunea creează întâlnire 189
Agresiunea – un baraj deschis 190
De la frustrare la agresiune 193
Inteligența emoțională ca bază a competenței 198
De la educație la relație 206
Cele cinci necesități de bază ale omului 212
Necesitățile își revendică drepturile 219
Despre arta ascultării 222
Educarea capacității de a purta un conflict 228
Ascultarea activă – de la mesajul-Tu la mesajul-Eu 228
Managementul conflictelor în familie 242
Consiliul de familie 243
Autoeducația ca bază a educației 256
A face cunoștință cu echipa din interior 256
Igiena sufletului ca bază pentru o nouă percepție 262
Cum poate fi depășită nevoia sufletească din prezent? 278
În loc de concluzii 286
Note 291
Bibliografie 302
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu