13/10/2015

PSIHOLOGIE SOCIALA SI ORGANIZATIONALA INDUSTRIALA. Grupul primar de munca



Autor : Mielu Zlate     
Editura Politica
An aparitie : 1975
Editia I      
Nr pagini : 296
Format 130 x 190
Anticariat
Pretul la data postarii : 19,50 lei pret mediu pe okazii, 15 lei la carti de psihologie
Disponibilitate BCU


Despre autor : 

Mielu Zlate (1937-2006) a fost profesor universitar, seful Catedrei de Psihologie a Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti; doctor in psihologie, din 1969, cu o teza coordonata de Gheorghe Zapan; redactor-sef adjunct la Revista de Psihologie a Academiei Romane; redactor-sef la Revista de psihologie organizationala, Centrul de Psihologie Aplicata, Universitatea din Bucuresti. A obtinut doua premii ale Academiei Romane: Premiul „N.S. Aurelian”, pentru contributia la lucrarea Dezvoltarea umana a intreprinderii, si Premiul „Vasile Conta”, pentru lucrarea Omul fata in fata cu lumea. In anul 2002, Universitatea de Vest din Timisoara i-a conferit titlul de doctor honoris causa. 

Din lucrarile aparute :

Empiric si stiintific in invatare. Insusirea conceptelor biologice (Ed. Didactica si Pedagogica 1973)
Psihologie sociala si organizationala industriala. Grupul primar de munca (Politica 1975)
Psihologia muncii. Relatii interumane (Ed. Didactica si Pedagogica 1981)
Psihologia vietii cotidiene (coord.,Polirom 1997)
Psihologia mecanismelor cognitive (Polirom 1999, 2006)
Introducere in psihologie (Casa de Editura si Presa "Sansa"1994,1996, Polirom 2000, 2015)
Psihologia la raspintia mileniilor (coord.,Polirom 2001)
Leadership si management (Polirom 2004)
Eul si personalitatea (Trei 1997, 1999, 2002, 2008)
Fundamentele psihologiei (Hyperion 1991-1994, Pro Humanitate 2000, Universitara 2006,Polirom 2009).

Cuprins:

Cuvant inainte  7

Cap. I.Psihologia sociala si organizationala industriala – stiinta in plin avant  13
1.O noua perspectiva in studiul muncii
2.Inceputurile psihologiei sociale industriale  25
3.Directii actuale de cercetare  43
4.Problematica psihosociala si organizationala a omului in intreprindere  52

Cap. II. Omul in intreprindere  57
1.Catre o psihologie a adultului 
2.Caracterizare psihosociala a varstei adulte  70
3.Functiile personalitatii adulte  82
4.Perspectiva psihosociala asupra adultului. Relatia dintre om si organizatie  88

Cap. III. Implicatiile psihosociale ale selectiei si repartizarii personalului  100
1.Viziunea psihosociala asupra selectiei personalului
2.Alte tendinte actuale  112
3.Tipurile si fazele selectiei personalului  120
4.Cateva metode utilizate un selectia personalului  133
5.Fenomene psihosociale ce pot sa apara in timpul selectiei si repartizarii personalului  145

Cap. IV. Formarea grupurilor de munca  151
1.Delimitari necesare 
2.Grupul de munca – caracterizare psihosociala  158
3.Modalitati de formare a grupurilor de munca industriala  172
4.Cercetari asupra formarii grupurilor de munca  183

Cap. V. Dinamica grupurilor de munca  194
1.Acceptiile notiunii 
2.Factori exteriori care influenteaza dinamica grupurilor de munca  203
3. Factori interiori care influenteaza dinamica grupurilor de munca    218

Cap. VI. Comunicarea in grupurile de munca din intreprindere  243
1.Comunicarea din punct de vedere psihosocial 
2.Canale, retele si structuri de comunicare  251
3.Perturbarea comunicarii  269
4.Ameliorarea comunicarii industriale  183



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu