Editura Trei
Colectia Psihologie-Psihoterapie
An
aparitie : 2008
Editia a IV-a revizuita ,
Editia a IV-a revizuita ,
Editii anterioare : 1999, 2000, 2002, 2004,
ISBN
978-973-707-195-8
Nr
pagini : 344
Format 130x200
Format 130x200
Pretul la data postarii : Stoc epuizat la Editura, 29,25 lei la Libris , 30 lei la carti de psihologie
PDF (ed a III-a)
Descriere:
Volumul de faţă, aparţinând reputatului cercetător şi profesor universitar Mielu Zlate, conţine studii consacrate perspectivelor de abordare a personalităţii şi modelelor explicativ-interpretative ale caracterului, oferind interesante contribuţii teoretico-metodologice la activitatea de cercetare a personalităţii. De asemenea, o atenţie specială este acordată investigării nivelelor funcţionale ale personalităţii (interpersonal şi transpersonal), ca şi tendinţelor actuale manifestate în psihologia personalităţtii. Cartea se adresează cu precădere studenţilor şi cercetătorilor din domeniul Ştiinţelor socio-umane.
Mielu Zlate (1937-2006) a fost profesor universitar, seful Catedrei de Psihologie a Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti; doctor in psihologie, din 1969, cu o teza coordonata de Gheorghe Zapan; redactor-sef adjunct la Revista de Psihologie a Academiei Romane; redactor-sef la Revista de psihologie organizationala, Centrul de Psihologie Aplicata, Universitatea din Bucuresti. A obtinut doua premii ale Academiei Romane: Premiul „N.S. Aurelian”, pentru contributia la lucrarea Dezvoltarea umana a intreprinderii, si Premiul „Vasile Conta”, pentru lucrarea Omul fata in fata cu lumea. In anul 2002, Universitatea de Vest din Timisoara i-a conferit titlul de doctor honoris causa.
Din lucrarile aparute :
Empiric si stiintific in invatare. Insusirea conceptelor biologice (Ed. Didactica si Pedagogica 1973)
Psihologie sociala si organizationala industriala. Grupul primar de munca (Politica 1975)
Psihologia muncii. Relatii interumane (Ed. Didactica si Pedagogica 1981)
Cunoasterea si activarea grupurilor sociale (Politica 1982)
Omul fata in fata cu lumea (Albatros 1988)
Cuprins:
Cuvânt înainte 7
Abordarea şi explicarea
personalităţii /11
1. Perspective de abordare a
personalităţii. Implicaţii teoretice şi practice /13
2. Valenţele perspectivei
sistemico-psihosociale în abordarea personalităţii elevilor /26
3. Modele explicativ-interpretative
ale caracterului şi relevanţa lor educaţională /39
Modele teoretice şi metode în
investigarea personalităţii /55
1. Un model sintetic-integrativ al
personalităţii /57
2. O metodologie pentru
determinarea tipurilor de personalitate /79
3. Patru etape în evoluţia
concepţiilor despre EU /101
4. Locul şi rolul Eului în structura
personalităţii: probleme controversate /125
5. C S E („CINE SUNT EU?") — o
probă de cercetare şi cunoaştere a Eului şi a personalităţii /148
6. Ipostaze ale unei probe de
cercetare şi cunoaştere a personalităţii /180
Nivelurile personalităţii /195
1. Un procedeu de analiză a
comportamentului interpersonal /199
2. O nouă metodă de diagnosticare a
comportamentului interpersonal /221
3. Psihologia transpersonală:
analiză critică /256
Tendinţe în cercetarea
personalităţii /275
1. De la topografia personalităţii
la personalitatea optimală /277
2. BIG-FIVE — o tendinţă accentuată
în cercetarea personalităţii /299
3. Psihologia pozitivă şi concepţia
ei despre personalitate /319
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu