Autor : Daniel David
Editura Tritonic
Colectia Psihologie
An aparitie
: 2000(ed Dacia), 2004,2014
Editia
a III-a
ISBN 978-606-8571-32-4
Nr
pagini :328
Format 130
x 200
Pretul la data postarii:26 lei la Editura, 33 lei la carturesti, 28,80 la librarie.net
Pretul la data postarii:26 lei la Editura, 33 lei la carturesti, 28,80 la librarie.net
La lumeacartii gasiti editia din 2000 a editurii Dacia la pretul de 29 lei
Disponibilitate BCU
Download pdf (editia 2004)pe scribd
Descriere:
In partea a doua a lucrarii, autorul prezinta metodologia care va fi utilizata in demersul sau experimental. Prezentarea si utilizarea metodologiei experimentului cu un singur subiect arata din nou conectarea autorului la cele mai recente evolutii in domeniile de interes.
Partea a treia a lucrarii este structurata in mai multe etape, logic legate intre ele. in prima etapa, autorul investigheaza mecanismele implicate in contaminarea psihologica, intr-un demers de cercetare fundamentala realizata pe parcursul a 4 experimente riguroase, bine elaborate. in a doua etapa, pe baza rezultatelor obtinute in cercetarea fundamentala a primei etape, se elaboreaza si se testeaza mai multe tehnici de control al contaminarii psihologice. Aceste experimente aproximeaza contaminarea psihologica asa cum apare ea in viata cotidiana, in special contaminarea psihologica indusa prin mass-media. in etapa a treia, tehnicile cognitiv-comportamentale care s-au dovedit eficace in controlul contaminarii psihologice sunt adaptate si testate in domeniile de expertiza ale autorului: clinic si juridic.
Volumul ofera asadar atat rezultate teoretico-experimentale obtinute in studii ingenioase si riguroase cat si tehnici de interventie psihologica implementate intr-un mod profesionist, atat pentru controlul contaminarii psihologice induse prin mass-media cat si in practica clinica si juridica.
Daniel David este profesor universitar doctor la Universitatea „Babeş‑Bolyai” din Cluj‑Napoca, profesor asociat la Icahn School of Medicine at Mount Sinai, New York, şi directorul pentru cercetare al Albert Ellis Institute, New York. Este directorul International Institute for the Advanced Study of Psychotherapy and Applied Mental Health, fiind cel mai citat psiholog din România conform analizelor scientometrice (Web of Science/Google Scholar). Profesorul David este cel care a introdus în ţară primele cursuri de psihologie pozitivă, în cadrul Şcolii clujene de psihologie clinică şi psihoterapie, fondată de acesta la Universitatea „Babeş‑Bolyai”. Sursa Ed. Polirom
Dintre cartile sale:
Castele de nisip. Stiinta si pseudostiinta în psihopatologie, Tritonic 2003
Psihologie judiciara. Poligraf si hipnoza (coautor), Tritonic 2003
Protocol clinic de psihoterapie cognitiva pentru depresie, Sinapsis 2007
Coaching cognitiv comportamental in organizatii. Antrenamentul eficientei rationale ASCR 2007
Prelucrari inconstiente de informatie. Contaminarea psihologica in mass media, practica clinica si juridica, 2000 (Ed. Dacia), Tritonic 2004, 2014
Tratat de psihoterapii cognitive si comportamentale, Polirom 2006, 2008 2017
Psihologie clinica si psihoterapie. Fundamente, Polirom 2006, 2013
Metodologia cercetarii clinice. Fundamente, Polirom 2006
Fundamente de psihologie evolutionista si consiliere genetica. Integrari ale psihologiei si biologiei (coautor), Polirom 2007
Dezvoltare personala si sociala. Eseuri si convorbiri despre viata cu psihologul Daniel David, Polirom 2014
Psihologia poporului roman. Profilul psihologic al romanilor intr-o monografie cognitiv-experimentala, Polirom 2015
Psihologie si tehnologie. Fundamente de roboterapie si psihoterapie prin realitate virtuala (coautor), Polirom 2015
Tratat de psihologie pozitiva (coeditor), Polirom 2017
Retmagia si minunatele aventuri ale lui Retman. Povesti rationale pentru copii si adolescenti, RTS 2010
Retman si Retmagia - Desene animate psihoterapeutice, Trei 2015
Psihoterapiile cognitive si comportamentale in tulburarile de personalitate (coautor), Trei 2018
Suntem sanatosi la minte? (coautor) , Humanitas 2022
Prefaţă la ediţia a treia 11
Prefaţă la ediţia a doua 13
Cuvânt înainte (editia intai) 17
Prefaţă (editia intai) 21
Cuvânt către cititor (editia intai) 27
Partea Teoretica
CAPITOLUL 1
Prelucrări conştiente şi prelucrări inconştiente de informaţie 33
1.1. Consideraţii introductive 33
1.2. Clarificări conceptuale 36
1. 3. Conştient şi inconştient 39
1.4. Prelucrări şi conţinuturi informaţionale conştiente şi inconştiente 51
1.5. Relaţia dintre prelucrările conştiente şi inconştiente de informaţie 54
1.6. Inconştientul din perspectivă filosofico - literară 56
1.7. Inconştientul psihanalitic; freud şi descendenţa freudiana 58
1.8. Janet şi inconştientul disociat 66
1.9. Inconştientul abordat experimental 67
1.9.1. Demersul experimental tradiţional 68
1.9.2. Inconştientul cognitiv - abordare modernă 74
1.9.2.1.Perceptia implicita (inconstienta) 76
1.9.2.2.Invatarea implicita (inconstienta) 89
1.9.2.3.Memoria implicita (inconstienta) 96
1.10. Inconştientul abordat experimental şi reevaluarea moştenirii şi tradiţiei psihanalitice 127
1.11. Contribuţii româneşti la studiul inconştientului 129
1.12. Prelucrări inconştiente de informaţie; o perspectivă integrativa şi o sistematizare posibilă 132
CAPITOLUL 2
Uitarea intenţionată 141
2.1. Clarificări conceptuale 141
2.1.1. Uitarea intenţionată globală 142
2.1.2. Uitarea intenţionată item cu item 143
2.1.3. Uitarea intenţionată specifică 145
2.2. Concluzii asupra mecanismelor uitării intenţionate 147
2.3. Dezvoltări recente privind uitarea intenţionată 149
2.3.1. Uitarea intenţionată şi amnezia posthipnotică 149
2.3.2. Uitarea intenţionată specifică şi ignorarea cognitivă 151
CAPITOLUL 3
Impactul uitării intenţionate specifice asupra reactualizării inferenţiale inconştiente în sarcini explicite 153
3.1. Aspecte generale 153
3.1. O metaanaliză calitativă şi cantitativă 153
Partea metodologica
CAPITOLUL 4
Consideraţii metodologice generale în studiul inconştientului şi al contaminării psihologice 161
4.1. Obiective generale şi specifice ale lucrării 161
4.2. Aspecte de design ale demersurilor experimentale 172
Partea de cercetari originale
CAPITOLUL 5
Experimente preliminare 181
5.1. Aspecte generale 181
5.2. Experimentul 1. Impactul uitării intenţionate asupra reactualizării directe de informaţie, conştiente respectiv inconştiente 183
5.3. Experimentul 2. Impactul uitării intenţionate asupra reactualizării inferenţiale conştiente 191
5.4. Experimentul 3. Impactul uitării intenţionate asupra reactualizării inferenţiale inconştiente 196
5.5. Experimentul 4.Impactul uitării intenţionate specifice şi al ignorării cognitive asupra reactualizării inferenţiale inconştiente în funcţie de tipul informaţiei: falsă versus nerelevantă 200
5.6. Concluzii şi discuţii generale asupra experimentelor preliminare 206
CAPITOLUL 6
Tehnici cognitive de control al contaminării psihologice 209
6.1. Aspecte generale 209
6.2. Elaborare şi studiul impactului tehnicilor cognitive de control al contaminării psihologice 210
6.2.1. Contaminarea psihologică prin mass-media; mecanisme implicate şi tehnici de control 210
6.2.2. Experimentul 5 tehnici cognitive de blocaj al contaminării psihologice indusă prin mass-media 226
CAPITOLUL 7
Impactul tehnicilor cognitive de control al contaminării psihologice în practica clinică. Cercetare aplicată 241
7.1. Intervenţie cognitiv-comportamentală în practica clinică 241
7.1.1. Aspecte generale 241
7.1.2. Fobiile simple. Prezentare clinică, mecanisme etiopatogenetice şi tratament 243
7.1.3. Tehnici cognitive de control al contaminării psihologice în practica clinică 246
7.2. Demersul experimental .Abordarea eficienţei clinice a tehnicilor de control al contaminării psihologice în sase designuri clinico-experimentale cu un singur subiect 256
7.3. Experimentul 6.1. - Subiectul de control (SI) 257
7.4. Experimentul 6.2. - Tratamentul clasic al fobiilor simple (S2) 259
7.5. Experimentul 6.3. - Tehnica anticipării raţionale în practica psihoterapeutică (S3) 261
7.6. Experimentul 6.4. Tehnica restructurării globale, a anticipării raţionale şi a informaţiilor alternative şi incompatibile în practica psihoterapeutică (S4) 264
7.7. Experimentul 6.5. Tehnica informaţiilor alternative şi incompatibile în practica psihoterapeutică (S5) 266
7.8. Analiza intersubiecţi a rezultatelor experimentelor cu un singur subiect şi concluzii preliminare la demersul clinico-experimental 268
7.9. Experimentul 6.6. Tehnica restructurării globale în stare de veghe versus hipnoză (S6) 271
7.10. Concluzii şi discuţii generale asupra demersurilor clinico-experimentale 278
CAPITOLUL 8
Impactul tehnicilor cognitive de control al contaminării psihologice în practica juridică. Cercetare aplicată 281
8.1. Aspecte generale 281
8.2. Tehnici cognitive de blocaj al contaminării psihologice în practica juridică 283
8.3. Experimentul 7. Blocarea contaminării psihologice în practica juridică 283
Discuţii generale. Concluzii şi noi prefigurări teoretico-aplicative 286
Anexe 303
Anexa 1. Instrucţiile paradigmelor de evaluare a memoriei implicite şi explicite 303
(A). Paradigma criteriului reactualizării intenţionate; exemplificare pentru testul de completare a rădăcinilor de cuvinte 303270
(B). Paradigma dublei disocieri a proceselor; exemplificare pentru testul de completare a rădăcinilor de cuvinte 304270
(C). Paradigma triplei disocieri a proceselor; exemplificare pentru testul de completare a rădăcinilor de cuvinte 304271
Anexa 2. Instrucţiile sarcinilor de uitare intenţionată şi de ignorare
cognitivă 305
(A). Sarcina dc uitare intenţionată globală 305
(B). Sarcina de uitare intenţionată item cu item 305
(C). Sarcina de uitare intenţionată specifică 305
(D). Sarcina de ignorare cognitivă 306
Anexa 3. Materialele utilizate 307
(A). Descrierea evenimentului de memorat 307
(B). Volum scăzut de informaţie cu conotaţie negativă asociată descrierii evenimentului şi instrucţiile de utilizare a acesteia 308
(B1). Instructia de uitare intentionata specifica 308
(B2). Instructia de ignorare cognitiva 308
(B3). Instructia de negare directa 308
(C). Volum mare de informaţie cu conotaţie negativă asociată descrierii evenimentului şi instrucţiile de utilizare a acesteia 309
(C1). Instructia de uitare intentionata specifica 309
(C2). Instructia de ignorare cognitiva 309
(C3). Instructia de negare directa 309
(D). Volum scăzut de informaţie cu conotaţie pozitivă asociată descrierii evenimentului 310
(E). Volum mare de informaţie cu conotaţie pozitivă asociată descrierii evenimentului 310
Bibliografie 313
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu