Colectia Psihologia pentru toţi
An
aparitie : 2012
Traducerea Adina Ihora
ISBN
978-973-707-552-9
Nr
pagini : 240
Format 130
x 200
Pret : 27,55 lei
Descriere:
Care este natura inteligenţei umane? Cum se poate măsura? Poate fi educată sau depinde exclusiv de moştenirea genetică? Anna Cianciolo şi Robert Sternberg oferă un istoric concis şi bine sistematizat al modului în care psihologii au folosit instrumentele ştiinţifice pentru a răspunde acestor întrebări. Cartea descrie cele mai uzitate teste de inteligenţă, discută diferitele faţete ale inteligenţei (inclusiv din perspectiva biologică şi antropologică) şi prezintă recentele dezbateri asupra diferenţelor de QI dintre sexe şi rase.
Anna T. Cianciolo este lector universitar la University of Illinois Urbana-Champaign şi este specializată în învăţarea asistată de tehnologie, în testarea psihoraetrică şi în psihologia organizaţională.
Robert J. Sternberg este un psiholog şi un cercetător american. Licenţiat al Universităţii Yale, a obţinut titlul de doctor la Universitatea Stanford. A primit 19 titluri de Doctor Honoris Causa din partea unor universităţi din întreaga lume şi titlul de profesor onorific al Universităţii din Heidelberg (Germania). În prezent, este profesor la Universitatea Corneli şi membru asociat al Centrului de psihometrie de la Universitatea din Cambridge. Pe parcursul carierei a lucrat la Universitatea Wyoming, la Universitatea de Stat din Oklahoma, la Universitatea Tufts şi la Universitatea Yale. Este membru în consiliile editoriale a numeroase reviste, printre care American Psychologist. A fost preşedintele Asociaţiei Americane de Psihologie. Sursa: Ed. Niculescu
La noi au fost traduse:
Manual de creativitate (coord), Polirom 2005
Sageata lui cupidon. Cursul dragostei in timp, Trei 2010
Inteligenta. Scurt istoric (coautor), Trei 2012
Love is a Story. Tipologiile povestilor romantice, Niculescu 2018
Cuprins:
1. Natura inteligenţei ... 17
2. Măsurarea inteligenţei ... 60
3. Educarea inteligenţei ... 100
4. Bazele genetice şi de mediu ale inteligenţei ... 143
5. Diferenţele intergrupale de inteligenţă ... 180
Concluzii finale ... 218
Bibliografie ... 226
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu