Colectia Caiete experientiale
An
aparitie :2009
ISBN 978-973-8383-48-7
Nr
pagini :190
Format 145
x 200
Pret : 30 lei
Descriere:
Adolescenţa este un moment important informarea Eului, o etapă de completă şi profundă reorganizare a conceptului de Sine. Toţi adolescenţii trec prin frământări interioare, dar nu toţi trăiesc crize de identitate. Cei ce posedă o mai bună cunoaştere de sine sunt mai feriţi în a experimenta stări de anxietate, depresie şi sunt mai puţin vulnerabili în faţa influenţelor negative ce vin din exterior.
Cuprins:
PARTEA I: REPERE TEORETICE ... 10Capitolul 1: Conceptul de Sine ... 10
1.1. Definiţii ... 10
1.2. Relaţia dintre conceptul de Sine şi stima de sine ... 32
Capitolul 2: Conceptul de Sine la adolescenţi ... 37
2.1. Identitatea de sine la adolescent ... 43
2.2. Normalitate şi patologie în adolescenţă ... 52
Capitolul 3: Metoda " Geneza Percepţiei de Sine" (G.P.S.) în evaluarea şi măsurarea conceptului de Sine ... 58
PARTEA A II-A: EVALUAREA CONCEPTULUI DE SINE LA ADOLESCENŢI - NORMALITATE1. Prima etapă a cercetării ... 63
VERSUS PATOLOGIE ... 62
1.1. Obiectivele şi ipotezele cercetării ... 63
1.2. Lotul de subiecţi ... 63
1.3. Metodologia ... 64
1.4. Concluzii interpretative ... 64
2. A doua etapă a cercetării ... 75
2.1. Obiectivele şi ipotezele cercetării ... 75
2.2. Lotul de subiecţi ... 76
2.3. Rezultatele cercetării ... 77
2.3.1. Analiza cantitativă a rezultatelor ... 77
2.3.2. Analiza calitativă a rezultatelor ... 78
2.3.2.1. Adolescenţii cu tulburări emoţionale ... 78
2.3.2.2. Adolescenţii cu tulburări de comportament ... 88
2.3.3. Concluzii interpretative ... 100
2.3.3.1. Adolescenţii cu tulburări emoţionale ... 1003. A treia etapă a cercetării.
2.3.3.2. Adolescenţii cu tulburări de comportament ... 102
Modul experienţial centrat pe dezvoltarea conceptului de Sine la adolescenţii cu tulburări psihice ... 105
3.1. Obiectivul şi ipoteza cercetării ... 105
3.2. Lotul de subiecţi ... 105
3.3. Metodologia modulului terapeutic ... 108
3.1. Obiectivul şi ipoteza cercetării ... 105
3.2. Lotul de subiecţi ... 105
3.3. Metodologia modulului terapeutic ... 108
3.3.1. Teoria şi metodologia P.E.U. ... 108
3.3.2. Strategia terapeutică a modulului ... 112
3.3.2.1. Rolul grupului ... 1143.3.2.2. Rolul terapeutului de grup ... 1153.3.2.3. Metode şi tehnici terapeutice ... 117
3.3.3. Secvenţe din întâlnirile terapeutice ... 120
3.3.3.1. Stimularea Eului Corporal ... 120
Mers pe diferite stări emoţionale
3.3.3.2. Stimularea Eului Personal ... 124
Modelajul în plastilină
Colajul
Tehnica Măştile
Metoda Photolangage
Visul existenţial
Crearea Blazonului personal
Colajul
Tehnica Măştile
Metoda Photolangage
Visul existenţial
Crearea Blazonului personal
3.3.3.3. Stimularea Eului Adaptativ ... 153
Desen metaforic
Mersul cu obstacole şi metafora zidului
Repetiţia lineară
Mersul cu obstacole şi metafora zidului
Repetiţia lineară
3.3.3.4. Stimularea Eului Social ... 162
Dansul creionului Desen colectiv Pendulul
3.4. Validarea modulului terapeutic ... 170
3.4. Validarea modulului terapeutic ... 170
3.4.1. Verificarea ipotezelor cercetării ... 1713.4.2. Interpretarea rezultatelor cercetării ... 174
Concluzii finale şi implicaţii ale cercetării ... 175
Anexă: Metoda G.P.S ... 181
Referinţe bibliografice ... 185
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu