Autor :
Mirela
Albulescu ,
Ion
Albulescu
Colectia Dacia Educational
An aparitie
: 2002
ISBN
973-35-1325-3
Nr
pagini : 124
Format 145
x 205
Pret : 14 lei
Descriere:
Lucrarea de fata, adresata studentilor si profesorilor preocupati de perfectionarea lor continua, se constituie intr-o pledoarie pentru abordarea in maniera formativa a predarii disciplinelor socio-umane.
Cuprins:
CUVÂNT ÎNAINTE...................................................................................... 5I. EDUCAŢIA ŞI FINALITĂŢILE SALE..................................7
1.O SCHIMBARE A PRIORITĂŢILOR......................................................., 7
2. DEFINIREA OBIECTIVELOR EDUCAŢIONALE..................................22
3. FORMULAREA OBIECTIVELOR STUDIERII DISCIPLINELOR SOCIO UMANE ÎN TERMENI DE COMPETENŢE................................................28
II. ÎNVĂŢAREA CONCEPTELOR...........................................36
l.FUNDAMENTUL CUNOAŞTERII: CONCEPTELE..................................36
2. STATUTUL CONCEPTELOR IN FILOSOFIE.........................................37
3. ÎNVĂŢAREA CONCEPTELOR IN PROCESUL INSTRUCTIV...............41
III. COMPETENŢE DE OBŢINERE A CUNOŞTINŢELOR ... 53
1. LECTURA INDIVIDUALĂ.........................................................................53
2. EXPLORAREA SPAŢIULUI SOCIAL...................................................... 63
3. INSTRUIREA ASISTATĂ DE CALCULATOR.........................................66
IV.COMPETENŢE DE PRELUCRARE ŞI ORGANIZARE A CUNOŞTINŢELOR..........68
l. DEZVOLTAREA CAPACITĂŢILOR OPERAŢIONALE............................68
2. ORGANIZAREA CUNOŞTINŢELOR........................................................71
3. EXPLICAŢIA CA PROCEDEU LOGICO-DISCURSIV.............................72
V. COMPETENŢE DE COMUNICARE...................................76
1. EDUCAŢIA PENTRU COMUNICARE......................................................76
2. DIALOGUL DIDACTIC ŞI PROBLEMA ÎNTEMEIERII SUSŢINERILOR 79
3. DISCURSUL ARGUMENTATIV................................................................86
VI. COMPETENŢE DE RELAŢIONARE...............................91
1 EDUCAŢIA PENTRU INTEGRARE SOCIALĂ ..............................91
2 VALENŢELE FORMATIVE ALE ACTIVITĂŢILOR DE GRUP ..........92
3 DEZVOLTAREA COMPORTAMENTULUI PROSOCIAL................... 97
VII. COMPETENŢE DE UTILIZARE A CUNOŞTINŢELOR .. 101
1 UTILIZAREA CUNOŞTINŢELOR ÎN MANIERĂ CREATIVĂ...............101
2.EDUCAREA CREATIVITĂŢII................................................................ 103
3.UN CAZ PARTICULAR: DISERTAŢIA FILOSOFICĂ............................105
BIBLIOGRAFIE..............................................................................113
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu