Autor: Mielu Zlate
Editura: Didactica si Pedagogica
An aparitie : 1973
Editia I
Nr pagini : 280
Format 145 x 206
Anticariat
Pretul la data postarii :9 lei pe okazii,
Disponibilitate BCU
Despre autor :
Mielu Zlate (1937-2006) a fost profesor universitar, seful Catedrei de Psihologie a Facultatii de Psihologie si Stiintele Educatiei, Universitatea din Bucuresti; doctor in psihologie, din 1969, cu o teza coordonata de Gheorghe Zapan; redactor-sef adjunct la Revista de Psihologie a Academiei Romane; redactor-sef la Revista de psihologie organizationala, Centrul de Psihologie Aplicata, Universitatea din Bucuresti. A obtinut doua premii ale Academiei Romane: Premiul „N.S. Aurelian”, pentru contributia la lucrarea Dezvoltarea umana a intreprinderii, si Premiul „Vasile Conta”, pentru lucrarea Omul fata in fata cu lumea. In anul 2002, Universitatea de Vest din Timisoara i-a conferit titlul de doctor honoris causa.
Din lucrarile aparute :
Empiric si stiintific in invatare. Insusirea conceptelor biologice (Ed. Didactica si Pedagogica 1973)
Psihologie sociala si organizationala industriala. Grupul primar de munca (Politica 1975)
Psihologia muncii. Relatii interumane (Ed. Didactica si Pedagogica 1981)
Cunoasterea si activarea grupurilor sociale (Politica 1982)
Omul fata in fata cu lumea (Albatros 1988)
Cuprins:
Partea întîi: PREMISE ŞI IPOTEZE 9
Capitolul I : Consideraţiuni generale 11
1. Necesitatea studierii aparatului notional al stiintelor 12
2. Teorii explicative asupra procesului formării notiunilor 16
3. Raportul dintre imagine şi concept 36
4. Caracterul formativ al procesului învăţării conceptelor 45
Capitolul II : Obiective şi delimitări metodologice 53
1. Ipoteze 532. Cercetarea psihologică a noţiunilor de la ştiinţele biologice 61
3. Cîteva delimitări necesare 72
4. Principii utilizate în stabilirea metodelor de cercetare 80
Partea a doua : CERCETARI EXPERIMENTALE
Capitolul III : Cercetarea cunoştinteior biologice în fazele iniţiale ale învăţării 85
1. Proba nedirijată 85
2. Proba dirijată 92
3. Proba recunoaşterii după imagini 98
4. Metoda definiţiilor 101
5. O probă „combinatâ“ 117
Capitolul IV: Cercetarea cunoştinţelor biologice în fazele finale ale învăţării 128
1. Proba de caracterizare diferentiere 130
2. Proba de integrare 136
3. Proba alegerii raspunsuiilor corecte 146
Partea a treia : INTERPRETARI ŞI GENERALIZARI 157
Capitolul V : Clasificarea şi caracterizarea cunoştinţelor empirice şi ştiinţifice 159
1. Încercare de clasificare 160
2. Particularităţile cunoştinţelor empirice 167
3. Particularităţile cunoştinţelor ştiinţifice 184
Capitolul VI : Corelaţia dintre empiric şi ştiinţific 198
1. Planuri de raportare 198
2. lnfluenţe reciproce 207
3. Tipuri de încadrare a cunoştinţelor ştiinţifice în "sistemul cunoştinţelor“ 220
Capitolul VII : Factori care influenţează formarea noţiunilor
1. Organizarea materialului în manuale 228
2. Rolul profesorului în predarea cunoştinţelor 236
3. Locul şi rolul elevului în procesul învăţării 248
4. Rolul materialului intuitiv în formarea conceptelor 256
Capitolul VIII: Cateva concluzii generale 263
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu