Editura: Trei
Colectia Educatie si Formare
An aparitie : 2016
Editia I
Editia originala 2012, Schools That Learn. A Fifth Discipline Fieldbook For Educators, Parents, And Everyone Who Cares About Education
Traducerea Zinaida Mahu
ISBN 978-606-719-495-1
Nr pagini : 536
Format 165 x 235
Pretul la data postarii :45,50 lei la Editura, 58,50 lei la elefant (33,99 lei ebook-ul), 39 lei la librarie.net
Pdf aici si aici
Descrierea editurii:
Celebru teoretician al managementului organizațional, Peter Senge folosește tot ceea ce a învățat din lumea afacerilor, pentru a optimiza domeniul învățământului și al politicilor educaționale. Plecând de la modelul celor "cinci discipline" esențiale pentru schimbarea la nivel organizațional (măiestria personală, viziunea împărtășită, modelele mentale, învățarea în echipă și gândirea sistemică), Senge și colegii săi diagnostichează mai întâi stadiul la care se află sistemul educațional occidental, rămas în urmă, la nivelul erei industriale, și neracordat la nevoile actualei societăți informaționale. Cartea propune o serie de abordări novatarea pentru politicile educaționale, având ca repere predarea individualizată, adaptarea curriculei la contextul local și renunțarea la învățarea prin memorare. Școlile sunt văzute ca niște sisteme vii, a căror supraviețuire depinde de felul în care educatorii, elevii și părinții lor, dar și administrațiile locale izbutesc să se adapteze la transformările socio-economice.
"Peter Senge este unul dintre cei mai influenți autori contemporani în domeniul schimbării organizaționale, iar această carte, elaborată împreună cu mari specialiști în educație, este destinată nu doar profesorilor și părinților, ci tuturor celor cărora le pasă de educație. Dacă până acum am adus în atenția cititorilor cărți despre cum învățăm la nivel individual, acum mutăm atenția pe învățarea la nivel organizațional, instituțional. Pentru școlile care vor să se adapteze provocărilor lumii contemporane, pentru școlile care vor să afle care sunt cele mai eficiente modalități de dezvoltare și pentru toată comunitatea educațională care dorește să dea valoare învățării, lectura acestei cărți este un pas necesar." - Prof. univ. dr. Lucian Ciolan, decan al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din Bucureşti
Peter Senge, coordonator principal al acestui volum, conferențiază pe teme de leadership și sustenabilitate la Massachusetts Institute of Technology şi este fondatorul Societății pentru Învățare Organizaținală.
Completare la ediția tipărită. Din motive de spațiu, volumul "Şcoli care învaţă" nu a inclus, în varianta tipărită, secțiunile XIV, XV şi XVI din original. Puteți descărca gratuit traducerea acestor trei secțiuni de aici. "http://www.edituratrei.ro/public/images/P.Senge-Scoli_care_invata(completare_online).pdf"
Cuprins:
I. Puncte de reper - Peter Senge 13
1. Un moment întipărit în minte 13
2. Ideea de şcoală care învaţă 15
3. Concepţii fundamentale despre învăţarea în organizaţii 35
4. Cum să citeşti această carte 39
5. Ce este nou în ediţia revizuită 40
6. Sistemul educaţional al erei industriale 41
II. O iniţiere în cele cinci discipline - Nelda Cambron‑McCabe, Janis Dutton 81
1. Crearea unui context pentru învăţarea organizaţională 81
2. Măiestria personală 87
3. Viziunea împărtăşită 97
4. Modelele mentale 109
5. Învăţarea în echipă 128
6. Gândirea sistemică 137
7. Eşti mai deştept decât un termostat? 167
Sala de clasă
III. Să deschidem uşa sălii de clasă 175
1. Cum creăm clase care învaţă - Nelda Cambron‑McCabe 175
2. Proiectarea unei clase care învaţă - Nelda Cambron‑McCabe 180
3. „Legal, sigur şi ceva ce îţi doreşti să înveţi" - Carol Ann Kenerson 186
IV. Observându‑i pe cei care învaţă 193
1. Demnitatea copilului - Tim Lucas 194
2. Să‑i descoperim pe cei care învaţă - Tim Lucas 200
3. Depăşirea absurdului - Terry O’Connor, Deirdre Bangham 206
4. Dansăm împreună - Candee Basford 212
5. Ce semnale transmiţi? - Janis Dutton, Nelda Cambron‑McCabe, Tim Lucas, Art Kleiner 222
V. Practici educaţionale 226
1. Predarea tensiunii structurale - Robert Fritz 226
2. Metoda „viziunii împărtăşite" aplicată la clasă - Tim Lucas 233
3. Temele pentru acasă: un monstru de temut - Betty Quantz 235
4. Evaluarea ca învăţare - Bena Kallick 238
5. Evaluare şi responsabilitate - Steve Price 250
6. Comportamente inteligente - Art Costa 258
7. Cunoaştere şi putere - Nelda Cambron‑McCabe, Janis Dutton 267
VI. Conversaţia constructivă 275
1. Cuvintele de deschidere - Carol Kenerson, Micah Fierstein, Janis Dutton 275
2. Prima întâlnire cu noua clasă - Nelda Cambron‑McCabe 276
3. Reîncadrarea consultărilor părinte–profesor - Nelda Cambron‑McCabe, Janis Dutton, Tim Lucas, Betty Quantz, Art Kleiner 278
4. „Nu mânca pizza…" - Bryan Smith, Nelda Cambron‑McCabe, Tim Lucas, Art Kleiner, Janis Dutton 281
VII. Gândirea sistemică la clasă 285
1. Studierea pe termen lung a sistemelor - Jay W. Forrester 285
2. Ghid pentru aplicarea la clasă a gândirii sistemice - Lees Stuntz, Nina Kruschwitz 292
3. Context şi implicare - Peter Senge 310
4. Competenţe şi capcane - Michael Goodman 315
5. Să învăţăm să facem conexiuni - Linda Booth Sweeney 318
Şcoala
VIII. În pragul şcolii - Nelda Cambron‑McCabe 337
1. Crearea de şcoli care învaţă 337
2. Aspectul etic al iniţiativei de şcolarizare 347
IX. Viziunea şcolii 360
1. Viziunea împărtăşită a şcolii tale - Bryan Smith, Tim Lucas 360
2. Reînnoirea leadershipului educaţional - Nelda Cambron‑McCabe 369
X. Realitatea curentă 380
1. Incertitudinea predeterminată - Art Kleiner 380
2. Întrebarea de 19 000 de dolari - Relatare de Micah Fierstein 389
3. Succesul pentru cei de succes - Michael Goodman, Janis Dutton 392
4. Mutarea poverii - Michael Goodman, Janis Dutton, Art Kleiner 396
5. Marele joc din liceu - Nathan Dutton, Rick Quantz, Nolan Dutton 402
6. Forumul pentru Leadershipul Tinerilor - Joyce Bisso 411
XI. Perfecţionarea profesională 420
1. Gata cu perfecţionarea didactică făcută în pripă - Edward T. Joyner 420
2. Grupul de studii cognitive - Faith Florer 429
3. A învăţa cum să predai - Nancy Hoffmann 433
XII. Leadershipul 438
1. A conduce fără a controla - Charlotte Roberts 438
2. Colegi şi parteneri - Peter Negroni 445
3. De la „călăreţul singuratic" la liderul învăţării: călătoria unui inspector - Peter Negroni 452
4. Niciun elev nu e „de aruncat" - Mary Leiker 458
5. Crearea unui grup nodal de învăţare - Les Omotani 470
6. „Nu puteţi face asta!" - Ann Marie Gallo 482
Comunitatea
XIII. Să păşim către comunitate - Peter Senge 489
1. Cultivarea comunităţilor care învaţă 489
XIV. Identitatea
1. Să trecem în revistă conexiunile existente în comunitate
2. „Exprimarea este primul pas pentru a ieşi din starea de oprimare“
3. Redescoperirea cetăţeniei prin conversaţii
4. Împărtăşirea unei viziuni de amploare naţională
XV. Legăturile
1. De la un părinte la altul
2. Programul rezidenţial Over‑the‑Rhine
3. „Antrenorul sistemic de baschet“
4. Îmbunătăţirea parteneriatelor dintre mediul de afaceri şi sistemul de învăţământ
XVI. Sustenabilitatea - Peter Senge 496
1. „Cele care aduc ploaia“
2. Implicarea publică
3. Un plus de viziune, un minus de tensiune
4. Este nevoie de un copil pentru a creşte un sat
5. Tragedia bunurilor publice
6. Copii în calitate de lideri
7. Cum ştii că organizaţia ta învaţă?
8. Cetăţeanul sistemic 496
Note 519
Despre autori 534
Vreau sa cumpar!!
RăspundețiȘtergereDa asi vrea sa cumpar
ȘtergereVreau să cumpăr această carte
RăspundețiȘtergerevreau sa cumpar cartea
RăspundețiȘtergereVreu să cumpăr cartea
RăspundețiȘtergereVREAU SA CUMPAR CARTEA
RăspundețiȘtergereVreau sa cumpar aceasta carte
RăspundețiȘtergere