Editura: Trei
Colectia Educatie si Formare
An aparitie : 2016
Editia I
Editia originala 2013, From Play to Practice. Connecting Teachers' Play to Children' s Learning
Traducerea Rodica Abrudan
ISBN 978-606-719-826-3
Nr pagini : 248
Format 145 x 205
Pretul la data postarii :23,10 lei la Editura, 19,99 lei la elefant (17,99 lei ebook-ul), 19,80 lei la librarie.net
Descrierea editurii:
Cum pot fi mai bine înțelese finalitățile pedagogice ale jocului? Și cum pot educatorii să-și dezvolte aptitudinile necesare pentru a utiliza jocul în moduri cât mai eficiente în procesul de instruire? Cartea de față demonstrează în ce fel angrenarea educatorilor (dar și a părinților) în experiențe ludice creative și nedirijate conduce la o reevaluare a semnificației jocului pentru educația timpurie. Prin descrierea unor experiențe de formare didactică în jocul "autoactiv", dar și prin stabilirea câtorva principii pedagogice specifice, autorii americani demonstrează că jocul practic și nestructurat, bazat adesea pe materiale reciclate, reprezintă nu doar un prilej de recreere, ci mai ales o ocazie de dezvoltare psiho-educațională, de autocunoaștere și de sporire a încrederii în sine a copiilor din grădinițe și școli primare.
„Plăcerea de a învăța, atât de evidentă la copiii mici, chiar și atunci când învață lucruri sofisticate sau dificile, se diluează treptat și apoi dispare, iar unul dintre motive este îndepărtarea acestui proces de joc și transformarea lui într-o activitate mai degrabă asemănătoare cu munca dificilă. Jocul reprezintă o dimensiune fundamentală a naturii umane, iar cartea pe care v-o propunem va fi un sprijin solid pentru cei implicați în educația și dezvoltarea copiilor mici (profesori, părinți, formatori etc.), pentru a redescoperi jocul pentru ei și pentru cei pe care îi însoțesc în
diverse experiențe de învățare."
– Prof. univ. dr. Lucian Ciolan -
Marcia L. Nell este conferențiar la Universitatea Millersville din Pennsylvania,Walter F. Drews este cofondator al Institutului pentru Educație Autoactivă (ISAE) din Melbourne, Florida, iar Deborah E. Bush este scriitoare profesionistă.
Cuprins:
Cap.1. Introducere 21
Cap.2. Copiii si adultii, invatarea si jocul 28
Importanta jocului pentru copii si adulti 29
Ce este jocul autoactiv? 31
Sapte principii ale jocului autoactiv pentru adulti 32
Principiul 1 33
Principiul 2 34
Principiul 3 35
Principiul 4 36
Principiul 5 37
Principiul 6 38
Principiul 7 40
Scurta prezentare a teoriilor despre joc 40
Friedrich Fröbel (1782–1852) 42
Lev Vigotki (1896–1934) 44
Jean Piaget (1896–1980) 46
Brian Sutton-Smith 48
Stuart Brown 49
Beneficiile jocului pentru copii 52
Dezvoltarea fizica 53
Dezvoltarea cognitiva 53
Dezvoltarea lingvistica si alfabetizarea 58
Dezvoltarea sociala si emotionala 61
Concluzie 63
Cap.3. Cum stimuleaza jocul creativitatea la nivel de educatie 65
Cercetatorii creativitatii 67
J.P. Guilford (1897–1987) 67
Joan Erikson (1902–1997) 68
Mihaly Csikszentmihalyi 69
Erik Erikson (1902–1994) 70
Creativitatea, artele si invatarea 72
Descatusarea intuitiei 73
Calea spre o viziune coerenta asupra lumii 75
Resuscitarea energiei creative prin joc 76
Creativitatea in practica profesionala 79
Transformarea educatiei prin practica profesionala 82
Cap.4. Elemente esentiale ale procesului jocului deliberat 85
Pregatirea cadrului 87
Mediul si atmosfera 87
Materiale cu variate posibilitati de folosire 88
Experienta atelierului de joc 89
Jocul solitar (individual) 90
Jocul interactiv 97
Asocierea jocului deliberat cu stiintele, matematica si comunicarea 100
Concluzie 103
Cap.5. Rolul instructorului 105
Instructorul intuitiv 106
Calitatile unui instructor 107
Rolul instructorului in timpul atelierului de joc 109
Jocul solitar (individual) 110
Jocul in grup 116
Asteptati-va la raspunsuri intuitive 118
Cap.6. Legatura dintre practica didactica si experienta jocului 124
Imersarea activa in joc si invatarea 125
Invatarea experientiala 127
Puterea jocului: transformare, integrare si sentimentul de putere 130
Jocul si forta interioara 135
O aventura didactica: experienta ludica a unei educatoare 136
Cap.7. Jocul deliberat in invatamantul superior: studii de caz 147
Experientele de joc in programele de licenta 152
Seminarul urban: Philadelphia — vara lui 2010 si 2011 152
Cursul de experiente creative pentru varsta mica 158
Avantajele experientei de joc pentru viitorii educatori 160
Jocul deliberat in programele postuniversitare 161
Arta in educatie: Cursul de vara de educatie timpurie de la Universitatea Muskingum (ECSTI) 162
Școala de vara de la Universitatea Millersville dedicata educatiei timpurii 166
Beneficiile jocului nestructurat pentru licentiatii in pedagogie 171
Concluzie 172
Cap.8. Depasirea barierelor in utilizarea jocului ca instrument de invatare 174
Bariere culturale in calea jocului 175
Perceptia educatorilor cu privire la barierele in calea jocului 176
Sustinerea necesara 179
Educarea parintilor cu privire la importanta jocului 180
Promovarea jocului 183
Cap.9. Construirea de parteneriate comunitare pentru a intari educatia din copilaria timpurie: exemple de caz 188
Centrele de resurse refolosibile 189
Utilizarea materialelor cu variate posibilitati de folosire 194
Pareri despre materiale 195
Importanta jocului in dezvoltarea umana — modelul de formare „Head Start“ 198
Școala Hawken, Lyndhurst, Ohio 204
Muzeul de marmura al copiilor din Raleigh, Carolina de Nord 205
Programul de mentorat realizat de adolescenti de la clubul Key Kiwanis 208
Concluzie 210
Cap.10. Apel la actiune 211
Motive pentru a promova jocul 211
Promovarea jocului 212
Povestea din Pittsburgh 212
Povestea Școlii Hawken 216
Povestea din California 217
Povestea din Phoenix, Arizona 217
Recomandari din raportul executiv 219
De ce sa promovam jocul? 221
Motivarea pentru autoactualizare 222
Bibliografie 225
Anexe 237
Anexa A. Articole utile 239
Anexa B. Filme pe YouTube/media despre materiale cu variate posibilitati de folosire si ateliere de lucru de joc 242
Anexa C. Perspectiva noastra asupra spatiului de joc 243
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu